واحدهای فشرده برای پزشکان قانونی تشکیل شده است

ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1804992

بیماران سرپایی مبتلا به بیماری عروق کرونر ظاهرا افزایش یافته است. حتی برخی از بیماران عادی فکر می کنند که سرما خورده اند، اما بعداً مشخص می شود که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) از افزایش بستری شدن عروق کرونر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خبر داد و گفت: در صورت وجود موارد زیاد، افراد در گروه‌های پرخطر حتی در شرایط اپیدمی خفیف باید به بیمارستان مراجعه کنند. باز خواهد شد.

دکتر تقی ریاحی در خصوص وضعیت ارجاع عروق کرونر و بستری شدن در بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: در ابتدای دی ماه یک بیمار کاندید بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نداشتیم و دو سال بعد بخش‌های مراقبت‌های ویژه تعطیل شد. بیماران کرونری در همان زمان میزان بستری شدن عروق کرونر در بخش ها بسیار محدود بود البته در بخش بیماری های عروق کرونر قلب پراکنده داشتیم اما محدود بود.

وی افزود: این در حالی است که طی 10 تا 15 روز گذشته تعداد مراجعات سرپایی به تاج افزایش یافته و البته تعداد مراجعات به بیمارستان ما نیز افزایش یافته است. همزمان با توجه به وخامت حال برخی از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب، بخش مراقبت‌های ویژه را برای بیماران قلبی بازگشایی کردیم. همچنین بیماران عروق کرونر در حال حاضر در بخش تنفس ما بستری هستند و ما به بیماران خدمات ارائه می دهیم.

ریاحی گفت: بدیهی است تعداد بیماران سرپایی مبتلا به بیماری عروق کرونر بیشتر است. حتی برخی از بیماران عادی فکر می کنند که سرما خورده اند، اما بعداً مشخص می شود که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند.

وی تاکید کرد: تمامی علائم تنفسی و سرماخوردگی باید به عنوان بیماری عروق کرونر در نظر گرفته شود و پروتکل های بهداشتی مناسب برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران رعایت شود.

ریاحی افزود: پیش بینی می شود با توجه به رفتار ویروس امیکرون در روزها و هفته های آینده شاهد افزایش تعداد بستری ها و حتی افزایش بستری در بخش های مراقبت های ویژه باشیم.

رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: قطعا رفتار اومیکرون در دلتا خیلی شدید نیست، اما اگر تعداد موارد زیادی داشته باشیم، افراد در معرض خطر از گروه هایی مانند سالمندان، افراد مستعد بیماری و… در. n.” آنها خطرناک هستند و حتی در شکل خفیف اپیدمی، مطمئناً پای آنها به بخش های بیمارستان و بستری باز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید