هیأت نگهبان در انجام وظایف خود هیچ گونه دیدگاه حزبی و سیاسی ندارد


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884578

رئیس اداره نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در قزوین:

محمدتقی صفری با بیان اینکه رویکرد فعلی در شورای نگهبان وجود ندارد، گفت: رویکرد فعلی یک رفتار غیرعادی در شورای نگهبان است و رویکرد اصلی ما حفظ سیاست بی طرفی و عمل بر اساس قانون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ محمدتقی صفری صبح امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان که در اتاق جلسات ستاد نظارت و بازرسی انتخابات برگزار شد، با تاکید بر اینکه شورای نگهبان متعلق به هیچ جریانی نیست، اظهار داشت: این شورا یک شورای نگهبان است. نهاد حفاظت از انقلاب و نظام.

وی افزود: سیستم نظارتی شورای نگهبان به من در این سمت اجازه تماشای جریان را نمی دهد، بنابراین مشاهده جریانی شورای نگهبان وجود ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان گفت: چون نظر فعلی یک رفتار غیرعادی در شورای نگهبان است و رویکرد اصلی ما حفظ سیاست بی طرفی و عمل به قانون در صورت وجود است. در بین ناظران، مجرم مجازات می شود چرخه نظارت حذف می شود.

این مسئول ادامه داد: در دو دوره انتخابات گذشته به دلیل رفتار مغرضانه یکی از ناظران و به دلیل حضور یکی از داوطلبان در منزل ناظر دیگر، آنها را از روند نظارت حذف کردیم.

صفری گفت: من به همراه سه نفر دیگر در دور اول نظارت بر انتخابات حضور دارم و اگر حتی یک اشتباه در کارنامه هر یک از افراد باشد، برای این سمت انتخاب نمی شوند.

60aa048f 5d26 42f1 bece d49140767097 خبر خاکستری

وی افزود: در هر شهرستان استان 3 ناظر وجود دارد و در کنار هیئت نظارت ادارات، 15 بازرس ویژه داریم و همه این افراد با دقت و حساسیت انتخاب می شوند.

این مسئول تاکید کرد: اگر حتی یک نفر ادعا کند که فایل ورودی مشکل دارد و آن را ثابت کند، تمام اشتباهات گذشته را می پذیرم.

صفری با اشاره به ارزیابی همه ناظران خاطرنشان کرد: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان قزوین هفت هزار ناظر دارد که در هر انتخابات از ظرفیت 4 هزار نفر استفاده می شود.

وی در پایان گفت: عدم تایید کاندیداهای نمایندگی مردم در مراحل اول و تایید آنها در مراحل بعدی لزوماً به دلیل لابی گری نیست، زیرا در برخی موارد نظارت مشورتی اولیه می تواند منفی و پس از شنیدن اظهارات کاندیدا باشد. ، ابهامات مجاز خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید