هک و امنیت در جنگ هیبریدی بسیار مهم است

ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780229

وی با بیان اینکه شبکه نشر جنگ سایبری یک رسانه فرعی است، گفت: هک و امنیت در جنگ ترکیبی بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی عسگر سیاحت هویدا شب گذشته در نشست مجازی بررسی ابعاد رسانه ای حمله سایبری به شبکه سوخت با اشاره به محورهای خبری رسانه های بیگانه اظهار داشت: یکی از محورهای خبری رسانه های دگراندیش این مردم بودند.

وی ادامه داد: خنده و مطالبه چرایی در دسترس نبودن بنزین مردم از دیگر محورهای اخبار رسانه های بیگانه بود.

کارشناس فضای مجازی و جنگ نرم با اشاره به راهکارهای رسانه ای گفت: در این روند رسانه های داخلی حوزه خوبی داشتند و برای اولین بار صدا و سیما به خوبی ظاهر شد. همچنین مدل خبری خوبی از خبرگزاری های رسمی داشت.»

وی افزود: خبرگزاری های اصلاحات در ابتدا موضوع ناکارآمدی را مطرح کردند و شبکه های معاند نیز نارضایتی نشان دادند.

وی با اشاره به مهم ترین راهبرد دفاعی رسانه های بومی برای تبدیل تهدید به فرصت گفت: رسانه ای که بتواند راوی شود، رسانه موفقی است. رسانه های ما تاکنون تلاش کرده اند معتبر باشند.

وی افزود: موضوع دوم در این گونه امور، اصلاح روایی است. باید بدانیم که رسانه ما کدام خط خبری را دنبال می کند و راهبردی که می خواهیم به آن نگاه کنیم کمک به کشور است یا دشمن.

این کارشناس فضای مجازی گفت: اولین قدم این است که راوی باشیم و یک داستان واقعی را روایت کنیم که بعد باید ماجرا را اصلاح کنیم.

وی گفت: ما به دنبال حمایت جناح خاصی نیستیم باید برای کمک به کشور تلاش کنیم نه اینکه با اقدامات خود امنیت کشور را زیر سوال ببریم.

سیاحت با اشاره به اینکه موضوع جنگ های ترکیبی از سال 1394 جدی شده است، گفت: جنگ های ترکیبی از هشت لایه شامل جنگ اطلاعات، جنگ اقتصادی، جنگ کلاسیک و … تشکیل شده است.

وی گفت: یکی از لایه های جنگ هیبریدی، جنگ سایبری است که بسیار مهم است.

این کارشناس جنگ نرم افزود: در جنگ های ترکیبی، دشمنان به دنبال نظارت، شبکه های اجتماعی، هک و امنیت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید