همه گیری عشق های بی پایان و انتقادی به نام “طلاق” / بلای فضای مجازی و انتخاب های احساسی زندگی

ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791674

این روزها شاهد فروپاشی بسیاری از زندگی های مشترک هستیم که در آن انتخاب ها بر اساس معیارهای اشتباه، از طریق فضای مجازی یا احساسی انجام می شود. اتفاقی که منجر به بحرانی به نام «طلاق» شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ بی شک ازدواج افقی جلوه زیبا و گاه زیبای تولد دوباره است، اما زندگی مشترک نباید تصادفی شکل بگیرد، همسر باید آگاهانه و بر اساس معیارهای درست انتخاب شود تا پایدار باشد.

اما چه بسیار افرادی که با انتخاب های احساسی بر اساس معیارهای اشتباه که در آن نه آرامش و نه تفاهم وجود دارد، زندگی را برای خود رقم زده اند، زندگی هایی که در نهایت به طلاق عاطفی یا جدایی می انجامد.

اما اگر انتخاب درست باشد، دیگر بحرانی در زندگی وجود نخواهد داشت و شاهد کاهش طلاق و زندگی های سرشار از عشق و محبت خواهیم بود.

انتخاب بر اساس معیارهای نادرست

حسینعلی شیرازی، مشاور و روانشناس در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به دلایل افزایش طلاق گفت: این دو زوج از ابتدا انتخاب عاقلانه و درستی نداشتند و اکنون به این بحران رسیده اند. که بعداً باعث بحران یا عجله زندگی می شوند، با دقت مطالعه نمی کنند، تحقیق، مشورت، مطالعه و مطالعه نمی کنند.

وی افزود: برخی از افراد بر اساس عاطفه و احساسات یک رابطه عاطفی را آماده می کنند، چندین بار عاشق آن می شوند و فکر می کنند همدیگر را دوست دارند و تصمیمشان ازدواج است.

“بعضی از مردم مهارت های زندگی مشترک را نمی دانند، مردم کاملا سفید نیستند، همه نقاط ضعفی دارند، ما باید به این فکر کنیم که آیا توانایی برقراری ارتباط با افراد بدخلق و توانایی زندگی با کسی که عصبی است را یاد بگیریم. و تحریک پذیر» گفت: اگر نمی خواهیم زندگیمان به بحران برسد، اگر ازدواج نکرده ایم، باید با معیارهای درست، با دقت، مطالعه، مشورت و مطالعه درست، صبورانه و بدون هیجان انتخاب کنیم.

f048c04b 603e 4f22 9f85 4591970c7be6 خبر خاکستری

آشنایی از طریق فضای مجازی

وی گفت: اگر ازدواج کنیم می توانیم مهارت های زندگی مشترک را بیاموزیم و از آنها در زندگی استفاده کنیم. با دریافت اطلاعات بیشتر، از تناقضات و تفاوت های موجود در فرهنگ و خانواده خود و شخص مقابل آگاه می شوند. در این مرحله به دلیل وابستگی، ترجیح می دهند واقعیت را نادیده بگیرند.

شیرازی بیان کرد: گاهی این آشنایی ها منجر به ازدواجی می شود که زوج های جوان پس از مدت کوتاهی از زندگی مشترک، با تفاوت هایی در نوع تفکر، فرهنگ و رفتار خود و خانواده شان مواجه می شوند که این موضوع بسیار مشکل ساز است. در واقع، آن‌ها به حقیقت پی می‌برند و واقعیت را لمس می‌کنند، داستانی که در برخی زندگی‌ها منجر به جدایی می‌شود.

وی اذعان داشت: بررسی آمادگی داوطلبان ازدواج، سنجش کفایت یا هماهنگی آنها و سنجش مهارت های زندگی مشترک بسیار مهم است تا افراد قبل از مشورت در این زمینه اقدام کنند.

ترتیباتی که فقط برای عروسی ارائه می شود

این روانشناس گفت: زمانی که دو نفر تصمیم به ازدواج می گیرند، برای ازدواج خود آماده می شوند، اما اگر به دقت نگاه کنیم متوجه می شویم که آنها برای عروسی خود آماده می شوند و در واقع در حال آماده شدن برای عروسی هستند. آماده ازدواج

وی ادامه داد: آیا ما هم فکر می کنیم که این زوج جوان در مسائلی مانند حل مسائل زندگی مشترک، برنامه ریزی مالی، ارتباطات، اعتقادات مذهبی، صمیمیت و محبت، مسئولیت… با چه ابزاری در سبد خرید مواجه هستند. جهیزیه و با کدام قسمت از ماشین و خانه می توانند این مشکلات را حل کنند؟

b61fd5cb cddf 4fe2 99a4 85bfa540b61c خبر خاکستری


اهمیت مشاوره قبل از ازدواج با رویکرد پیشگیرانه

شیرازی با اشاره به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج اذعان داشت: هدف اصلی مشاوره کمک به افراد در انتخاب زوج مناسب است که این مرحله مهمترین مرحله مشاوره زناشویی است چرا که جنبه پیشگیرانه دارد و در صورت مدیریت صحیح، زمینه را فراهم می کند. سلامت روان خانواده.”

وی گفت: این مشاوره را در نظر بگیرید که یکی از زوج‌ها درون‌گرا، مستعد گوشه‌گیری، سکوت، تنهایی و تنهایی شناخته می‌شود، بر خلاف زوج دیگر برون‌گرا، بنابراین حضور در جمع ترجیح داده می‌شود، البته این دو نفر با یکدیگر مشکل دارند، زیرا ویژگی های زیرساختی شخصیت آنها متفاوت است، به این معنی که یک نفر باید همیشه خواسته های خود را ببخشد و نادیده بگیرد.

این مشاور گفت: در مشاوره قبل از ازدواج هرگز مشاور به طرفین نمی گوید که این کار را انجام دهند یا نه، بلکه وظیفه مشاور این است که اطلاع رسانی کند. می گوید نتیجه چنین ازدواجی چه می شود تا خودتان انتخاب کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید