شهید سلیمانی فردی غیر حزبی و غیر سیاسی بود

ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921749

حسین کنعانی مقدم گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فارغ از جناح بندی های سیاسی، ضمن ایفای نقش در مهم ترین مسئله منطقه ای و سیاست خارجی کشور، تنها به اعتلای اسلام می اندیشید. به همین دلیل بود که او از هر گروه و حزب سیاسی مورد احترام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرات با اشاره به شخصیت چند جناحی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: راز ماندگاری شهید حاج قاسم سلیمانی در شخصیت سیاسی اوست که فقط فرمانبردار بود. احزاب سیاسی با ایفای نقش در مهمترین مسئله منطقه ای و سیاست خارجی کشور، تنها به اعتلای اسلام می اندیشیدند. به همین دلیل بود که او از هر گروه و حزب سیاسی مورد احترام بود.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در حال حاضر رسانه های داخلی بیشتر به تمجید از شخصیت و ویژگی های اخلاقی فردی حاج قاسم می پردازند، در حالی که اگر بخواهیم راه و منش این سردار بزرگ را ادامه دهیم باید به منش و خط فکری ایشان تکیه کنیم. ما می توانیم مسیر جبهه مقاومت را به درستی ادامه دهیم.

کنعانی مقدم تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی از شاخصه های مکتب سلیمانی است و امروز کسانی که به نمایندگی از این شهید صحبت می کنند باید شاخص مبارزه با استکبار جهانی را در کارنامه خود داشته باشند تا روندهای نوین انقلاب در سایه بماند. تبیین صحیح شخصیت این شهید مسئولین عالیقدر به مکتب سلیمانی بپیوندند.

وی همچنین دوگانگی دیپلماسی و میدانی و منش و ذهنیت حاج قاسم سلیمانی را در این زمینه برشمرد و افزود: سردار سلیمانی فردی معتدل بود و قدرت فرماندهی و حکومت در هر دو جبهه را داشت و این مشکل توسط بسیاری از فرماندهان نظامی تشخیص داده شد. در دنیا و کسانی که به دلیل شناخت ناقص از این رهبر بزرگ جبهه مقاومت، او را تک بعدی و مردم میدانی جلوه می دهند، متأسفانه خودشان چیزی از دیپلماسی نمی فهمند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: تشکیل جبهه مقاومت آزادی خواهان در سراسر جهان در قالب هسته های مقاومت و تنها با هدف نابودی صهیونیسم و ​​استکبار جهانی نمونه بارز قدرت دیپلماسی ایشان بود که موفق به گرد هم آوردن آنها شد. گروه های مختلف از بسیاری از کشورها در کنار هم و در کنار هم جریان می یابند. مقاومت را در منطقه آغاز کنید.

وی همچنین معتقد است: شهادت این بزرگوار نه تنها باعث از هم پاشیدگی جبهه مقاومت شد، بلکه حرکتی اجتماعی را در میان اقشار مختلف مردم به راه انداخت، به طوری که در کرانه باختری با الهام از مکتب حاج قاسم، جوانان در حال حمل و نقل هستند. بسیاری از عملیات صورت خود به خود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید