هوای تهران ناسالم است/ بارش نسبتاً شدید و وزش باد پیش بینی می شود

هوای تهران ناسالم است/ بارش نسبتاً شدید و وزش باد پیش بینی می شود

رونو : افزایش ناپایداری جوی و افزایش سرعت وزش باد در روز پنجشنبه و احتمال رگبار و رعد و برق، پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند، هرچند وزش باد نسبتا شدید در ساعاتی از بعدازظهر امکان گرد و غبار را در مناطق آسیب پذیر فراهم می کند.

به گفته شرکت کنترل کیفیت هوای صوفیه، میانگین غلظت آلاینده هوا در پایتخت در حال حاضر 101 و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد. این شاخص نیز در 24 ساعت گذشته عدد 119 بوده و کیفیت هوا برای اقشار آسیب پذیر جامعه ناسالم بوده است.

بر اساس پیش بینی های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در صبح روز پنج شنبه (10 اردیبهشت 1401) کیفیت هوای مناطق پرتردد به دلیل عدم وزش باد موثر در ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی در نقاط ناسالم برای اقشار آسیب پذیر خواهد بود. افزایش ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد در طول روز و احتمال رگبار و رعد و برق باعث افزایش آلاینده ها می شود، هرچند وزش باد نسبتاً شدید باعث انتشار گرد و غبار در برخی مناطق در بعد از ظهر می شود.

تداوم وزش باد موثر تا اواخر وقت پنجشنبه باعث کاهش غلظت ذرات معلق می شود و کیفیت هوا در اکثر مناطق در وضعیت قابل قبولی قرار می گیرد. کاهش سرعت باد تا بامداد جمعه (دوم اردیبهشت 1401) باعث تجمع آلاینده ها می شود، البته با کاهش تردد خودروها در تعطیلات از غلظت ذرات معلق نسبت به روز گذشته کاسته می شود. افزایش سرعت باد در طول روز شرایط مناسبی را برای انتشار آلاینده ها فراهم می کند. گفتنی است با کاهش سرعت باد تا ساعات پایانی روز جمعه و افزایش نسبی ترافیک عصرگاهی، افزایش غلظت ذرات و بدتر شدن کیفیت هوا در برخی از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید