همایش بزرگ اربعین استکبار ستیز، ظالم و نقش آفرین در اداره استان است.


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896199

امامان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین گفتند: مراسم معنوی اربعین آثاری دارد که ما از آن اطلاعی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، حجت السلام والمسلمین خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به برکات اربعین حسینی در جامعه اسلامی و شیعیان گفت: مراسم معنوی اربعین آثاری دارد که ما را به آن می رساند. آگاه نیستند و این نقش استکبار و استکبار برانداز را ایفا می کند.

وی ادامه داد: آنچه امروز به فضل الهی و برکت اربعین شاهد آن هستیم، اجتماع بزرگ و معنوی جهان تشیع و حتی فراتر از جهان اسلام است و این اجتماع عظیم معنوی قرار است توانایی های نهفته را آشکار کند. این همایش ظرفیت ضد استکباری، استکبارستیزی و قلدری است و در اداره استان نقش آفرینی می کند. اربعین در پیوند جوامع اسلامی و شکل دادن به جامعه متمدن اسلامی نقش دارد و همه اعمال و اعمال را تحت الشعاع قرار داده است.

نکونام با اشاره به سفر دو روزه آیت الله اعرافی به چهارمحال و بختیاری و تشکیل مجالس و جلسات خوب و انقلابی گفت: از زمان امام باقر (ع) حوزه های علمیه به شدت جلو آمدند و در پیشبرد اهداف و اهداف نقش داشتند. تداوم مبانی حیات بخش اسلام، رشد و تعالی جوامع اسلامی را تضمین کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان به سفر اخیر خود به 35 روستای صعب العبور دهستان کوهرنگ و اردل اشاره کرد و افزود: این روستاها از امکانات زیادی از جمله راه ارتباطی برخوردار نیستند و جمعیت قابل توجهی در این روستاها ساکن هستند. ، باید تا حد امکان تعمیر شوند – به زودی. مشکلات آنها را پیگیری و حل کنید.

امام جمعه شهرکرد در پایان خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه شایسته است منابع طبیعی استان مجوزهای لازم برای احداث راه های مواصلاتی در این مناطق صعب العبور را صادر کند افزود: اگرچه حفاظت از درختان و جنگل ها ضروری است. و ضروری است، عدم صدور مجوز به دلیل جلوگیری از قطع درختان برای احداث جاده در این مناطق خسارات بسیار بیشتری را به همراه دارد.

نکونام بیان کرد: مردم این مناطق به دلیل نبود امکانات اولیه مجبورند از درختانی که باید حفاظت کنیم برای ساخت خانه و موارد دیگر استفاده کنند.


راز مذاکرات طولانی فقط در یک جمله است. تکرار بازی سرزنش ایران

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فارسان اظهار کرد: در برخی روایات آمده است که سه نعمت معنوی در بهشت ​​وجود دارد که از همه نعمت های بهشت ​​بالاتر و بزرگتر است: یکی نعمت است. از خلوت، و دیگر همسایگی با محمد و آل محمد (ص) و خدای سوم; و به راستی آن ساعتی که روح پاک مؤمن با قلب سلیم وارد بهشت ​​می شود; تا زمانی که از پروردگارش راضی است و می فهمد که خدا نیز از او راضی است، آن شادی قابل توصیف نیست.


امام جمعه فارسان به مذاکرات اشاره کرد و افزود: دوستان عزیز ماه هاست که پینگ پنگ متون و پیشنهادات بین ایران و 1+4 ادامه دارد. مبادلات پیشنهادی در هفته های اخیر به اوج خود رسیده و فراز و نشیب های زیادی داشته است. راز مذاکرات طولانی فقط در یک جمله است. تکرار سرزنش بازی ایران! از نظر آمریکا، توافق سازنده و متن خوب به معنای تایید خواسته های آمریکاست وگرنه تقصیر متوجه طرف مقابل است.


وی تصریح کرد: طرف غربی در جریان مذاکرات بارها تلاش کرد موضع ایران را در مواضع منطقی و اصولی خود مانعی برای دستیابی به توافق مطرح کند و تهران را از اصل عدم توافق تبعیت کند.


وی تصریح کرد: این رفتار آمریکا پس از ارائه آخرین پاسخ ایران به پیشنهادات آن کشور ادامه دارد و واکنش ایران را «غیرسازنده» خواند و نشان داد که واشنگتن پس از ماه‌ها مذاکره دشوار و پیچیده به وضوح آمادگی پذیرش مسئولیت را ندارد. اشتباهات گذشته با حسن نیت در پذیرش خواسته های منطقی و قانونی ایران. رفتار آمریکایی ها تاکنون روند مذاکرات و دستیابی به توافق را طولانی کرده است، اما گذشت زمان تغییری در رویکرد ایران برای پیگیری قاطعانه منافع ملت ایران ایجاد نمی کند. به خواست خدا…


حجت الاسلام ملک پور همچنین به کشتی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: می دانید که تقویت نیروهای مسلح ایران یکی از مهم ترین عوامل بازدارندگی فعال است که همواره مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا بوده است. شنای شهید سلیمانی گام بلند و مهمی در این مسیر است. ناو شهید سلیمانی مجهز به اولین سامانه پرتاب موشک ترکیبی کوتاه و میان برد سطح به زمین (ASSAM) با بهره مندی از اتاق عمل مبتنی بر نرم افزار اختصاصی برای مدیریت یکپارچه صحنه نبرد با قابلیت شناسایی نوع هدف یا تهدید و تخصیص آنها به سامانه های تهاجمی و پدافندی.




وی افزود: رهبری ایران در دریا و اقیانوس در سال های اخیر باعث شگفتی دوستان و دشمنان شده است. اقداماتی که با وجود تحریم های شدید و هوشمندانه، نه تنها ایران را در فضاهای آبی قدرتمندتر کرد، بلکه نشان داد تهران با تحریم های خشکی و دریایی متوقف نخواهد شد.


امام جمعه فارسان به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین در واقع رمز ماندگاری و بقای حماسه حسینی (علیه السلام) است. زمان ما در ماه صفر شاهد معجزه بزرگ الهی بوده است. زمان تقدیر الهی که با تدبیر اولیای الهی به عنوان برنامه عمل در آخرالزمان و در مسیر آماده سازی جهان برای ظهور منتقم آل محمد (ص) طراحی و تجلی می یابد. ).


وی افزود: با حضور سیدالشهداء(ع) در عاشورا، در واقع خطر بزرگی که اسلام عزیز را تهدید می کرد و به تعبیر امام حسین(ع) فاتحه اسلام نامیده می شد برطرف شد و این الهی از بین رفت. قیام توانست از زوال بزرگ دین گریزی و بازگشت به جهل جلوگیری کند


در آخر گفت: باید به یک نکته مهم اشاره کنم، مشکل شناسایی دشمن، شناخت دشمنان اسلام، دشمنان حق و یزیدیان زمان! کسانی که در زمان ما به ویژگی های قاتلان اباعبدالله (ع) معروف هستند. جریان استکبار جهانی، استکبار آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و اعوان و انصار آنهاست. نهضت اربعین در حقیقت راهپیمایی بزرگ و مانور عظیمی است در برابر موج شرک و کفر و جاهلیت مدرن و در برابر دشمنان شناخته شده این زمان یعنی حسینیان زمان ما.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید