تعهد بسیج ززندگی به تامین آب شرب بیش از 3400 روستای کشور/گروه های جهادی مهم ترین مولفه تقویت ایران اسلامی است.


ساعت: 23:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883210

سردار زهرایی با بیان اینکه هدف ما ایجاد امید در جامعه با محرومیت زدایی است، از تعهد بسیج سازندگی برای تامین آب شرب بیش از 3400 روستای کشور خبر داد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بسیج در راستای اعتلای اقتصاد به یاری دولت آمده است، شعار دولت در زمینه اشتغال، تولید و کاهش. تورم با کمک سپاه، بسیج و جهادگران پیگیری می شود.


وی با اشاره به رویکرد مردمی و انقلابی دولت سیزدهم گفت: بسیج در رکن اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت لایه های تخصصی به جای ارائه برنامه های مشخص سعی در کمک به مردم برای دستیابی به بستر اقتصادی دارد. و با دولت تفاهم نامه امضا می کند.»


* بسیج سازندگی در رصد بازار از مبدا تا مصرف اجرا شد


رئیس سازمان بسیج سازندگی از انعقاد تفاهم نامه بین بسیج و دولت برای احیای 1000 واحد صنعتی خبر داد و افزود: همچنین تفاهم نامه ایجاد 50 هزار پنل خورشیدی با کمک بسیج سازندگی منعقد شد.


سردار زهرایی با بیان اینکه تفاهم نامه ای برای ایجاد 10 هزار صندوق قرض الحسنه منعقد شده است، گفت: 5 محصول کشاورزی سودآور شامل گندم، جو، دانه های روغنی با دولت برای مدت 3 تا 3 سال منعقد شده است. چهار سال


وی گفت: ما در نظارت بر بازار از مبدا تا مصرف مشارکت داشته ایم. در این حوزه کار با نظارت بر گوشت مرغ شروع شد و به محصولات دیگر رسید و بسیج و دولت کارهای مشترکی در این زمینه انجام دادند».


* سپاه در اجرای پروژه های دولتی سودی ندارد


رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به فعالیت های قرارگاه اختصاصمظمتی گفت: دبیر این قرارگاه به منظور تقویت هم افزایی و انسجام بین تمامی سطوح و معاونت های بسیج به سمت بسیج سازندگی منصوب شد.


سردار زهرایی تصریح کرد: دومین قرارگاهی که فعال کردیم، قرارگاه عمرانی و محرومیت زدایی بود که به رفع خلأهای ناشی از محرومیت می پردازد، به عنوان مثال در برخی روستاها مردم آب آشامیدنی ندارند یا با تنش آبی مواجه هستند یا آب آشامیدنی پایدار ندارند. ، اگرچه ما مسئول آن هستیم. کار Nisytim و دستگاه اجرایی اینجا وزارت نیرو است که اپراتور و ناظر است. ما با مشخصات فنی وزارت انرژی در این زمینه کار می کنیم.


وی با بیان اینکه سپاه در اجرای پروژه های دولتی سودی نمی برد، تصریح کرد: جریان جهادی و امکانات و ماشین آلات سپاه و بسیج و نیروهایی که همیشه در صحنه هستند در واقع هزینه را کاهش می دهند و ما هستیم. قبل از برنامه زمان بندی پروژه ها با حفظ مشخصات فنی ما می خواهیم آنها زودتر از تاریخ برنامه ریزی شده راه اندازی شوند.


* اجرای طرح آبخیز تا جالیز در 10 هزار روستای کشور


رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه 7 هزار و 138 روستا برای تامین آب آشامیدنی قرارداد بسته اند، گفت: بسیج سازندگی مسئولیت تامین آب شرب بیش از 3400 روستا را بر عهده گرفته و قول تکمیل آن را در مدت یک سال داده است. دوره 30 ماهه علاوه بر این، هنوز باید برای رساندن آب آشامیدنی به روستاها برویم.


سردار زهرایی با اشاره به طرح حوضه آبریز جالیز، افزود: برای نزدیک به 10 هزار روستا طرح گابیون، دیم چینی، قنات، سفره های آب و آبریز، حوضچه های ذخیره آب و فاضلاب به مزرعه در حال اجراست که کار بزرگی است و دلیل موفقیت رضایت مردم را تضمین می کند.


وی با ابراز امیدواری از ورود طرح های مذکور تا دو ماه آینده به فاز اجرایی ادامه داد: تفاهم اولیه در این زمینه با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.


19 مردادماه 500 واحد مسکونی افتتاح می شود


* رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره رونق مسکن ملی گفت: بخشی از مسکن یا شهری یا برون شهری است و هنوز در این حوزه نفوذ چندانی نکرده ایم، هرچند در برخی استان ها این اتفاق افتاده است، بخشی از کار ما روستایی 40 هزار است. واحدهای مسکونی روستایی توسط کمیته درخواست کمک می شود.


سردار زهرایی تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار و 800 واحد در حال پیشرفت فیزیکی هستند و 19 مردادماه امسال به مناسبت دیدار جمعی از جهادگران با مقام معظم رهبری نزدیک به 500 واحد از این تعداد و امروز 150 واحد را افتتاح خواهیم کرد. در استان گلستان افتتاح می شود.


وی در خصوص راه های بین مزارع نیز گفت: برای پاکسازی قیر مصوبه مجلس داریم که دولت در این زمینه کمک می کند، چون با راه و شهرسازی همخوانی ندارد می توانیم راه های بین راه را آسفالت کنیم. مزارع به نفع مردم است.


* حضور 42 هزار طرح جهادی در کشور / 1000 قرارگاه عملیاتی جهادی ایجاد می شود


رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور؛ وی فعالیت های کاراگاه جهادی را مهمترین رویکرد برای اقدامات موثر برشمرد و گفت: جریان جهادی در کشور به عنوان مولفه تقویت ایران اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد، نیروهای جهادی و انقلابی در طول دوران پیش روی ما بودند. بحران، سیل، زلزله و کرونا، و راهنماها و نیروی محرکه این حرکت ها هستند.


سردار زهرایی با بیان اینکه 42 هزار طرح جهادی در کشور داریم، گفت: در 543 شهرستان شوراهای جهادی تشکیل شده که در حال حاضر 32 استان دارای شورای جهادی هستند.


وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما ایجاد و تقویت قرارگاه های عملیات جهادی است، گفت: هدف ما 1000 قرارگاه است که از سال اول فعالیت ما موفق به ایجاد 165 اردوگاه شده ایم.


*با فعالیت های جهادی باید دشمن را دفع کنیم/ رضایت مردم مهم است


رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: هدف ما امید دادن به مردم و غلبه بر دشمن در فضای رسانه ای است، امروز جنگ روایت است، روایت درست یک پدیده مردم را امیدوار می کند، اگر رسانه های داخلی هستند. مشکلات کشور را خوب نگویید. دشمنان روایت‌های دروغین می‌سازند و کوه‌هایی از کاه می‌سازند و سپس رسانه‌های داخلی باید کار دفاعی انجام دهند.


سردار زهرایی با تاکید بر اینکه باید با فعالیت های جهادی دشمن را دفع کنیم، تصریح کرد: رضایت مردم برای ما بسیار مهم است و در این زمینه از تلاش دریغ نخواهیم کرد.


وی در خصوص تامین اعتبار طرح های محرومیت زدایی در کشور گفت: 30 هزار میلیارد تومان برای طرح های محرومیت زدایی از آب شرب پیش بینی شده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید