همکاری متقابل ما با کشورهای آسیایی مهم است/سیکا ظرفیت خوبی برای ایران و منطقه است


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902961

رئیس جمهور پیش از خروج از کشور با اشاره به اینکه همکاری متقابل ما با کشورهای آسیایی حائز اهمیت است، گفت: حاصل همکاری های متقابل ایران و کشورهای آسیایی می تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش در منطقه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای قزاقستانی خود و در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی عصر امروز (چهارشنبه 29 مهرماه) در ششمین نشست سران کشورهای عضو شرکت خواهد کرد. وی در رأس یک هیئت بلندپایه به قزاقستان رفت.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور پیش از خروج از کشور گفت: همکاری دوجانبه ایران و کشورهای آسیایی می تواند منجر به صلح، ثبات، امنیت و صلح در منطقه شود. در سیاست همسایگی در گام اول اعتماد سیاسی متوازن برقرار کرده ایم و در گام بعدی به نقش ایران به عنوان یک کشور قدرتمند نگاه می کنیم.

وی افزود: در این سفر دیدارهای دوجانبه با کشورهای آسیایی خواهیم داشت. البته چون زمان ما در آستانه طولانی نیست، بازدیدها محدود خواهد بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه سیکا ظرفیت خوبی برای ایران و منطقه است، گفت: ایران همکاری با سازمان ها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای و نهادهای سیاست همسایگی را دنبال می کند. با نشست سیکا می توانیم ارتباط خوبی با زیرساخت های اقتصادی آسیا برقرار کنیم. گامی که در ششمین اجلاس SICA برداشته شد، ارتقای آن به یک سازمان منطقه ای و بین المللی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حاشیه نشست سیکا دیدارهای دوجانبه با سران کشورها خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد این سفر و این اجلاس برای سیاست خارجی و همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران موفقیت آمیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید