آلمان: هیچ مبنای قانونی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران وجود ندارد

آلمان: هیچ مبنای قانونی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران وجود ندارد

وزیر امور خارجه آلمان پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: هیچ مبنای قانونی برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریست های اروپایی وجود ندارد.

خبرگزاری دویچه وله گزارش داد، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه ای در بروکسل درباره موضوع قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا گفت: در حال حاضر اتحادیه اروپا هیچ مبنای قانونی برای قرار دادن انقلابیون ندارد. نگهبان در این لیست است.”

پارلمان اروپا اخیرا از اتحادیه اروپا خواسته است تا نام سپاه پاسداران را در این فهرست قرار داده و تحریم های بیشتری را علیه آن اعمال کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست قبلی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: دیدگاه های جالبی درباره این موضوع وجود دارد و موضوعی است که بدون تصمیم قانونی نمی توان به آن اقدام کرد. ما نمی توانیم بگوییم که شما را تروریست می دانیم زیرا شما را دوست نداریم.

وی تصریح کرد: درباره موضوع تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران باز هم می گویم که این اتفاق زمانی می تواند رخ دهد که دادگاهی در یکی از کشورهای عضو طبق قانون در این راستا حکم کند. باید یک قضاوت عینی و منسجم انجام شود. سپس در سطح اتحادیه اروپا بررسی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید