هفته بسیج، هفته عزت ملی / سربلندی / بصیرتی، معنویت و روحیه جهادی سه مولفه مهم در جنگ نرم است.

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785783

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) بسیج را هفته ای به یاد عزت و سربلندی ملی دانست و گفت: بسیج اقیانوسی بی پایان است که دغدغه آن حل مشکلات مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما ؛ سردار غلامحسین محمدی فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ظهر امروز در رزمایش بسیج که با حضور جمعی از اعضای گروه جهادی اردبیل در سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد. سپاه (ع) یادواره شهدای بسیج. به ویژه قوی بسیجیان گفتند: شهدا شناسنامه ما هستند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جوانان امروز کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند، همانطور که راحیل گفت جوانان دوران دفاع مقدس هیچ نبودند. کمتر از جوانی در اوایل اسلام.»

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) شجاعت و دلاوری را از ویژگی های بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیجیان بارها ثابت کرده اند که در همه عرصه ها و میدان ها به ویژه در بحران ها به مردم نزدیک هستند و جان خود را فدا می کنند.

وی به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس در یک نبرد نامتقارن و نابرابر که در واقع جنگ اسلام و کفر بود، جوانان ما نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور سقوط کند. به دست دشمن.»

سردار محمدی رشادت های مدافعان حرم را یادآور شد و گفت: جوانان این مرز و بوم با دفاع از آرمان های انقلاب و اعتقادات دینی با الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و شهدای دوران دفاع مقدس صدها کیلومتر خارج از مرزها. کشور، اجازه نداد.» تا اینکه اتفاقات تلخی که در عراق و سوریه به دست داعش افتاد، در کشور ما نیز تکرار شود.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخ ایجاد بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه نهاد مقدس بسیج در پنجم آذرماه سال 58 و قبل از شروع جنگ به دستور امام راحل، معمار کبیر تشکیل شد. انقلاب اسلامی، اما در واقع تاریخ واقعی بسیج. به ابتدای اسلام و زمان پیامبر اکرم (ص) برمی گردد، لذا پیامبر اسلام در جنگ های اولیه اسلامی با بسیج مسلمانان در برابر متجاوزان و کفار مقاومت کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) همچنین به دوران امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) نیز در جنگ های زمان خود مسلمانان را برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کرد.

وی همچنین به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس از نیروی بسیج مردمی و ایمان راسخ به خداوند متعال استفاده کرد که ارتش به دلیل نوسازی و سپاه به دلیل کمبود تجهیزات و تجربه کافی. برای کنار آمدن او متکبرانه هزینه کرد و توانست 1200 کیلومتر از مرز کشور را از 32 کشور کمک کننده عراق بگیرد.

سردار محمدی اصل به جنگ نرم اشاره کرد و گفت: زمانی که دشمن در جنگ سخت نتواند به اهداف خود برسد، جنگ نرم را برای رسیدن به اهداف خود در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آغاز می کند.

وی همچنین به تاریخچه تاریخی جنگ نرم اشاره کرد و گفت: در اوایل اسلام عمر و عاص به نام استکبار زمانه که نتوانست در جنگ صفین در مقابل امام علی (ع) پیروز شود، به نرم افزار متوسل شد. جنگ و موفق شد خود و قرآن را تحت تأثیر قرار دهد. او با رهبری به اهداف خود رسید و پیش از آن با ترفندهایی باعث شد تا امام علی (ع) 25 سال خانه نشین شود و سرانجام دلایل شهادت خود را در حرم کوفه درک کند.

وی با بیان اینکه ترفندهای عمر و آس در واقع سیاست جنگ نرم آن زمان بود، گفت: دشمنان انقلاب نیز در همان ابتدای جنگ حاضر به دادن سیم خاردار ساده به ایران نشدند. ما به خود آمدیم – به اندازه ای که دشمن جرات نکند به سمت کشور ما به چپ نگاه کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) ضرورت جنگ نرم به ویژه در عرصه های سایبری، فرهنگی و اقتصادی را سه مولفه بصیرت، معنویت و روحیه جهادی دانست و گفت: اگر بصیرت باشد قطعا معنویت سبب می شود. روحیه جهاد در جامعه وجود دارد که به نوبه خود منجر به حرکت های جهادی می شود.

وی گفت: جنگ نرم بسیار حساستر از جنگ سنگین است. قدم زدن در این میدان امکان بازگشت به زندگی را کاهش می دهد اما با روحیه جهادی و ایثار برای تامین سلامت مردم وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه حامیان سلامت و جهادگران منحصراً در ایام ولیعهد فعالیت می کردند، گفت: این جهاد ذخیره آخرت است زیرا در این دنیا قابل معاوضه و پاداش نیست.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) همچنین به کمک های مردمی مومن اشاره کرد و گفت: با همت گروه های جهادی تاکنون 122 میلیارد تن کمک های مردمی و خیریه در قالب بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی همچنین به آبرسانی روستاهای دارای مشکل آب شرب اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی به صورت روزانه 163 روستا را آبرسانی می کنند، ضمن اینکه به 430 روستا از نظر آبرسانی خدمات موقت ارائه می دهند.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه بسیاری از موفقیت ها در عرصه های مختلف مدیون تفکر بسیجی است، گفت: بسیج حلال مشکلات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید