هشدار وزارت بهداشت در مورد زایمان های خود به خودی نارس در تاریخ 1401/01/01

دکتر سعید کریمی گفت: عوارض سزارین برای مادر نه تنها در بارداری فعلی بلکه در بارداری های بعدی نیز احتمال بروز عوارض یا مرگ و میر را افزایش می دهد که این امر تهدیدی برای رشد جمعیت است.

وی افزود: تولد زودهنگام یا دیررس برای تعیین تاریخ خاص، سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازد و این اقدام نه تنها ویژگی و تفاوت فرهنگی خانواده را نشان نمی دهد، بلکه بهانه ای برای درج این تاریخ خاص در شناسنامه است. ممکن است برای زندگی سلامت جنین باشد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: شواهد علمی روز اهمیت تکمیل دوره طبیعی بارداری را تایید می کند. بنابراین تولد نوزادان قبل از پایان بارداری تاثیر منفی بر رشد اندام های مختلف کودک خواهد داشت.

کریمی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر سزارین‌های غیرضروری در تاریخ‌های مناسب و تقویمی در برخی بیمارستان‌های ایران بوده‌ایم که نه تنها هزینه‌های اضافی را به خانواده‌ها و بخش‌های پزشکی تحمیل می‌کند، عوارض جسمی و حتی خطرناکی را برای بیماران به همراه دارد. مادر و میوه

وی یادآور شد: این موضوع مغایر با سیاست های وزارت بهداشت در زمینه ترویج زایمان طبیعی ایمن و حفظ سلامت مادر و نوزاد است. بر این اساس بیمارستان‌ها و پزشکانی که سابقه سزارین کنترل‌نشده بالایی در تاریخ‌های خاص داشته باشند، مورد توجه قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید