هیچ ارتباط منطقی بین ماموریت ها و وظایف وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی و بودجه وجود ندارد


ساعت: 12:22
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919999

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: هیچ ارتباط منطقی بین درخواست ها، مأموریت ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه گذشته 13 آذرماه پس از حضور در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در این جلسه پیش بینی های مربوط به بودجه 1402 نیز به شرح زیر بررسی شد. اقدامات انجام شده و موضوعات مطرح شده در بحث بودجه و نیروی انسانی فرهنگ و هنر تشریح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عزم خوبی در همه دستگاه ها به ویژه در مجلس برای برداشتن گام های اساسی در راستای رسیدگی به مسائل فرهنگی در سال جاری وجود دارد و افزود: همه اعضای کمیته دیدگاه های خود را در این همدلی مطرح کردند تا ما تلاش کنیم. كمك به كميته برنامه در تهيه بودجه 1402 كه توسط دولت تكميل شده و به زودي به مجلس تقديم مي شود تا بودجه فرهنگي براي پاسخگويي به برخي از درخواست هاي موجود اصلاح شود.

اسماعیلی گفت: در این جلسه مشکلات ماه های گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارشی از اقدامات وزارت فرهنگ و آمادگی و برنامه های مطرح شده با اهالی فرهنگ و هنر تشریح شد.

وی در خصوص مشکلات اعتباری وزارت فرهنگ و جهت گیری بودجه افزود: هیچ رابطه منطقی بین الزامات، مأموریت ها و وظایف وزارت فرهنگ و رهبری با بودجه وجود ندارد، مثلاً در سال 85 اقتصاد کتاب حدود 250 میلیارد بود و وزارت ارشاد 80 میلیارد برای مدیریت کتاب داشت. امسال این تعداد به 8500 رسید، اما وزارت ارشاد 30 میلیارد برای مدیریت حوزه کتاب دارد که کسری است و باید متعادل شود تا ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارج نهادن به حمایت های ویژه رئیس جمهور و حمایت های سازمان برنامه در تدوین برنامه و بودجه ۱۴۰۲ گفت: در یک سال و نیم اخیر تلاش کردیم تا گره های زیادی را با همکاری سازمان برنامه و بودجه باز کنیم. دولت و مجلس و اکثر آنها باز هستند».

دیدگاهتان را بنویسید