همدلی مردم در کلان شهر باعث تقویت امید و ایمان می شود/ روند آموزنده خاطیان فراموش نشود


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1842966

محمد شهباز گروی گفت: محاکمه عبرت آمیز عاملان حادثه کلانشهر نباید به مرور زمان توسط افکار عمومی و رسانه ها فراموش شود. شاید این اتفاق نقطه عطفی باشد که جان انسان ها دیگر با رشوه و رانت بازی نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شهباز گروی رئیس حوزه هنری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب اظهار داشت: ریزش ساختمان کلانشهر آبادان ناشی از بی تدبیری جمع کثیری از مسئولان بود که عمدا یا ناآگاهانه هموطنان تصمیمات اشتباهی گرفتند اما در پشت صحنه این حادثه همدردی مردم است و می توان گفت ملت ایران نیز در این مصیبت سربلند بیرون آمدند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط گرم و صمیمانه ای بین مردم خوزستان وجود دارد که برای دومین بار در این حادثه درک شد، افزود: باش.

رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: این خرده داستان ها که حول صحنه اصلی اتفاق افتاد، امید و ایمان به تفاوت ما و دیدگاه ما نسبت به مسائل و اینکه چرا وحدت ایرانی شناخته شده است را تقویت می کند.

شهباز گوهارویی ادامه داد: در اینجا افرادی هستند که در کمترین زمان ممکن به محل حادثه می رسند و هر آنچه در توان دارند از زغال آب گرفته تا تجهیزات بزرگ و سنگین برای خدمت رسانی با خود حمل می کنند.

او گفت: «البته آنچه که ما باید بیش از هر زمان دیگری به آن نگاه کنیم. روند آموزنده درباره عاملان حادثه کلانشهر نباید به مرور زمان توسط افکار عمومی و رسانه ها فراموش شود. شاید این اتفاق نقطه عطفی باشد که جان انسان ها دیگر با رشوه و رانت بازی نمی شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: بلافاصله پس از این حادثه با همکاران خود در آبادان تماس گرفتیم و تجهیزات دوربین را در اختیار آنها قرار دادیم.

شهباز گروی افزود: بیش از 30 اثر در قالب پوستر و انیمیشن با راه اندازی پویش ملی در کشور با همدردی با مردم آبادان و خواستار محاکمه مقصران و یافتن علت ریزش ساختمان تولید و در بحث هنری ارائه شد. از کلان شهر

وی ادامه داد: علاوه بر این، داستان های کوتاه توسط دوستان مستندساز تولید و ساخته شده است و امیدواریم در پایان این داستان بتوانیم داستانی کامل به زبان هنر و مستند را تکمیل کنیم.

رئیس حوزه هنری خوزستان خاطرنشان کرد: برگزاری «طومار» با موضوع حادثه تلخ این کلانشهر از دیگر اقدامات ما بود. نمایش درآمد امدادگران حاضر در میدان نیز در این برنامه از اتفاقات خبر دادند.

شهباز گروی یادآور شد: حادثه آبادان نشان داد که اصحاب رسانه خوزستان نیازمند جامعه ای خارج از جبهه های سیاسی برای بیان مشکلات استان هستند تا این انسجام حتی به توده ای از مسئولان منجر شود. اگر در حادثه سقوط کلانشهر همکاران رسانه ای در میدان حضور نداشتند، خبر و اطلاعات چندانی ارائه نمی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید