واردات اتوبوس از خارج از کشور در شهرداری در دستور کار است/بزرگترین مشکل تهران ترافیک است


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910589

شهردار تهران گفت: واردات اتوبوس از خارج از کشور در دستور کار است و البته شرکت های سرمایه گذاری باید به تهران وارد کنند اما ما به دنبال آن هستیم. علاوه بر این، در مورد تراموا و مترو نیز بحث خواهیم کرد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر و در جمع خبرنگاران بزرگترین مشکل شهر تهران را ترافیک عنوان کرد و گفت: آلودگی هوا، ترافیک و مسکن مهر از جمله مشکلات شهر تهران است. و برای حل آنها، ابر پروژه حمل و نقل عمومی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی یک معضل جدی است و ما به آن توجه ویژه ای داریم و برنامه های خود را در حوزه اتوبوس و تاکسی قرار داده ایم و در حوزه اتوبوسرانی جهش هزار نفری داریم و امیدواریم بتوانیم افزایش پیدا کنیم. تعداد اتوبوس ها به 9 هزار تا.

زاکانی با بیان اینکه توسعه فعالیت های خود را در مترو تسریع کرده ایم، گفت: به دنبال تحقق برنامه های خود در مترو هستیم و تراموا را نیز در دستور کار قرار داده ایم. پیشنهادات کمتر و دو خط برای تراموا درج شده است.

شهردار تهران گفت: بیش از 75 درصد حمل و نقل در شهر با خودروهای شخصی انجام می شود و این مشکل افزایش آلودگی هوا را به دنبال دارد.

وی درباره 630 واگن مترو گفت: بحث پیش پرداخت 15 درصدی در دستور کار است و این موضوع در پایان کار است.

زاکانی با اشاره به مرکز مسکن تهران گفت: 340 هزار واحد توافق شده و بیش از 30 هزار واحد راه اندازی شده و از ظرفیت کمیسیون ماده 5 استفاده می کنیم و طرح های موضوعی و موضوعی بسیار افزایش یافته است.

شهردار تهران با اشاره به ساخت و ساز مسکن در مناطق مختلف گفت: در مناطق 5، 21، 15، 4، 18، 19 و 20 رنگ آمیزی انجام شده که البته در تمامی مناطق و به صورت فرسوده کار ساختمانی انجام می شود. مناطق خارج به عنوان مثال در منطقه 7. سه ایستگاه مترو و 2800 قطعه در اطراف این ایستگاه ها وجود دارد و ما به دنبال ساخت مسکن با شرایط جدید هستیم.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد و ساخت روستاهای نمونه است که مردم بتوانند در آن زندگی راحت داشته باشند، گفت: استفاده از تخفیف های ارائه شده را فرصتی برای مردم می دانیم تا در این تخفیف ها و اقساط خانه بسازند. و شهرداری برای رفع این مشکل تلاش می کند.

زاکانی درباره افزایش تعداد اتوبوس ها در تهران و ورود اتوبوس های فرسوده خارجی به پایتخت گفت: پیگیر همه فرصت هایی هستیم که به آبادانی شهر منجر شود.

وی ادامه داد: توسعه بخش خصوصی را به طور ویژه دنبال می کنیم و اکنون با 16 شرکت در حال مذاکره هستیم و برای خرید خدمات از آنها در حال مذاکره هستیم و قول های خوبی داده اند و تا دو هفته دیگر بسته این همکاری آماده است. به بیش از 3000 اتوبوس رسیدیم و نوسازی و بازسازی بیش از 800 اتوبوس را در دستور کار قرار دادیم.

زاکانی با اشاره به اتوبوس هایی که از خارج وارد تهران می شوند، گفت: واردات اتوبوس از خارج از کشور در دستور کار است و البته شرکت های سرمایه گذاری باید آنها را به تهران بیاورند اما ما به دنبال آن هستیم. وارد مترو هم می شویم.

شهردار تهران با اشاره به ساختمان های خطرناک گفت: گفتن اینکه کدام ساختمان خطرناک است به روح و روان شهروندان آسیب وارد می کند و باعث آسیب های روحی و روانی دائمی می شود اما شهرداری تهران با جدیت و قاطعیت بر کار نظارت دارد و در حال حاضر 9 دستگاه کار می کنند. که 5 دستگاه از شهرداری و 4 دستگاه خارج از شهرداری هستند و تیم هایی تشکیل داده و ایمنی ساختمان ها را تا 6 طبقه بررسی می کنند.

وی ادامه داد: بازرسی هایی که انجام می شود فراتر از ایمنی سازمان آتش نشانی است و تمام تلاش ما برای یک شهر امن است و سخت تلاش می کنیم تا گواهینامه ساختمان ها را بگیریم زیرا ایمنی و آرامش شهر تهران برای ما بسیار مهم است. . خوب.

دیدگاهتان را بنویسید