هشدار سعید لیلاز درباره بلند کردن صدای اعتراض مردم/ جبران خسارت پاییز گذشته کار سختی است.

هشدار سعید لیلاز درباره بلند کردن صدای اعتراض مردم/ جبران خسارت پاییز گذشته کار سختی است.

از منظر اجتماعی، اگر عقلانیت در دستور کار باشد، می‌توانیم اعتماد آسیب‌دیده‌ای را که با خنثی کردن تحرکات گروه‌ها و شخصیت‌های رادیکال ممکن می‌شود، احیا کنیم.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی هشدار داد: مسئولان باید این مهم را در نظر داشته باشند که مردم ما راضی هستند و شرایط را درک کنند، اما اگر افکار عمومی به این نتیجه برسند که برخی خودی هستند و برخی دیگر نه، بی شک صدای اعتراض خود را بلند می کنند. .

سعید لیلاز در گفت و گو با اطلاعات آنلاین با بیان اینکه هر چقدر هم فکر کنم در سال 1401 اتفاق مثبتی نمی افتد، اظهار داشت: سال 1401 برای مردم سال پر از هرج و مرج و تلخی بود. در واقع در یک سال گذشته قیمت ها بالا رفته، بی اعتمادی مردم بیشتر شده است… پس از من نپرسید چه چیزهای مثبتی می دانم.

این تحلیلگر اقتصادی در ادامه گفت: ناآرامی هایی که پس از درگذشت دلخراش مرحوم مهسا امینی به وجود آمد برایم بسیار بسیار تلخ و غیر قابل هضم بود. در واقع این حادثه هزینه های هنگفتی را هم در کشور و هم در بحث بین المللی به همراه داشت. وی توضیح داد: البته هر دو طرف به رفتارهای افراطی روی آوردند که منجر به هرج و مرج و بحران جدی شد. بنابراین بازگرداندن فضای تار زمان و انرژی زیادی را از کشور می گیرد.

لیلاز اضافه کرد: البته گروهی از عمیق شدن شکاف بین مردم و مسئولان خوشحال شدند و به همین دلیل دست به اقدامات تخریبی مانند حمله و ممنوعیت ورزشکاران و هنرمندان می زنند تا تمام تلاش خود را برای افزایش التهاب در جامعه به کار گیرند. .

وی تصریح کرد: متأسفانه کار به جایی رسیده که برخی آسیب ها و هزینه ها غیر قابل جبران شده و اصلاح آن بسیار سخت شده است.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی درباره سال جدید نیز اظهار داشت: اگر مشکل غیرقابل پیش بینی پیش نیاید فکر می کنم با شرایط بهتری نسبت به سال گذشته بتوانیم سال جدید را پشت سر بگذاریم و شرایط ما با رشد اقتصادی جزئی سه یا چهار درصدی خواهد بود. بهبود یافته

وی افزود: از منظر اجتماعی اگر عقلانیت در دستور کار باشد می توانیم اعتماد آسیب دیده را احیا کنیم که با خنثی سازی تحرکات گروه ها و شخصیت های تندرو امکان پذیر خواهد بود.

سعید لیلاز در پایان گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی با مشکلات زیادی مواجه شد. از جنگ تحمیلی گرفته تا دوران سخت سازندگی و… مسئولان باید این نکته مهم را در نظر بگیرند که مردم ما راضی هستند و شرایط را درک می کنند، اما اگر افکار عمومی به این نتیجه رسیدند که برخی داخلی و برخی بیرونی هستند، بی شک صدای اعتراض بلند خواهد شد. بنابراین لازم است نظام همکرانی به درستی و صادقانه پیش برود تا به وحدت و یگانگی لازم دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید