هشدار هواشناسی در خصوص افزایش آلودگی هوای تهران


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918071

رئیس اداره هواشناسی استان تهران نسبت به افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای همه گروه ها هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به تداوم پایداری نسبی جو، عدم وزش باد قابل توجه و افزایش غلظت آلاینده های هوا به ویژه ذرات زیر 2.5 میکرون و کاهش هوا هشدار داد. کیفیت و آلودگی از روز جمعه تا صبح شنبه (25 تا 26 آذر) در شهرهای تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم کرچک، ملارد و ورامین گزارش شده است.

در نتیجه این خطر جوی، پیش‌بینی می‌شود که آلاینده‌ها تجمع کنند، شاخص آلودگی هوا را افزایش دهند، کیفیت هوا را به سطوح ناسالم برای همه گروه‌ها کاهش دهند.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از خسارات ناشی از این هوای خطرناک، پرهیز از تردد غیرضروری برای همه گروه ها، پرهیز از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده ثابت و سیار، اقدام لازم است امدادگران اقدامات مدیریتی لازم را برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها به سطح ناسالم انجام دهند.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید