هفت مرحله برجام برای سردرگمی مردم در دستور کار آمریکا قرار دارد


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921241

معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه پاسداران راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران را با سردرگمی مردم فاش کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ «بسم الله القاسم الجبارین» رمز پشت بی سیم که ایرانیان هر روز منتظر شنیدن آن با انتقام خون سردار سلیمانی هستند، مردم ایران همچنان در حال انتقام خون این سردار دلها هستند.

هر چند می خواهند ما را درگیر مشکلات داخلی کنند و با سوزاندن تمثال این شهید بزرگوار در اغتشاشات و اغتشاشات اخیر روحیه انتقام جویی را از ایرانیان بگیرند، اما این آتش کینه ها و عصیان، تندیس ترین ها را نشانه رفته است. ژنرال محبوب ایرانی روزی به آتشی تبدیل می شود که آنها را می کشد، می برد و به قول سردار سلامی حتی با این جوانان فریب خورده روزی به سراغ آنها می رویم.

سومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی بهانه ای شد تا به سراغ معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه برویم و این موضوع را با وی در میان بگذاریم.

* سه سال از شهادت حاج قاسم می گذرد، انتظار می رفت مقاومت و مقاومت در عرصه های مختلف مکتب حاج قاسم نهادینه شود، اما با وجود اقدامات انجام شده هنوز با انتظارات مطلوب فاصله داریم، دلیل چیست؟

بخشی از کاستی ها ناشی از شرایطی است که شهید سلیمانی در زندگی خود دنبال کرد، در زمان حیات سردار سلیمانی یکی از مستندسازان حرفه ای خواستار تهیه مستندی از ایثار و زندگی او شد اما این شهید بزرگوار گفت که سرباز بوده است. ، من در این عرصه خدمت می کنم و شهدای بزرگوار را لایق تر از خودم می دانم که خودم پیرو آن هستم، سردار سلیمانی فردی فراری از دوربین و مداحی بود و از بعد معنوی رسالت و فضای ذهنی این شهید بود. بنابراین او به دنبال ساخت مستند نیست.

ابعاد شخصیتی سردار دلها بعد از شهادتش مورد بحث است و قبل از شهادت اطلاعات زیادی از زوایای کاری و مأموریت های او در دست نبود.

بعد از شهادت ایشان کارهای زیادی انجام شده است اما ما با کارهای بزرگی که برای شهدای بزرگی چون شهید بابایی و شهید باکری در سینما انجام شده است فاصله داریم زیرا این کار زمان بر است و این مشکل مانند شهادت حاج قاسم است که هر چه که باشد. ما انجام می دهیم ما را راضی می کند.

شهادت حاج قاسم هنوز کینه ای در گلوی ماست پس در عرصه هنر است و هر چقدر هم تولیداتمان بزرگ باشد این کینه همچنان در گلوی ماست و این حس نباید از بین برود. راه در راه عاشورا و نهضت کربلاست. بله، 1400 سال از عاشورا می گذرد، اما هنوز هم می گوییم برای اباعبدالله الحسین(ع) کاری از دستمان برنمی آید و قطره ای غم بی نهایت از کربلا در شهادت حاج قاسم و هر کاری که برای این امر انجام می دهیم وجود دارد. شهید بزرگوار، هنوز کافی نیست.


خبر خاکستری


* حاج قاسم در چه شرایطی کشته شد و چرا آمریکایی ها در آن لحظه این سردار بزرگ را کشتند؟

حاج قاسم با هواپیمای شخصی سفر نمی کرد و وقتی به سوریه و عراق می رفت همیشه مثل یک مسافر معمولی بود، کشتن چنین فردی کار سختی نیست.
علت کشته شدن آنها در این زمان به بحث های داخلی از سال 2008 و افزایش قیمت بنزین و تصور آمریکایی ها از آن شرایط مربوط می شود، آمریکایی ها فکر می کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران به مرحله نهایی خود رسیده است، اما در این نکته، اگر به سراغ مردم ایران بیایند، رفتی و پرسیدی امنیت خود را مدیون چه کسی هستی؟ و مردم حاج قاسم سلیمانی را مثال زدند، در گزارشی از نیویورک تایمز آمده است که آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که آخرین مرحله، فشار حداکثری کشته شدن قاسم سلیمانی است، زیرا با وجود فشار اقتصادی در جامعه و کشته شدن قاسم سلیمانی. حاج قاسم سلیمانی، ایران حمایت امنیتی خود را انجام داد، او شکست می خورد و چاره ای جز مذاکره نداشت و این جامعه شناسی ناقص مردم ایران بود که تصور می کردند.

پس از شهادت حاج قاسم، دریای خروشانی از مردم برای تشییع پیکر این شهید بزرگوار شکل گرفت و این حضور عظیم مردم در تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر بود و با هیچ برنامه ای جز برنامه های دیگر قابل مقایسه نبود. مرگ من دارم (RA).

برای دشمن این جامعه‌شناسی، همیشه این سوال مطرح بوده است که چگونه سطحی از اعتراض می‌تواند منجر به این تدفین باشکوه شود، و در هسته‌ی اصلی آن پیام و نکاتی برای تعامل با آن برای سال‌های آینده است.

آمریکایی ها به این برنامه ریزی ادامه دادند که بعد از شهادت قاضی قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی برای حفظ آبروی خود و انتقام این شهادت اقدام کند و انتقام محدودی مانند آنچه در عین الاسد رخ داد، رخ دهد. آنها گفتند بعد از این حادثه 53 نقطه ایران را هدف قرار خواهند داد و پس از آن ایران چاره ای جز امتیاز دادن به میز مذاکره نخواهد داشت، اما این تشییع باشکوه باعث شد این فکر در ذهنشان شکل بگیرد که این افراد به 53 تن حمله کنند. آنها در حال آماده شدن برای یک جنگ تمام عیار در خاک ایران هستند و این موضوع باعث ترس آمریکایی ها شد و به همین دلیل آمریکایی ها بعد از حمله موشکی به عین الاسد کاری از پیش نبردند.


*اهدای خون حاج قاسم کی می آید؟

اینکه برخی از جامعه شناسان و فعالان فرهنگی می گویند چه بر سر حاج قاسم آمد، باید این سوال را مطرح کرد که به نظر شما خون حاج قاسم چیست، آیا ترور ترامپ معلق می تواند حاج قاسم باشد و باید به شاخصی نگاه کنیم که اگر اگر شد انتقام خون حاج قاسم را گرفته ایم و نکته اینجاست که انتقام خون حاج قاسم چیزی نیست و بغض در گلو می ماند مانند شهادت سالار شهیدان که 1400 سال حسینی مردم در ایام محرم این پرچم سرخ را برافراشته اند. و با توجه به اینکه حاج قاسم در کنار جاده حسینی قرار دارد باید در این مسیر بماند.

تا زمانی که جبهه استکبار وجود دارد، خونخواهی حاج قاسم سلیمانی باید باقی بماند و این وجه اصلی تاریخ است که باید حفظ شود.

خروج آمریکایی ها از منطقه شاید بهترین جبرانی باشد که می توانیم از سطح زمین از آمریکایی ها بگیریم و آرام آرام این اتفاق از افغانستان تا عراق رخ داد و عرصه برای آمریکا سخت ترین است و آمریکایی ها در منطقه سنتکام تردید کردند. و این یک شعار نیست.

چندی پیش ژنرال مک کنزی در سالن استماع کنگره آمریکا اظهار عجز و ناتوانی کرد و اظهار داشت که میلیون ها دلار هزینه کرده ایم تا بتوانیم در برابر موشک های جمهوری اسلامی ایران از خود دفاع کنیم و امروز جمهوری اسلامی ایران فناوری پهپاد خود را ارائه کرد. . بیم آن دارند که میلیاردها دلار برای مقابله با پهپادهای ایران هزینه کنند، اما جمهوری اسلامی بر یک فناوری جدید نظامی دیگر مسلط خواهد شد.

در عراق، آمریکا پرونده بی تابعیتی با شکست مواجه است، این هدف و هدف حاج قاسم است و خون حاج قاسم خروج آمریکایی ها از منطقه است و باید روزی برسد که منطقه از وجود پاک شود. پلیدی نجس آمریکایی ها و آن وقت می توانیم بگوییم مرحله ای از تبادل خون حاج قاسم رخ داده است.


* چه اتفاقی در کشور افتاد که لباس اعتراض را به اغتشاش و آشوب خیابانی تغییر داد؟

حوادثی که در صد روز گذشته با آن روبرو شدیم یکی از پیچیده ترین نقشه های دشمن علیه انقلاب اسلامی و حاصل همه انقلاب های رنگی، همه توطئه های نرم، نیمه سخت و سخت دشمن بود که در کشورهای دیگر انجام شد. .

وقتی به آثار نظریه پردازان غربی که در حوزه شناختی فعال هستند نگاه کنید، می بینید که هر کدام از آنها در ابعاد مختلف بر جنگ نرم تمرکز دارند، قدرت بالایی دارند، با توجه به این موضوع می توان فشار غرب بر ایران را مشخص کرد.

دشمن همه روش ها را برای مقابله با ایران امتحان کرده و در این مسیر موفق نبوده است، دشمن امروز با روش های جدیدی وارد عمل شده است که حاصل همه روش های اعمال شده در کشورهایی مانند اوکراین، سودان، انقلاب های رنگی در منطقه است. و حتی جنگ سوریه و طرحی جدید به نام شکست جمهوری اسلامی در منطقه خاکستری.


خبر خاکستری


7 مرحله برجام با نحوه گیج کردن مردم در دستور کار آمریکا است

سردرگمی روشی پیچیده برای اعمال فشار از سوی دشمن است، راهی که قبلاً از طریق برجام دنبال کرده بودند و اکنون می‌خواهند همان مسیر را در برجام‌های بعدی اعمال کنند. قدرت تمام خواهد شد.

طراحی دشمن بر اساس جراحاتی بود که ما داشتیم، هیچ وقت نتوانستند نقشه های خود را در منطقه پدافندی که ما قوی هستیم، اجرا کنند.

ایران به مرحله چهارم قدرت نظامی رسیده است. نیروی چهارم یعنی امکان مقابله با دشمن و تهدید منافع او در هر کجای دنیا وجود دارد. ایران به آن قدرت تبدیل شد.

مثلاً وقتی کشتی‌های ما به سمت ونزوئلا حرکت می‌کنند، علی‌رغم تهدید آمریکا به تصرف آن‌ها، اما در عمل آمریکا جرات برخورد با آن‌ها را ندارد، بنابراین به فکر طراحی جنگ نرم برای ایران می‌افتند.


22fa366a 935e 4e74 b5b0 e3f049f185f4 خبر خاکستری

فرماندهی جنگ علیه انقلاب اسلامی ایران در منطقه خاکستری به اسرائیل سپرده شده است، نقشه آنها این بود که ایران را در مرزهای خود جنگ قومی داشته باشد تا در هر نقطه از کشور دچار بحران در حوزه اجتماعی و سیاسی شود و طرح آن‌ها با عنوان «حضور جمهوری اسلامی در عرصه‌های کوچک اما گسترده در ابعاد دیپلماتیک، قومیتی و اجتماعی، به‌عنوان گشت ارشادی، در حوزه سیاسی، برای ایجاد شکاف بین مسئولان به‌گونه‌ای است که توجه امنیت ایران مختل خواهد شد که با روی کار آمدن بایدن این طرح ریاضت اقتصادی توسط دموکرات ها پیگیری و اجرا شود.

ما توانسته ایم در حوزه امنیتی به خوبی وارد شویم، اما در حوزه اجتماعی، متأسفانه، به دلیل ناهماهنگی شناختی و عدم انسجام تصمیم گیری در آن حوزه، نتوانسته ایم خود را در حوزه اجتماعی بیمه کنیم. در عین حال که خود را در حوزه امنیتی بیمه می کنیم.

دشمن با سوء استفاده از زخم های موجود در جامعه، عملیات های گسترده ای را بر روی شهروندان ما انجام داد و بدبینی به وجود آمد و سپس نقشه خود را عملی کرد، زیرا زمینه ساز نقشه شوم دشمن بود.

ما در جنگ شناختی مؤلفه هایی داریم که می توانند مؤثر باشند اما بکر و دست نخورده باقی می مانند. اما دشمن از توانایی های خود در جنگ شناختی استفاده کرده است و متاسفانه دشمن در این عرصه از ما جلوتر است.


86ceec7f 28bb 4da8 a2c8 ba5ea2914f05 خبر خاکستری

عده ای معتقد بودند که کار جمهوری اسلامی تمام شده و تدارکاتی علیه ایران وجود دارد. متأسفانه در تحولات اخیر زمان طلایی را برای روایت مناسب از دست دادیم و نتوانستیم روایت مناسبی از وقایع داشته باشیم. جنگ علم، جنگ روایات است و برنده روایت اول

یکی از برکات فتنه این است که بندگان ما که مفهومی از جنگ نداشتند ما را بیشتر مراقب و هوشیارتر کردند.

اکثر افرادی که در این اغتشاشات شرکت کردند از دهه 80 بودند، نسل دیالوگ هستند، دهه 80 معتقدند همه مشکلات دنیا با گفت و گو حل می شود.

ما باید یاد بگیریم که با این نسل و مردم خوب صحبت کنیم. بسیاری از کارمندان خوب کار می کنند اما نمی توانند خوب صحبت کنند و از کار خود دفاع کنند. صحبت با لایه های مختلف یکی از راه حل هایی است که می تواند در این جنگ شناختی موثر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید