هنرمندان و بازیگران به آن می گویند “سردار دلا”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ 13 دی ماه 1392 دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است. دو سال پیش که این مرد بزرگ به شهادت رسید، تمام مردم ایران عزادار شدند و بسیاری از افراد مشهور نسبت به این شهادت واکنش نشان دادند.

حالا با گذشت دو سال از شهادت سردار دلا، دیار آفتاب در گفتگو با سه بازیگر و هنرمند مطرح کشور نظر آنها را درباره این شهید جویا شد.

مهران رجبی

شهید سلیمانی یک مکتب جهادی و الگوی همه است

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب , گفت: شهید سلیمانی یعنی ایران یعنی سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان، بحرین، جبهه علیه او یک شخص نیست، بلکه یک مکتب جهادی و الگوی همه است.

وی افزود: این شهید بزرگوار باید کاری را که باید انجام می داد انجام می داد و به نظر می رسد وظیفه ای در قبال خدا ندارد. او مدیون همه ماست و همه ما مدیون او و مکتبش هستیم.

رجبی ادامه داد: همان گونه که در قرآن آمده است، خداوند به خواست خدا به عده ای لذت و لذت می دهد که آن را خیر می داند. و همین امر باعث شد تا شاهد حضور جمعیت میلیونی در تشییع باشکوه این شهید بزرگوار باشیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر شرایط اجازه می داد پیکر تکه تکه شده این شهید در تمام شهرهای کشور تشییع شود، فکر می کنم بیش از 100 میلیون نفر او را تشییع می کردند چرا که افراد زیادی قبل از شهادت چندین شهر را همراهی می کردند.

رجبی در پاسخ به این سوال که هنرمندان چگونه می توانند به این شهید بزرگوار ادای احترام کنند، گفت: موضع گیری درست در قبال این شهید به معنای انجام وظیفه ای است که هنرمندان می توانند به انجام برسانند. چرا که گاهی برخی از هنرمندان تمایلی به اظهار نظر درباره این گونه مسائل ندارند.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: این تا زمانی است که عشق به شهید سلیمانی در دل دارند اما به دلیل هجمه هایی که برخی در فضای مجازی به آنها می کنند از ابراز عشق به این شهید خودداری می کنند.

او گفت: «هنرمندان ما باید بدانند که این حملات از سوی مردم نیست، بلکه اغلب از حساب‌های کاربری در عربستان سعودی و آلبانی است.

c89191fc 7c04 4870 bb10 e07e97fbb6d3 خبر خاکستری

پروانه معصومی

جای شهید سلیمانی خالی است/ خوشحال می شوم فیلمی در خور شأن این شهید ساخته شود

پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون درباره دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به دیار آفتاب نشین گفت: با توجه به اینکه مستقیماً با ایشان برخوردی نداشتم و فقط اخبار مربوط به ایشان را در رسانه ها دنبال می کردم، فقط می توانم یک نکته را برای ایشان بگویم. «به این شهید بگویید جایش خالی است و اگر بود خیلی اتفاقات می افتاد.

معصومی با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم ایران عشق و علاقه خاصی به این شهید والامقام دارند، گفت: مکتب شهید سلیمانی در محل زندگی مردم بیش از گذشته زنده است.

وی در پاسخ به این سوال که هنرمندان چگونه می توانند از این شهید تجلیل کنند، افزود: هنرمندان نیز مانند همه آحاد جامعه باید این شهید را گرامی بدارند و اگر فرصتی پیش بیاید و فیلمی در خور شأن شهید سلیمان ساخته شود، بسیار مهم هستم و خوشحالم.

f656c0ca 810b 4223 b75e 0dd7b569636e خبر خاکستری

داریوش عزیز:

شهید سلیمانی قهرمانی بود که دیگر تکرار نمی شود

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگوی اختصاصی با دیار آفتاب ؛ با اشاره به دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: امروز در ایران.

وی افزود: چنین فردی با چنین خصوصیاتی شهید سلیمانی خواهد بود. او یک قهرمان ملی، یک قهرمان حماسی، یک قهرمان تاریخی و یک قهرمان مذهبی بود. شهید سلیمانی انسانی چندوجهی بود که قابل تکرار نبود.

ارجمند در پاسخ به این سوال که هنرمندان چگونه می توانند این شهید را گرامی بدارند، گفت: نمی توان به هنرمندان دستور داد که کاری شایسته این شهید عزیز انجام دهند، اما اگر احساس تکلیف کنند و دلشان به خودی خود بلرزد. برای این شهید یک کاری می کنند.

333cf66f c163 404a 813b 6cf23bed5dc0 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید