هوا 15 درجه گرم شد/ در برخی استان ها گرد و خاک بالا می رود

هوا 15 درجه گرم شد/ در برخی استان ها گرد و خاک بالا می رود

روز جدید سازمان هواشناسی اعلام کرد دمای هوا در برخی استان ها بین 8 تا 15 درجه افزایش یافته و باران می بارد و به دلیل افزایش وزش باد در عراق در غرب و شمال غرب، گرد و خاک افزایش یافته است.

بر اساس تحلیل وضعیت جوی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی امروز، در شمال خراسان رضوی و در برخی از استان های آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. وزش باد شدید در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز در استان های البرز و تهران و آسمان غرب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور غبارآلود است.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات و مناطق زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در ارتفاعات و برخی مناطق دامنه های مرکزی البرز ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقت 8 تا 15 درجه سانتیگراد در روز سه شنبه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می شود. پنجشنبه در اکثر نقاط کشور آرام و روز جمعه در دامنه ها و ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال شرق آذربایجان، بخش هایی از آذربایجان غربی، کوم، دامنه های زاگرس و سواحل شرقی است. دریای خزر

وزش باد شدید برای فردا و چهارشنبه در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش بینی می شود.

همچنین افزایش وزش باد در عراق باعث خیزش گرد و غبار و انتقال به سمت غرب و شمال غرب و با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید