هیچکس نمی تواند جای گل محمدی را بگیرد

هیچکس نمی تواند جای گل محمدی را بگیرد

روز گذشته طی مراسمی از خاطرات حسین کلانی پیشکسوت فوتبال با عنوان «معمار طلایی» رونمایی شد. وی پس از این مراسم بزرگ دقایقی به سوالات پاسخ داد که مشروح آن را در این گفت و گو می خوانید.

وی درباره این کتاب گفت: فقط می توانم بگویم این یک نوآوری بود که در کشور ما مطرح شد که ویژگی آن آقای صالحی امیری و دوستانش آقایان کاشانی، آقای اسماعیلی و همکارانشان بودند و آقای دهباشی هم بودند. با آنها حاضر شود بالاخره این افراد زحمت می کشند که می تواند خاطره ای برای نسل های آینده باشد، زیرا متاسفانه ما هرگز از گذشته خود درس نمی گیریم تا چراغ راه آینده خود باشیم. این موضوع ثابت شده و مختص ما ایرانیان است، اما امیدوارم بخشی از مطالب و خاطرات این کتاب بتواند تاثیرگذار باشد و امیدوارم بقیه کارهایی که آقای اسماعیلی انجام داده اند موثرتر باشد و جای خود را باز کند. بیشتر در دل جوانان

کالانی در خصوص وضعیت این روزهای پرسپولیس گفت: فکر و اطلاعات شما را در مورد پرسپولیس ندارم چون وارد باشگاه پرسپولیس نمی شوم و هرگز این کار را انجام نداده ام و از راه دور هم به عنوان هوادار و نه به عنوان یک هوادار. هوادار یا بازیکن قدیمی پرسپولیس “من دنبال می کنم. اطلاعات زیادی ندارم و گاهی مراقب بچه ها هستم و فقط به این دلیل که همه مثل بچه های من هستند و من به آنها روحیه نمی دهم، اما حضور آنها باعث روحیه من می شود و به من روحیه می دهد. سلامتی.به نظر من به عنوان یک هوادار و بازیکن پرسپولیس این باشگاه بزرگترین باشگاه ایران و آسیاست، باشگاهی که می توان از آن به طرق مختلف برای ارتقای مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور استفاده کرد، اما تا زمانی که آنها را در اختیار بگیرند. قدم های درستی می گذارند، حریص نیستند و از آن به عنوان وسیله ای برای کسب سود استفاده نمی کنند.

وی ادامه داد: پرسپولیس باشگاهی است که با این حجم از هواداران و علاقه مندان می تواند کلاس های آموزشی و آموزشی را برای جوانان کشور برگزار کند و پیشرفت سازندگان این کشور را به چالش بکشد. اما متأسفانه هیچ یک از این آرزوها برآورده نمی شود یا اجازه داده نمی شود و یا به هر حال نمی توانیم آنها را برآورده کنیم. خدای ناکرده شما جوانان این کار را بکنید.

وی در خصوص وضعیت گل محمدی نیز گفت: آقای یحیی گل محمدی از ویژگی های مربیان جوان فوتبال کشورمان است و مانند ایشان وجود ندارد. مربیان دیگری هم با او داریم اما شانس باشگاه پرسپولیس این است که این ویژگی خود پرسپولیس است و یکی از پرسپولیسی های ناب این باشگاه است که دوره های مختلفی را پشت سر گذاشته و تجربیات زیادی کسب کرده است. حالا فکر نمی کنم کسی بتواند جای آقای گل محمدی را بگیرد. این نظر شخصی من است چرا که شناخت دوری از آنها دارم و به خودم اجازه نمی دهم در مورد مدیریت باشگاه و کسانی که در باشگاه تصمیم می گیرند اظهار نظر کنم. چون من دور هستم و از اتفاقات و مشکلاتی که در باشگاه رخ می دهد مانند رابطه مربیان و اعضای تیم اطلاعی ندارم بنابراین حق اظهار نظر ندارم.

کلانی در ادامه از هواداران پرسید: از همین جا از سایر هواداران خواهش می کنم به این موضوع توجه کنند. ما فقط نگاه می کنیم که چه خبر است و نمی دانیم در داخل چه می گذرد. به همین دلیل اگر بخواهیم روی مشکلی تاکید کنیم، نظر بدهیم و نظر شخصی خود را بیان کنیم، در حال ایجاد زمینه هایی هستیم و حتی ممکن است این موضوع تبدیل به یک حمله شود و نتیجه دیگری نداشته باشد.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع گفته ام تا به حال باشگاه بزرگتری در دنیا ندیده اید که بتواند در پنج سال 5 قهرمانی متوالی را کسب کند. ما هم همینطوریم و از این موضوع جدا نیستیم. قهرمانی هرگز نمی تواند ادامه پیدا کند زیرا تیم های دیگری هستند که تلاش می کنند قهرمان شوند و ما همیشه نباید به قهرمانی در آن تیم فکر کنیم. شما دانش آموزی را در مدرسه نمی بینید که دانش آموز سال اول بوده باشد. شاید سالی شاگرد اول نبوده و شاگرد دوم یا سوم شده باشد. به همین دلیل نباید با تعصبات کور خود، نظام فکری را در تیم به هم بزنیم. . این سوال بسیار مهمی است همه ما تعصب داریم و دلمان می خواهد تیممان قهرمان شود، اما باید کمی واقع بینانه نگاه کنیم. بچه های تیم های دیگر کمتر از بچه های تیم ما هستند؟ آیا تیم های دیگر کوچکتر از تیم ما هستند؟ تلاش آنها مانند تلاش فرزندان ماست و هرکس تلاش کند موفق می شود.
شرایط را هم باید در نظر گرفت و دید از نظر روحی، عاطفی، بهداشتی، امکانات و امتیازاتی که داده می شود چه شرایطی وجود دارد. از هواداران باشگاهم پرسپولیس می خواهم کمی با حوصله و دقت به موضوع نگاه کنند و احساساتی نشوند. هیچ نتیجه دیگری وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید