هیچ الزام قانونی برای تغییر شناسنامه وجود ندارد


ساعت: 15:03
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919533

محمدی گفت: هیچ الزام قانونی برای تغییر شناسنامه وجود ندارد اما با توجه به اینکه تلاش می کنیم خدمات ویژه ای به افراد ارائه کنیم، ترجیحاً تغییر شناسنامه انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمدی مدیرکل ثبت احوال استان البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: در سال 97 اولین شناسنامه ایرانیان صادر شد.

محمود محمدی به مناسبت روز ثبت احوال افزود: فاطمه ایرانی اولین فردی بود که شناسنامه دریافت کرد و از آن زمان تاکنون فاطمه بهترین نام کشور بوده است.

وی به آغاز فعالیت ثبت احوال از 104 سال پیش اشاره و تصریح کرد: تلاش می کنیم در این هفته در کمتر از 10 روز به مردم شناسنامه بدهیم.

محمدی با اشاره به استقرار میز خدمت در مساجد تصریح کرد: واحد سیار کارت ملی هوشمند به معلولان و جانبازان توان حرکت خدمات ویژه ارائه می کند.

وی به تسریع در اجرای احکام قضایی اشاره کرد و گفت: سرعت توزیع کارت ملی هوشمند افزایش یافته و اعلام جمع آوری با سرعت بیشتری در حال انجام است.

محمدی افزود: شهروندان در صورت مفقود شدن کارت ملی به نزدیکترین باجه یا اداره مراجعه و نسبت به دریافت کارت هوشمند المثنی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تا زمان ورود درخواست جدید به سامانه ثبت احوال فرصت سوء استفاده از کارت مفقودی وجود دارد اما در غیر این صورت کارت قبلی باطل می شود.

محمدی افزود: شهروندان می توانند با شماره تلفن 1510 تماس گرفته و از وضعیت کارت ملی خود مطلع شوند و امکان صدور شناسنامه جدید در کمتر از 10 روز وجود دارد.

وی بیان کرد: هیچ الزام قانونی برای تغییر شناسنامه وجود ندارد اما با توجه به اینکه تلاش می کنیم خدمات ویژه ای به مردم ارائه کنیم ترجیح می دهیم آنها را تغییر دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید