هفت قرص گیاهی خواب آور قوی

هفت قرص گیاهی خواب آور قوی

خواب به اندازه تنفس و غذا خوردن در زندگی انسان مهم است. بدون خواب کافی، بدن به درستی عمل نمی کند. در طول خواب، بدن ساکن است و خاطرات را تثبیت می کند. در طول خواب، اطلاعات جمع آوری شده در طول روز به حافظه بلند مدت منتقل می شود. همچنین در طول خواب است که بدن ما رشد عضلات، تولید هورمون، ترمیم بافت، بازسازی و جوانسازی را انجام می دهد.
کد خبر: 9488

گاهی اوقات خواب از ما دور می شود و تمام شب را تا طلوع آفتاب بیدار می مانیم. کلینیک مایو بی خوابی را اینگونه تعریف می کند.

با این قسط صد آنلاین همراه ما باشید.

“اختلال مداوم که ممکن است به خواب رفتن، خواب ماندن یا هر دو را دشوار کند.”

بسیاری از ما در مقطعی از زندگی خود از نوعی بی خوابی رنج برده ایم و برای میلیون ها آمریکایی این یک کابوس تکراری چندین شب متوالی است. برآوردها نشان می دهد که بیش از 70 میلیون آمریکایی از بی خوابی مزمن رنج می برند که شامل 90 اختلال خواب مختلف است.

بی خوابی مزمن منجر به بیماری های مختلفی مانند چاقی، اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و غیره می شود. اگرچه بسیاری از افراد از انواع قرص های خواب آور استفاده می کنند، اما تنها علت بی خوابی را می پوشانند و مشکلات بیشتری برای آنها ایجاد می کنند.

خبر خوب این است که برخی از داروهای گیاهی بسیار موثر هستند و این درمان‌ها به تعادل و آرامش بدن کمک می‌کنند و به بدن اجازه می‌دهند تا خود را درمان کند.

اگر به دلیل مشکلات مختلف قادر به خوابیدن نیستید و ذهن، اضطراب و نگرانی خود را درگیر کرده‌اید، مصرف داروهای گیاهی زیر می‌تواند به آرامش شما کمک کند و استراحتی راحت به شما بدهد.

والریانا (Valeriana officinalis)

ریشه این گیاه گلدار بلند و چند ساله خشک شده و به عنوان آرام بخش استفاده می شود. بر اساس مطالعات متعدد، سنبل الطیب که بومی اروپا و آسیا است، به کاهش زمان به خواب رفتن کمک می کند. همچنین باعث افزایش طول مدت و کیفیت خواب می شود.

اگر این گیاه را به صورت کپسول خریداری می کنید، توصیه می شود هر چهار بار یا قبل از خواب از آن استفاده کنید. اثر این قرص حدود چهار ساعت است. اگر در طول شب از خواب بیدار شدید، باید یک قرص دیگر مصرف کنید.

اکثر مردم این دوز را موثر می دانند. سعی کنید این قرص را به مدت سه هفته مصرف کنید، سپس به یک داروی گیاهی دیگر بروید تا زمانی که بدن به آن عادت کند. بعد از تعویض قرص، بعد از دو هفته می توانید دوباره به سراغ قرص واریان بروید و آن قرص اثر قبلی خود را دارد.

Passiflora incarnata

این گل علاوه بر زیبایی فوق العاده، به عنوان وسیله ای مناسب برای آرامش ذهن و آرامش استفاده می شود. این گل نام خود را از پاپ پنجم در سال 1605 گرفته است که گل را نماد “مصائب مسیح” می دانست.

این داروی گیاهی از دیرباز برای کاهش استرس روانی مورد استفاده قرار گرفته است. از لحاظ تاریخی، این دارو برای خواب و تسکین استرس استفاده می شد.

ترکیب شیمیایی این گیاه چیزی کمتر از یک ماده شگفت انگیز نیست. مطالعات علمی نشان می‌دهد که این گیاه خاصیت آرام‌بخشی دارد، به ویژه هنگامی که با گیاهان دیگر ترکیب شود.

این گیاه سرشار از رایحه، آلکالوئیدها و کومارین است. که خاصیت بازدارندگی انتقال دهنده های عصبی دارد و نقش مهمی در تنظیم تحریک پذیری و حجم عضلات دارد.

این گیاه برای کودکان و افراد سالم خطرناک نیست و می توان آن را به صورت شربت مصرف کرد. بین 30 تا 60 قطره قبل از خواب یا هر زمان دیگری که نیاز به استراحت دارید، مناسب است.

شقایق کالیفرنیا (Eschscholzia californica)

شقایق کالیفرنیا گیاهی شاد با برگ های سرخس مانند و گل های زرد، نارنجی و قرمز روشن است که در شرایط خشک رشد می کند. کاشفان اولیه اسپانیایی این گیاه را “کوپا دل اورا” به دلیل “جام طلا” نامیدند. (به دلیل افسانه طلا در گلبرگ های نارنجی آن)

اگرچه این گیاه پر از طلا نیست، خشخاش کالیفرنیا منبع غذایی خوبی با خواص دارویی قوی است. این گیاه از زمان های قدیم برای بیماری هایی مانند دندان درد، سردرد و زخم ها استفاده می شده است.

از این گیاه به دلیل خاصیت آرام بخشی آن استفاده می شود. از این گیاه برای درمان بی خوابی ناشی از بی قراری و اضطراب (حتی در کودکان) استفاده می شود.

30 تا 40 قطره از این گیاه در روز می تواند به آرامش و خواب راحت کمک کند.

داروهای گیاهی برای تهوع صبحگاهی

اگر شب ها راحت می خوابید اما صبح زود بیدار می شوید، بی خوابی صبحگاهی دارید. علت بی خوابی صبحگاهی افزایش کورتیزول (هورمون استرس) است.

علاوه بر رژیم غذایی سالم و ورزش، داروهای گیاهی زیادی برای بی خوابی وجود دارد.

آشواگاندا (Withania somnifera)

این گیاه یکی از قوی ترین گیاهان در تمرین آیورودا است که بومی هندوستان است و از زمان های قدیم برای بیماری های مختلف استفاده می شده است. این گیاه از خانواده گوجه فرنگی است و میوه ای ریز و قرمز مانند کشمش دارد. اگرچه برگ و میوه این گیاه دارای ارزش درمانی است، اما ریشه آن قوی ترین است.

این گیاه معمولا برای تقویت سیستم ایمنی بدن بعد از بیماری استفاده می شود. مطالعه ای در مجله روانشناسی پزشکی هند نشان می دهد که این گیاه استرس مزمن را که با کاهش سطح کورتیزول همراه است، بدون کاهش انرژی کاهش می دهد.

افرادی که برگ های این گیاه را مصرف می کنند، احساس آرامش بیشتری دارند و ذهنی آرام دارند و کاهش اضطراب، افسردگی و بی خوابی را تجربه می کنند.

اکثر افراد 300 میلی گرم از این ماده را دو بار در روز به مدت طولانی مصرف می کنند.

پوست ماگنولیا (Magnolia officinalis)

از پوست درخت ماگنولیا در طب چینی برای کاهش سطح کورتیزول و افزایش آرامش بدن و ذهن استفاده می شود. این ماده نه تنها تاثیر مثبتی بر بهبود طول مدت و کیفیت خواب دارد، بلکه به کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 نیز کمک می کند.

مطالعات ایتالیایی نشان می دهد که پوست درخت ماگنولیا اضطراب را کاهش می دهد و هنگامی که عصاره آن با منیزیم ترکیب شود، خواب، خلق و خوی را بهبود می بخشد و اضطراب و افسردگی را در زنان یائسه کاهش می دهد.

بهتر است این گیاه را قبل از خواب بخورید. در صورت نیاز فقط با یک کپسول 200 میلی گرمی شروع کنید.

گیاهان دارویی برای بی خوابی

اگر از بی خوابی رنج می برید و در به خواب رفتن یا خواب ماندن مشکل دارید، بهتر است دمنوش های گیاهی زیر را مصرف کنید:

اسطوخودوس (Lavandula angustifolia، Lavandula officinalis)

اسانس اسطوخودوس

اسطوخودوس درختچه ای چوبی با رایحه ای بسیار مطبوع و گل های زیبای بنفش است. اگرچه این گیاه بومی مناطق کوهستانی مدیترانه است، اما در حال حاضر در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، استرالیا و جنوب اروپا کشت می شود.

یک فنجان چای اسطوخودوس گرم قبل از خواب یک راه عالی برای افزایش آرامش و کاهش اضطراب، افسردگی، استرس و بی خوابی است.

علاوه بر نوشیدن چای، سعی کنید بالش خود را با اسطوخودوس آغشته کنید یا بالش خود را در یک حمام گرم با چند قطره اسانس اسطوخودوس و سولفات منیزیم خیس کنید.

بابونه آلمانی (Matricaria recutita L)

بابونه آلمانی

از چای این گل مانند آفتابگردان برای آرامش و تسکین استفاده می شود. این گل به صورت عصاره، کپسول و قرص استفاده می شود. بابونه به عنوان یک کرم موضعی نیز در کاهش التهاب، قرمزی و خارش پوست بدن و سر بسیار موثر است.

سایر نکات طبیعی برای خواب خوب

علاوه بر این گیاهان آرامش بخش، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به خواب بهتر در شب انجام دهید:

هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید
گیاهان آرامش بخش را در اتاق خواب پرورش دهید
در تاریکی مطلق بخوابید
پنجره ای را برای هوای تازه باز نگه دارید
از لامپ نمک استفاده کنید – اطلاعات بیشتر در مورد لامپ ها در اینجا ذکر شده است.
استفاده از بستر ارگانیک
قبل از خواب یک حمام آب گرم بگیرید
مدیتیشن میکنم
ورزش کنید (سعی کنید صبح زود ورزش کنید)
یک دفتر خاطرات از چیزهایی که دوست دارید نگه دارید
مصرف کافئین خود را کاهش دهید
رژیم غذایی کامل
مصرف قند خود را کاهش دهید

در مورد استفاده از گیاهان دارویی می توانید با یک متخصص گیاهان دارویی یا پزشک متخصص مشورت کنید. به یاد داشته باشید که گیاهان بسیار قدرتمند هستند و به مقدار مناسب ضروری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید