هیچ روز باشکوه‌تری از خطر 5 برای گرگان وجود ندارد


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897293

منتظری گفت: باید تلاش کنیم هر سال با نزدیک شدن به هازار 5 شاهد شکوه و حماسه آفرینی این رویداد در تاریخ معاصر خود باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آکولا در شورای اسلامی در خصوص روز گرگان و عوارض آن در فضای مجازی در گفتگو با گلستان ما گفت: معمولا در تاریخ هر کشوری شاهد اتفاقاتی هستیم. که مرجع و مرکز ثقل تاریخ کشور هستند، استان ها محسوب می شوند.

نماینده مردم گرگان و آکولا در شورای اسلامی ادامه داد: برای نامگذاری به روزهایی تکیه کنیم که در تبیین و تشریح آنها اتفاقاتی رخ داده که جریاناتی را ایجاد کرده و مردم به آنها افتخار می کنند.

منتظری گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی و در استان گلستان حوادثی را شاهد بوده ایم که مهمترین آن سالگرد شهادت قیام 5 آذر گرگان است.

وی افزود: چنین روزی ظرفیت نامگذاری روز گرگان را دارد زیرا فداکاری، ایثار، مردانگی، غیرت و دلاوری و احساس مسئولیت اجتماعی را در آحاد این دیار تداعی می کند.

این مسئول تصریح کرد: نسل آینده هر زمان که این حادثه را می شنوند و این حوادث را می بینند، به آن افتخار می کنند و به آن می بالند، بنابراین در جلسات کارشناسی شورای فرهنگ عمومی، در میان گزینه های مختلفی که مطرح شد، به دور از هر گونه هرگونه بحثی مطرح شد. تعصب، در یک نگاه پنجمین روز خطر به عنوان روز گرگان تصویب شد و به تصویب شورای فرهنگی عمومی رسید.

منتظری تاکید کرد: باید هر ساله با نزدیک شدن به هازار 5 شاهد عظمت و حماسه این رویداد در تاریخ معاصر خود باشیم.

وی ابراز داشت: امیدواریم راه شهدای سرافراز را که سرافرازی و افتخارشان از آن شهداست ادامه دهیم و در این روز افتخار کنیم که روز گرگان به نام کسانی نامگذاری شده است که همه وجودشان را فدا کردند تا ایران ماندگار و عزیز باشد. اسلام سرافراز باشید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید