هشدار پیشکسوت پرسپولیس به یحیی درباره نقل و انتقالات

هشدار پیشکسوت پرسپولیس به یحیی درباره نقل و انتقالات

ناصر محمد هانی خود یکی از بازیکنانی بود که با پا گذاشتن روی توپ، ورزشگاه را نیمه بلند کرد.

مهاجم فنی و دریبل زن که شروع های فوق العاده ای داشت. او که خودش فوق ستاره تیم ملی و پرسپولیس بود حالا معتقد است تیم محبوبش با کمبود ستاره مواجه است و …

تیم پرسپولیس روزهای کثیفی را سپری می کند. توصیه شما به کادرفنی این تیم چیست؟

این اقوام نیازی به توصیه من ندارند اما به عنوان یک هوادار یا بازیکن سابق پرسپولیس باید بگویم بیشترین انتقادات به قهرمانی استقلال است. اگر این تیم قهرمان نمی شد شاید این همه هجمه علیه مدیریت و کادرفنی باشگاه نمی شد.

به نکته خوبی اشاره کردی جالب اینکه استقلالی ها در روزهای سخت پرسپولیس خوب بازی کردند و تیم های سختی مثل فولاد خوزستان و مس رفسنجان را شکست دادند؟

با این حال استقلال این تیم در طول فصل کم بود. او چندین گل زد و اصلا نباخت و این دو عامل کمک زیادی به این تیم کرد اما وقتی 3 هفته مانده به پایان قهرمانی قطعی شد این تیم با خیال راحت بازی کرد. استقلال دیگر فشاری را روی پرسپولیس احساس نمی کند.

آیا ممکن است برعکس این اتفاق بیفتد یعنی استقلالی ها بی انگیزه بمانند و دو بازی دیگر را ببازند؟

نقش کارکنان و بزرگان تیم بسیار مهم است. قطعا از نظر روحی و روانی با بازیکنان استقلال کار کرده ایم.

پرسپولیس از غیبت وحید امیری در هفته های اخیر چقدر لطمه خورده است؟

وحید امیری بازیکن کلیدی تیم ملی و پرسپولیس است. او از معدود بازیکنان تکنیکی و سرعتی است که رتبه بالایی هم دارد و مهره ای تعیین کننده است. من خیلی به فوتبال او علاقه دارم و معتقدم پرسپولیس برای فصل آینده 11 بازیکن مثل وحید امیری می خواهد اما … (مدتی ساکت است)

اما چی؟

ببینید وقتی بازیکنانی مثل احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی زادگان یا حتی شهریار مغانلو را از دست می دهید، باید یک جانشین مناسب پیدا کنید. فکر می کنم مهم ترین دلیل قهرمان نشدن پرسپولیس، تقسیم بندی این سه بازیکن کلیدی بود.

اما جدایی ستاره ها و انتقال آنها به لیگ قطر یا تیم های عربی موضوعیت امروزی ندارد. یک بار شما و حمید درخشان به عنوان ستاره های پرسپولیس از این تیم جدا شدید و به قطر رفتید اما باز هم این تیم قهرمان شد. چرا؟

خدا رحمت کند علی آقا پروین عمر. راستش او فقط یک مربی برای همه ما نبود، او یک برادر بزرگتر و حتی یک پدر بود. زمانی که من و حمید درخشان از قطر پیشنهاد دریافت کردیم، به سراغ علی آقا رفتیم و او ما را دوست داشت و گفت برویم زندگی آینده خود را بسازیم. این را گفتم که به نوعی از علی آقا تشکر کنم، اما پاسخ سوال شما روشن است. آن زمان فرشاد پی و محسن عشوری را با انگیزه و جوان داشتیم که اجازه نمی دادند هر دوی ما فضای خالی خود را احساس کنیم. اختلاف اینجا بود و فرشاد پیوس آقای گل شد و محسن عشوری بیشترین پاس گل را داد.

اما پرسپولیس بازی خوبی برای این فصل پیدا نکرد. درست است، واقعی؟

بازیکنانی که به پرسپولیس پیوستند در تیم خود بسیار خوب هستند و بازیکنان قابل احترامی هستند و در این شکی نیست. بازی در پرسپولیس مقدار متفاوتی است و بازیکن باید از نظر روحی بسیار قوی باشد. در پرسپولیس حق نداری معمولی باشی و اگر بد بازی کنی تو را خواهند دید. در زمان ما هم اینطور بود و اگر بد بازی می کردیم سکوها صدا می کردند. امیدوارم پرسپولیس برای فصل آینده سخت تر ببندد.

با اعلام رضا درویش، پرسپولیس بار دیگر به یحیی گل محمدی اعتماد کرد و او فصل آینده سرمربی این تیم می ماند؟

رضا درویش و باشگاه پرسپولیس تصمیم درستی برای اعتماد به یحیی گرفتند و حالا باید به او اعتماد کنیم. کارنامه و عملکرد یحیی گل محمدی در این 2 سال و نیم کاملا مشخص است. او خوب کار کرد و فکر می کنم دلیل اصلی انتقادها استقلال استقلال بود. این در حالی است که پرسپولیس 5 سال متوالی قهرمان لیگ برتر می شود و این موضوع را نباید فراموش کرد. به نظر من باید کلی به این موضوع نگاه کرد و دلایل قهرمان نشدن تیم را بررسی کرد. این بررسی را کارکنان و مدیران پرسپولیس بهتر انجام می دهند چرا که آنها بهتر از دیگران با شرایط آشنا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید