هیچ توجیه منطقی برای آمریکا برای طرح مطالبات جدید وجود ندارد


ساعت: 22:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814595

وی گفت: برخی از درخواست های جدید آمریکا توجیه منطقی ندارد و این با موضع آمریکا برای توافق سریع در تناقض است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین امروز تلفنی گفتگو کردند.

جوزف بورل و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی آخرین نتایج و روند مذاکرات وین در خصوص لغو تحریم ها و همچنین برخی موضوعات مورد علاقه بین المللی از جمله بحران اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین در یک مصاحبه تلفنی گفت: وین در مقطع حساسی قرار دارد و اکنون ایالات متحده و ایران باید در تبادل پیام ها و تلاش برای رسیدن به ضرب الاجل انعطاف بیشتری داشته باشند. دوستت دارم.

بورل گفت: موضوع تضمین های اقتصادی برای شما مهم است و ما از آن حمایت می کنیم. من و شما به تلاش خود برای دستیابی به توافق ادامه خواهیم داد زیرا راه طولانی را پیموده ایم. وی افزود: شما ایرانیان مذاکره کننده سرسخت و توانمندی هستید.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی از تلاش‌های هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و پیشرفت‌های حاصل شده قدردانی کرد و افزود: اگر واقع‌گرایی بر رفتار همه کشورها حاکم باشد، همچنان به یک توافق خوب و قوی نزدیک شده‌ایم. “

وی گفت: هیچ توجیه منطقی برای آمریکا برای طرح برخی مطالبات جدید وجود ندارد و این با موضع آنها در مورد توافق سریع در تناقض است.

امیر عبداللهیان افزود: مسائل اصلی و رفع موثر تحریم ها نباید تحت تاثیر زیاده خواهی طرف آمریکایی باشد.

وی گفت: آمریکا نمی تواند به بهانه فشار بر افکار عمومی هر روز از طریق هماهنگ کننده پیام جدید و متفاوتی برای ما ارسال کند. اگر طرف آمریکایی با افکار عمومی مشکل دارد، باید بگویم که ما در ایران هم با افکار عمومی مشکل داریم. آنها تحولات را با حساسیت و دقت زیادی رصد می کنند و از دولت می خواهند که واکنش نشان دهد و به طور موثر تحریم ها را لغو کند و سطح بالایی از انرژی صلح آمیز هسته ای را حفظ کند.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: برخی مسائل مربوط به قهرمانان ملی ما قابل بحث نیست.

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر از این گفتگو با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین تاکید کرد: ما معتقدیم در توجه به منشور سازمان ملل، ریشه های اصلی این بحران امنیت در این زمینه ایجاد می شود. منطقه با توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی.

دیدگاهتان را بنویسید