واعظی از عملکرد حسن روحانی به عنوان رئیس ستاد ملی ولیعهد دفاع می کند

واعظی از عملکرد حسن روحانی به عنوان رئیس ستاد ملی ولیعهد دفاع می کند

روز جدید : واکنش رئیس دفتر رئیس جمهور سابق به انتشار گزارش کمیته بهداشت و درمان مجلس درباره مدیریت تاج و ارائه اطلاعاتی از عملکرد ستاد ملی و تاج و شخصیت رئیس جمهور سابق.

محمود واعظی در پاسخ به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص مدیریت تاج و تخت، با رد روحیه این کمیته گفت: در پی شیوع بیماری عروق کرونر در کشور، به پیشنهاد شورای عالی امنیت ملی و تصویب مقام معظم رهبری امنیت کشور تشکیل شد و مجدداً با تصویب شورای عالی امنیت ملی و تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی، مصوبات این شورا برابر مصوبات شورای عالی امنیت ملی تلقی شد.

عضو سابق ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت افزود: بنابراین به هیچ وجه نمی توان همه سیاست های ولیعهدی در کشور را به رئیس جمهور سابق نسبت داد و این سیاست ها کارنامه همه اعضای ستاد ملی ضد ولیعهد است. – ستاد تاج و تخت.

واعظی در عین حال تصمیم گیری در ستاد ملی تاج و تخت را نظر اکثریت می داند و تاکید کرد: این بدان معناست که تصویب مصوبه در ستاد به معنای رضایت همه اعضا است و بنابراین واگذاری آن درست نیست. برخی تصمیمات به روحانی یا وزیر بهداشت یا فرد دیگری در ساختار ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت.

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق همچنین درباره تعیین تکلیف برخی مصوبات ویژه به ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت رئیس جمهور گفت: اصولاً فرآیند تصمیم گیری تاج و تخت چند لایه و تابع سازوکارهای مشخص است. ابتدا در کمیسیون های تخصصی، سپس در ستاد عملیاتی ستاد ملی و جلسه روسای کمیسیون های تخصصی و در نهایت در جلسه ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت و در صورت تصویب هر چهار مرحله، تصویب شد.
وی افزود: بنابراین اظهارنظر درباره تصمیم شخصی رئیس جمهور یا هر ارگان یا نهاد دیگری در این زمینه کاملاً خلاف واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید