هوای البرز در 50 درصد روزهای سال 1400 ناسالم بود / گرد و غبار امروز هوا را قرمز کرد.


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820605

فردین حکیمی گفت: سال 1400 بدترین سال البرز بود و بیش از 50 درصد روز را در شرایط ناسالم قرار داشتیم که متاسفانه از ابتدای امسال تاکنون 5 روز است که هوا ناسالم بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فردین حکیمی مدیرعامل حفاظت محیط زیست البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با بیان اینکه آلاینده فعلی البرز ذرات گرد و غبار است گفت: افزایش شاخص آلودگی به 500 ناشی از ذرات 10 میکرونی است.
حکیمی افزود: آلودگی شاخص البرز در فصل زمستان و وارونگی دما ناشی از ذرات دو و نیم میکرونی ناشی از مصرف سوخت و شیمیایی است.
وی گفت: در برخی شهرها هوا قهوه ای، بنفش و خطرناک بود اما امروز وضعیت قرمز و برای همه گروه ها ناسالم است. خوشبختانه روند آلودگی هوا کاهش خواهد یافت.
حکیمی افزود: سال 1400 بدترین سال بود و بیش از 50 درصد روزها در شرایط ناسالم بودیم و معمولاً از اواخر دی ماه تا آذر سال بعد وضعیت سالم بود اما از ابتدای سال جاری، 5 روز است که هوا ناسالم است.»
وی گفت: رعایت توصیه های بهداشتی، خودداری از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز و استفاده از ماسک تاثیر زیادی بر سلامت شهروندان خواهد داشت.
حکیمی افزود: بر اساس مصوبات کمیسیون فوریت های آلودگی هوا، تعطیلی معادن شن و ماسه، کارخانه های آسفالت و توقف فعالیت های عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید