همه کشورهای عربی منطقه خواستار روابط خوب با ایران هستند

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783968

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن بر تمایل همه کشورهای عربی منطقه برای داشتن روابط خوب با ایران تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در مصاحبه اختصاصی با فرانس 24 گفت: «ما خواهان روابط منطقه‌ای مبتنی بر پایبندی به اصول حسن همجواری و خویشتنداری هستیم. ما در امور داخلی دیگران مداخله می‌کنیم و اگر این امر محقق شود. ، سوالات زیادی وجود دارد.

وی افزود: همه کشورهای عربی منطقه خواستار روابط خوب با ایران هستند اما برای برقراری این روابط باید بر اساس شفافیت و احترام به دو اصل حسن همجواری کار کرد و از مداخله در امور داخلی خودداری کرد. دیگران.” سیاست دولت امان همواره تلاش برای ایجاد افق های سیاسی برای ایجاد ثبات و روابط بر اساس قوانین بین المللی بوده است.

الصفدی در ادامه مصاحبه خود درباره روابط با دولت جدید تل آویو گفت: تماس هایی با این دولت برای یافتن راه حلی برای مشارکت در ایجاد راه حل سیاسی برای بحران فلسطین و تشکیل دو کشور برقرار شده است. ما معتقدیم که صلح عادلانه و فراگیر در فلسطین بدون ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی مقر مقدس محقق نخواهد شد.

وزیر خارجه اردن گفت: هنوز موارد زیادی وجود دارد که باید حل شود و کابینه سابق تل آویو جلوی همه چیز را می گرفت و نتانیاهو تأثیر بسیار منفی بر همه مسائل منطقه داشت. ما همواره نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی هشدار داده ایم و معتقدیم مسجدالاقصی با تمام مساحتش محل عبادت مسلمانان است و باید ماهیت تاریخی آن حفظ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید