هشدار سیل در 9 استان/ تشدید آلودگی هوا در تهران و کرج

هشدار سیل در 9 استان/ تشدید آلودگی هوا در تهران و کرج

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سیل و آبگرفتگی معابر در 9 استان کشور از افزایش غلظت آلاینده های جوی در تهران و کرج تا 3 روز آینده خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش یابی سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فردا و سه شنبه علاوه بر این مناطق در استان های اصفهان، خراسان جنوبی و سیستان و در بلوچستان بارش باران، برف، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

کرمان، سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه بارش پراکنده باران را تجربه می کنند. در روز پنجشنبه وضعیت آرامی در کشور پیش بینی می شود.

طی 3 روز آینده افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای تهران و کرج پیش بینی می شود و افزایش دما در اکثر مناطق کشور تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

توضیحات سیستم: سیستم بارشی

زمان شروع: یکشنبه 12/07/1301

مهلت : سه شنبه 1391/12/09

نوع خطر: باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد

حوزه اثر:

یکشنبه 12/07/1401: شمال فارس، شرق کوگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان.

دوشنبه 12/08/1401: فارس، شمال بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی.

سه شنبه 12/09/1401: یزد، شمال شرق فارس، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: احتمال جاری شدن آب در کانال ها، سیلابی محدود جاده، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، احتمال رعد و برق و تگرگ.

توصیه: هنگام تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توقف نکنید و مراقب باشید، خیابان ها و آبراه های داخل شهر را تمیز کنید، دهانه پل ها را تمیز کنید و سایر اقدامات را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی انجام دهید، مراقب باشید و ترجیحاً از تردد عشایر خودداری کنید، از چرای احشام خودداری کنید. در حاشیه رودخانه و کانال، حفاظت از کندوها، پوشش گلخانه ها و محصولات با نایلون در برابر تگرگ.

دیدگاهتان را بنویسید