هشدار هواشناسی قرمز و نارنجی برای 22 استان/منطقه در معرض خطر تخلیه

هشدار هواشناسی قرمز و نارنجی برای 22 استان/منطقه در معرض خطر تخلیه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ستاد مدیریت بحران استان های متاثر از اخطاریه هواشناسی قرمز و نارنجی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در آماده باش هستند.

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اخطار قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی برای 22 استان کشور گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، اخطار قرمز رنگ هواشناسی اعلام می شود. برای شرق استان تهران و رشته کوه های غرب استان سمنان و همچنین برای استان های آذربایجان صادر می شود. آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، قم، مرکزی، همدان، شمال کردستان، اصفهان، یزد، مرکز و شمال کرمان و جنوب شرق سیستان. برای بلوچستان نیز هشدار نارنجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه به صورت لحظه ای در این مناطق شاهد بارش شدید باران، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود گفت: این بارندگی ها همراه با افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، طغیان مسیل ها و رودخانه های فصلی است. آبگرفتگی جاده ها، انسداد راه های روستایی و اختلال در جاده ها، اختلال جدی در رفت و آمدهای بین شهری و درون شهری، تعطیلی فعالیت های عمرانی، آسیب به برخی زیرساخت ها مانند خطوط برق و همچنین تخریب تاسیسات و سازه های مستقر در حریم و بستر رودخانه و تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید ایجاد می شود.

نامی ضمن اعلام آمادگی در ستاد پیشگیری، فرماندهی و پاسخگویی به بحران استان های متاثر از اخطارهای هواشناسی قرمز و نارنجی، گفت: با توجه به هشدارهای صادره، لازم است تمامی مدیران بحران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران این شهرستان حضور داشته باشند. مناطقی که تحت تأثیر هشدارهای هواشناسی قرمز و نارنجی قرار گرفته اند، برای جلوگیری از آسیب احتمالی به افراد، بازدید از سایت داشته باشید.

وی همچنین گفت: در بازدید از محل چنانچه احساس شود منطقه ای در معرض خطر جدی است، بلافاصله اسکان اضطراری ارائه و آن منطقه تخلیه می شود.

معاون وزیر کشور گفت: مدیران کل ستاد مدیریت بحران این استان ها باید با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های داخلی، پایداری شبکه های ارتباطی و خدماتی و آماده سازی زمینه های پیشگیری و امدادرسانی به موقع را فراهم کنند. ابزار کمکی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به مردم توصیه کرد از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از سفرهای برون شهری خودداری کنند. و فعالیت های کوه نوردی در حومه شهر. افراد آسیب دیده باید اجتناب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید