همایش اجرای سریعتر رتبه بندی معلمان توسط فرهنگیان برگزار می شود

همایش اجرای سریعتر رتبه بندی معلمان توسط فرهنگیان برگزار می شود

تجمع بزرگ فرهنگیان با عنوان «ارتباط با ولایت پیرو مطالبات معلمان» با حضور جمعی از معلمان در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

فرهنگیان شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، ننگ بر منافقین، معلم را رها کن و معلمان کشور سر دادند.

در این مراسم مهدی زاده مدیر یکی از مدارس تهران با اشاره به مشکلات اجرای طرح رتبه بندی معلمان درباره مشکلات معلمان گفت: در هشت سال گذشته و در ماه های اخیر هیچ اقدامی برای اجرای این طرح انجام نشده است. رتبه بندی ها انجام شد و دولت قبل دستور داد رتبه بندی در شرایطی اعمال شود که مشکلات کیفیت آموزشی و معیشتی در نظر گرفته نشود.

وی ادامه داد: این طرح در دولت تدبیر و امید مانند هزاران طرح دیگر کنار گذاشته شد و تصور می شد در ماه های پایانی دولت قبل دولت آقای رئیسی را تحت فشار قرار دهد.

مدیر مدرسه با تاکید بر اینکه مهمترین برنامه دولت برای فرهنگیان اجرای طرح رتبه بندی است، گفت: همه کارکنان تمام تلاش خود را برای اجرای طرح انجام می دهند و انتظار داریم دولت مردمی با سرعت بیشتری این رتبه بندی را اجرا کند.

معصومه بوربور معلم مقطع ابتدایی شهر تهران نیز افزود: چند سالی است که نقش و جایگاه معلمان در جامعه کاهش یافته و این مشکل انگیزه این قشر را کاهش داده است.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم های ناعادلانه دشمنان، وضعیت اقتصادی مردم و معلمان در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این موضوع تمرکز معلمان را مخدوش کرده است، لذا تقاضا دارم به زندگی معلمان توجه بیشتری شود. شرایط.”
مطالبات معلمان درست است
«دشمنان انقلاب در ماه‌های اخیر به بهانه اعتراض به حق جان معلمان، تجمعات به ظاهر صنفی و غیرقانونی را در سراسر کشور به راه انداخته‌اند و ما اعلام می‌کنیم که فقط خواهان بهبود وضعیت معیشتی هستیم. و کارکنان وزارت آموزش و پرورش باید برای بهبود حقوق معلمان تلاش کنند.

وی بیان کرد: رتبه بندی حق مخالف معلمان است که بیش از 10 سال است که از دستور کار دولت های گذشته تعلیق شده است اما اجازه نخواهیم داد افراد آگاه و فرصت طلب با ورود به حرفه معلمی آبروی معلمان را ببرند. ما جانشینان حاج قاسم هستیم و تلاش می کنیم نسل انقلابی را تربیت کنیم.
سکوت مدافعان صنفی معلمان در دولت قبل
یحیی ولایتی یکی از معلمان حاضر در این مراسم نیز درباره مشکلات فرهنگیان گفت: تصمیم نهایی در مورد لایحه رتبه بندی معلمان نه مطابق با اصل لایحه بوده و نه در راستای بحث برابری حقوق است.

وی ادامه داد: عدم شفافیت در نحوه پرداخت ها و غیرواقعی دانستن برخی مولفه های ارزشیابی باعث نارضایتی، اعتراض و ناآرامی معلمان شده است، اما کسانی که به دنبال سازماندهی اعتراضات و تحصن و اعتراضات خیابانی هستند، حداکثر دارند. چیزی نابخشودنی برای مربیان.»

این معلم با اشاره به وجود جریان اصلاحات رادیکال مورد حمایت دشمنان انقلاب خاطرنشان کرد: این جریان از تیر 1357 تا آبان 1377 سه آشوب بزرگ براندازانه را سازماندهی کرد و این گروه پس از این برنامه ها به عنوان نهاد اصلاحی ملی ناکارآمد شد. کلید نمایش نظام و یکی از بزرگترین آنها اعتراضات بود.

ولایتی افزود: در حال حاضر برنامه هایی مانند برگزاری دو برنامه برای محکومیت پوشش دختران در مدارس و حضور معلمان زن در اعتراضات را دنبال می کنند. این اقدامات ضمن القای شعارهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی، خوراک سیاسی برای مخالفان آنها ایجاد کرده است.»

ولایتی افزود: در دولت قبل ادبیات توهین آمیز مختلفی از مقامات عالی رتبه دولتی به فرهنگیان گفته می شد که «حقوق یکی است، شما را با همین حقوق استخدام کردند، می خواهید بمانید، می خواهید بروید. هیچکس باعث ماندن شما نشد» یا «نباید از معلم انتظار داشت»؛ سوال اینجاست که چرا مدافعان دروغین حقوق فرهنگیان در مقابل توهین آمیزترین اقدامات سکوت کردند و کانون کانون صنفی و صنفی قرار گرفتند. حقوق فرهنگی امروز؟
بنیانگذاران وضع موجود باید اخراج شوند
در آخرین بیانیه تجمع فرهنگیان انقلابی که توسط مریم شهریاری یکی از معلمان قرائت شد، آمده است: می‌فرستیم.

بنیانگذار انقلاب اسلامی معلم را حافظ استقلال کشور می دانستند و رهبر عزیز و فرزانه معلمان را از افسران سپاه پیشرفت کشور می دانستند و همواره ارتقای جایگاه و معیشت معلمان را به کارکنان تذکر می دادند.

اکنون که دولت مردمی آیت الله رئیسی تشکیل شده و در صدد التیام بر زخم های ناشی از بی عملی و بی کفایتی دولت گذشته است و هر کاری که ممکن است انجام می دهد، متاسفانه گروه های خارجی در صدد تخریب دولت و آن هستند. که با پیروی از الزامات قانونی معیشتی و رتبه‌بندی معلمان، شعارهای نامناسب تخریبی سر می‌دهند و با ترغیب معلمان به تعطیلی کلاس‌ها و مدارس و طرح این موضوع در رسانه‌های ضد نظام، اهداف مستمری را دنبال می‌کنند و از اهداف حزبی معلمان سوءاستفاده می‌کنند. اگر مسیر فرهنگیان از این گروه ها جدا شود وانمود می شود که سایر معلمان همفکر و با همین تعداد نفر هستند.

معلم در چهل سال گذشته با وجود همه سختی ها، پیمانی برای حفظ منافع کشور و ارزش های انقلاب بسته و با خون هزاران معلم شهید این پیمان را امضا کرده و در مقابل توطئه ها ایستادگی کرده است. دشمنان با بینش مردانه

در راستای منویات جهادی مقام معظم رهبری، پیشنهاد می شود معلمان به عنوان یک فعال اجتماعی فعال در عرصه تعلیم و تربیت در جهت پاسداری از منویات مقام معظم رهبری و ارزش های نظام اسلامی گام بردارند و برای انسجام فرهنگیان تلاش کنند. در تبیین ارزش های ناب نظام تعلیم و تربیت اسلامی کوشا باشید.

از این رو ما فرهنگیان نوگرا با فرهنگیان سراسر کشور با تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی نظر قطعی خود را به شرح زیر اعلام می داریم:

1. سند تحول بنیادین که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب ویژه مقام معظم رهبری رسیده و بیش از ده سال از عمر آن می گذرد، اما به دلیل بی انگیزگی مسئولان قبلی در اجرای آن شعله ور نشد. روزنه ای از امید مدرسه به نظر می رسد تغییری در اعضای شورای عالی آموزش و پرورش که مستقیماً مسئول اجرای سند بوده اند، صورت نگرفته است. نباید انتظار تغییر در روند اضطراب در مدارس را داشته باشیم.

2. رئیس جمهور همانطور که در سند تحول آمده و در سیاست های ابلاغی و بیانات مقام معظم رهبری نیز بارها به آن اشاره شده است، با عبارت خاطره انگیز «یک بار برای همیشه» بر لزوم رسیدگی به مشکلات معیشتی معلم تاکید کردند. و معیشت معلم به عنوان یک معضل ملی مانند اشتغال، اقتصاد و تاج به نظر می رسد، زیرا تا زمانی که وضعیت اقتصادی آموزش و پرورش و معیشت معلمان تغییر اساسی نکند، استعدادهای تحصیل کرده معلمی را به عنوان اولین فرصت شغلی خود انتخاب نمی کنند. آموزش و پرورش مرتبط خواهد بود. از دولت محترم و وزارت آموزش و پرورش می خواهیم که به این مهم دست یابند و برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان و امتیازات ویژه آن برای معلمان گام های فوری بردارند.

3. در دوره گذشته شاهد تضعیف امور تربیتی و افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در مدرسه بوده ایم، بر خلاف تصور اینکه مربی مسایل دینی را بر عهده دارد که آن هم به شکل نامناسبی است. آموزش باید به گونه ای دیده شود که نتیجه آموزش یک محصول تک بعدی نباشد. از دولت و وزارت آموزش و پرورش انتظار می رود با تقویت این نهاد مؤثر برای پیشبرد برنامه های آموزشی در مدارس، حمایت ها و بودجه های مناسب را فراهم کنند.

4. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در انتصاب مدیران آموزشی کمتر به آن توجه می شود این است که مدیران این دستگاه چه در سطح ستاد و چه در استان ها و مناطق از بین عوامل فرهنگی مجرب منصوب شوند. و توسط جامعه معلمان پذیرفته شود برون سپاری انتخاب مدیران به مدیران یا افراد دیگر استقلال آموزش و پرورش را تضعیف می کند و روند آموزش و پرورش را پیچیده می کند و از معلمان انتظار می رود که این روند را برای تقویت آموزش اصلاح کنند.

5. دانشگاه فرهنگیان تنها فرزند مراکز تربیت معلم است، مراکزی که شهیدان رجایی و باهنر ایجاد کردند و در زمان خود تحول شگرفی در آموزش ایجاد کردند، اما دانشگاه فرهنگیان نمی تواند از این الگوی موفق به درستی استفاده کند. با برنامه ریزی صحیح، اساتید دانشگاه فرهنگیان باید از بین اساتید دکتری انتخاب شوند، چرا که اساتید این دانشگاه معلم هستند و نقش آموزشی آنها کمتر از تأثیر تحصیل آنها نیست. ضمن اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز به حمایت از فضای فیزیکی تجهیزات دارد و دارای اعتبارات و هیئت علمی است تا بتواند ظرفیت عظیم مورد نیاز آموزش را فراهم کند.

6. پیش از تاریخ معلمان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و حاکمیت کشور و عرصه های مجلس، پیشینه ای افتخارآمیز است، اما در شرایط کنونی این جایگاه باید تغییر کند و شخصیت های انقلابی معلمان حضور چشمگیر داشته باشند. جامعه فرهنگیان در پوشش حمایت از حقوق معلمان به دنبال اهداف دشمن و توطئه برای کشاندن معلم با نظام جمهوری اسلامی هستند.

در یک سال گذشته عوامل پشت صحنه برخی گروه‌ها تلاش کرده‌اند مشکلات معلمان را دستاویزی برای اهداف سیاسی خود قرار دهند و جنبش معلمان را متناسب با جنبش اجتماعی همه اقشار سازماندهی کنند.

در هشت سال دولت قبل، رتبه بندی که در برنامه ششم توسعه برجسته شده بود، هشت سال به تعویق افتاد و اموال فرهنگیان در صندوق ذخیره غارت شد، اما همان گروه های صنفی فرو ریختند و صدایی به گوش رسید. دو سه ماه پس از روی کار آمدن دولت آقای رئیسی، آنها شروع به تحریکات خود برای شروع اعتراض کردند.

بنابراین اکثر معلمان آگاه و زیرک کشور اسلامی با محکوم کردن تحرکات برخی گروه های صنفی برای رسیدن به اهداف خود، این اقدامات ناشایست را توجیه و نفرت می کنند.

7. ما از اقدامات دولت و وزارت آموزش و پرورش برای واکسینه کردن اکثریت معلمان و دانش آموزان، بازگشایی مدارس پس از جشن تاج و تخت و راه اندازی اردوی جهادی برای مراقبت از فقرا قدردانی می کنیم.

8. جامعه فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند هر چه سریعتر مدیرانی را که پایه گذار شرایط فعلی هستند عزل و مشکلات معلمان را تعمیق بخشد.

9. جامعه فرهنگی در راهپیمایی روز قدس پرشور خواهد بود و اعلام می داریم که آرمان امت اسلامی برای آزادسازی قدس شریف و سرزمین فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست با خیانت چندین دولت سازشکار نابود نخواهد شد. ، با قیام امت اسلامی شاهد آزادسازی این اماکن مقدس خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید