هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت کالاها وجود ندارد


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834757

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت ها وجود ندارد، گفت: همیشه این انتظار وجود دارد که اصلاح قیمت ها توسط دولت انجام شود که درست نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه در روزهای اخیر و دستور رئیس جمهور برای کاهش این قیمت ها، گفت: عوامل متعددی در ما هزینه بر است؛ به طوری که این موضوع باعث افزایش قیمت ها می شود. اول اینکه تورم 30 تا 40 درصدی که با آن مواجه هستیم و این امر منجر به افزایش قیمت ها می شود، یکی دیگر از عواملی است که گاهی باعث افزایش قیمت ها می شود.

وی افزود: به عنوان مثال افزایش مصرف آجیل در نوروز منجر به افزایش قیمت می شود، این در حالی است که کارکنان باید در برخی موارد از جمله در ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی و غیر ضروری را با قیمت مناسب تری تهیه کنند. “

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایران کالای کمیاب نداریم، گفت: اینطور نیست که خرما یا سایر اقلام مورد استفاده مردم در ماه مبارک رمضان کمیاب یا کمیاب شود. .

وی افزود: ممکن است تقاضا زیاد باشد اما کالاها به اندازه کافی در کشور وجود دارد و سالهاست که سازوکار مناسبی برای کنترل بازار وجود ندارد و در ایام مختلف سال و در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان شاهد افزایش بی رویه قیمت ها هستیم. ،” او گفت.

وی با بیان اینکه هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت ها وجود ندارد، افزود: همیشه این انتظار وجود دارد که اصلاح قیمت ها توسط دولت انجام شود، اما دولت باید تدابیر لازم را در نظر بگیرد و قوای سه گانه با هم همکاری کنند. “

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز توضیح داد: بسیاری از کالاها وارداتی نیست و از طریق کشاورز به دست مصرف کننده می رسد و افزایش قیمت کالاها رضایت مردم را جلب نمی کند.

مرحبا تاکید کرد: دغدغه های مردم و معیشت مردم بارها از سوی مقام معظم رهبری و سایر مسئولان اعلام شده است و برای رسیدن به قیمت مناسب علاوه بر کار کارشناسی باید فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید