هندبال گل سرسبد رشته های توپی است/ در آینده درخشان هندبال ایران تردیدی ندارم


ساعت: 20:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912497

نشست خبری تیم ملی بانوان کشورمان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی با حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، نشست خبری تیم ملی بانوان ایران پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به کره جنوبی با حضور علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، مهدی منصوریان مدیرعامل باشگاه سنگاهن بافق غلامعلی اکبری آبادی مدیر فنی تیم ملی و افسانا دهقانی نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال، محبوب دهقان مدیر تیم و خدیجه خانه مربی تیم.

در ابتدای این نشست علیرضا پاکدل با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه گفت: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در هندبال بانوان کشور رخ داده و پیشرفت هندبال بانوان به ویژه در بخش اصلی باعث شده است. دستاورد بزرگی برای این رشته خوشبختانه در یک سال اخیر دختران ما در هر سه رده آسیا سهمیه جهانی را کسب کردند و هندبال در بین ورزش های توپی گل سرسبد شد.

وی افزود: سعی کرده ایم بانوان هندبالیست را به تمامی مسابقات برون مرزی نیز اعزام کنیم. در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با اینکه دیر به ترکیب تیم ایران اضافه شدیم اما تلاش شد تا بهترین نتایج را کسب کنیم. تیم سپاهان به نمایندگی از ایران در باشگاه های آسیایی حضور دارد. همچنین صعود تیم ملی نوجوانان به رده هشتم در فینال جام جهانی نشان می دهد که توجه فدراسیون به رده های پایه نتیجه داده است. به جرات می توان گفت آینده هندبال که چند سال پیش همه از آن ناامید شده بودند به آینده ای روشن تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال اخیر سه تیم نوجوانان کشورمان (پسر، دختر و پسر ساحلی) سهمیه جهانی را کسب کرده اند و شک نداریم که این تیم ها در آینده هم در آسیا و هم در سطح جهانی افتخارآفرینی خواهند کرد. در رده نوجوانان نیز سرمایه گذاری خوبی انجام شده است، در یک نمونه باید بگویم که در حال حاضر 60 بازیکن با کیفیت در رده نوجوانان داریم.

رئیس فدراسیون هندبال اضافه کرد: در 6 ماهه اول سال 9 سفر به خارج از کشور داشتیم که فشار زیادی بر دوش فدراسیون گذاشت. البته خدا را شکر ما ایرانسل را به عنوان یک اسپانسر ثابت و حامی در کنار این حوزه داشتیم و اگر حمایت ها نبود با مشکل مواجه می شدیم. از 8 تیمی که به بازی های آسیایی اعزام کردیم، 7 تیم بین المللی شدند و فقط تیم جوانان بین المللی نشد.

وی ادامه داد: این مسابقات بار مالی زیادی بر دوش ما داشت و باید بررسی می کردیم که چگونه تیم بانوان را به آسیا اعزام کنیم. با توجه به وضعیت مالی فدراسیون، دوست نداشتم فدراسیونی که در شرایط سخت و با بدهی زیاد آن را تحویل گرفتم، دوباره بدهکار شود. تا الان خدا را شکر هیچ تعهدی در فدراسیون نداریم. بعداً با باشگاه سنگ آهن بافق یزد وارد مذاکره شدیم و در نهایت این باشگاه از تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا حمایت کرد و قرار شد تیم اعزامی در قالب سانگ به کره جنوبی برود. باشگاه آهن بافق. بعد از شروع اردوها تعدادی از بازیکنان تیم سنگ آهن بافق و تعدادی از بازیکنان دیگر تیم ها دعوت شدند و شاهد همکاری بسیار خوبی بین این باشگاه و فدراسیون هندبال بودیم.

وی با اشاره به سختی کار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تورنمنت سختی در پیش داریم و همه قدرت های آسیا در آن حضور دارند. امیدواریم دخترانمان از عنوان قبلی خود دفاع کنند. البته انتظارات از هندبال افزایش یافته است و این می تواند فشاری را به بازیکنان وارد کند. امیدواریم این اقدامات خوب و ارزنده ای که برخی باشگاه ها انجام می دهند نهادینه شود. امیدواریم بودجه سال آینده به گونه ای باشد که بودجه ورزش کشور افزایش یابد و ورزشکاران نتایج خوبی کسب کنند.

پاکدل در خصوص غیبت فاطمه خلیلی در اردو و عدم اعزام وی به مسابقات قهرمانی آسیا نیز توضیح داد: در مورد فاطمه خلیلی باید بگویم که نایب رئیس بانوان فدراسیون چندین بار با باشگاه وی در ترکیه مذاکره کرده است. در آن مدت دوبار با فدراسیون هندبال ترکیه مکاتبه کردیم و حتی آقای علیرضا حبیبی که مقیم ترکیه است ردیابی او را انجام داد اما در نهایت باشگاه اجازه حضور در تمرینات تیم ملی را به او نداد. حتی برای حضور در آخرین مرحله اردو هم باشگاه کمکی به او نکرد.
مهدی منصوریان مدیرعامل باشگاه سنگ آهن بافق در بخشی دیگر از این دیدار گفت: از سال 1398 وارد عرصه هندبال بانوان شده ایم و با سرمایه گذاری هایی که در زیرساخت ها داشته ایم و با حمایت باشگاه به این موضوع رسیده ایم. دیدگاهی که می توانیم در این زمینه وارد شویم. حضور ما در لیگ برتر و همچنین به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای تکریم بانوان باعث شد در کنار تیم ملی یک حامی مالی باشیم. امیدوارم باشگاه های دیگر نیز در این زمینه تشویق شوند و از ورزش بانوان حمایت کنند. با نگاه ایجاد شده توسط بانوان فدراسیون هندبال، تیم ها به حضور در مسابقات قهرمانی و ورزش حرفه ای بانوان تشویق شدند. امیدوارم بانوان بهترین نتیجه را کسب کنند.

گلمعلی اکبرآبادی مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان نیز در این نشست اظهار داشت: موفقیت های اخیر هندبال حاصل تلاش همه ارکان فدراسیون و کادر فنی بوده است. ما در مسابقات جهانی نوجوانان دختر به راحتی به جمع 16 تیم برتر راه یافتیم. در این رقابت ها دو ملی پوش ایرانی به نام های الناز یارمحمدی و فاطمه مرهیس به مدت 4 روز در صفحه اول فدراسیون جهانی حضور داشتند و همه اینها نشان از رشد هندبال بانوان ایران در سال های اخیر دارد.

وی در خصوص شرایط تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی گفت: از آخرین تشکیل تیم ملی بزرگسالان 50 درصد تیم را تغییر دادیم و جوان سازی کردیم. الان جوانانی داریم که شایسته هستند و بهتر به تیم کمک می کنند. هر بازیکنی که آماده بود و در باشگاه حاضر شد و ما بازی آنها را تماشا کردیم در نهایت به اردو دعوت شدند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در مسابقات قهرمانی بانوان داریم و باید به فکر رفع آن باشیم این است که فاصله آخرین بازی ما در مسابقات قهرمانی تا شروع دور جدید قهرمانی زیاد است و به اصطلاح. این خیلی روی بازیکنان است و باعث می شود بازیکنان تناسب اندام نداشته باشند، در این شرایط بازیکن به ظرفیت ذهنی و آمادگی بالاتری نیاز دارد اما زمان آماده سازی ما بسیار بسیار کوتاه بود. در نهایت هیچ بازیکنی دور از چشم ما نیست و افرادی که در ترکیب حضور دارند در اردوهای اخیر بیشترین آمادگی را دارند. ایران بازیکنان زیادی دارد که خوب هستند اما در این لحظه و با تغییراتی که انجام دادیم این بازیکنان به درخواست ما پاسخ دادند.
اکبرآبادی درباره برگزاری دیدار تدارکاتی در کره جنوبی گفت: قرار بود با ژاپن بازی داشته باشیم که به خاطر سفر و قدرت تیم مخالف بودم. می خواهم انرژی بازیکنان را برای بازی های هند، استرالیا و ازبکستان مصرف کنم. ما همه کارها را در 40 روز انجام دادیم و باید از بازیکنان و کادرفنی تشکر کنم که 6 یا 7 ساعت در روز با انگیزه تمرین کردند و از قبل جلوتر هستیم.

وی درباره جوانان تیم ملی هندبال بانوان گفت: نظر من با سایر مربیان متفاوت است. در کنار داشتن تجربه مسابقات جهانی، در تحلیل های رسانه ای هم مشخص بود که باید از جوانان شروع شود. اگر تعدادی از نوجوانان ما مصدوم نمی شدند، آنها را در تیم ملی بزرگسالان قرار می دادم و میانگین سنی را هم پایین می آوردم که این به دلیل کیفیت کار است.

مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان ایران در پایان افزود: به دلیل تغییر سبک بازی نیاز به یک هندبال سریع با دفاعی قوی داریم و برای ارائه این نوع بازی بازیکنان باید آمادگی و آمادگی لازم را داشته باشند. انرژی جوانی و در کنار آن بازیکنان باتجربه ای مانند مینا وطن پرست نیز به عنوان مغز تیم هستند که ما را به گل می رساند. آنهایی که در کنار زمین هستند قطعا بازیکنان خوبی هستند. همین الان در این مدت کوتاه که هدف کسب سهمیه است باید به بازیکنانی نگاه کنیم که بیشتر با ما کار کرده اند و می توانند اهدافمان را محقق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید