محمود واعظی: تخریب دولت روحانی برای گرم کردن فضای پیش از انتخابات است

محمود واعظی: تخریب دولت روحانی برای گرم کردن فضای پیش از انتخابات است

البته فشار آمریکا برای تحریم هزینه زیادی داشت که بارها از مردم عذرخواهی کرده و سعی در مهار آن داشته ایم. سوال اینجاست که چرا با وجود شعارها، اقتصاد کشور در این دولت بیشتر از زمان روحانی به گازهای گلخانه ای، ارز و طلا گره خورده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دولت دوازدهم، در خصوص اظهارات اخیر برخی تندروها خطاب به روحانی و دولت تبار و امید، گفت: کسانی که با طرح اتهام به دنبال تخریب دولت قبل هستند، دو هدف را دنبال می کنند. اولاً ناشی از فرافکنی و انحراف افکار عمومی از گرانی و مشکلات جامعه است که پس از گذشت حدود 2 سال از عمر این دولت، ضعف ها و ناکارآمدی های خود را به گردن دولت قبل می اندازند. همچنین ایجاد دوقطبی در جامعه برای گرم کردن فضا برای انتخابات اسفند. مردم فهیم ما آگاهند و باید قضاوت را به مردم بسپاریم. مشکلات را نمی توان با شعار و تبلیغات حل کرد و نیاز به برنامه و مدیران شایسته دارد. امروز عملکرد دولت قبل از نظر مردم با این دولت با همه محدودیت ها مقایسه می شود.

واعظی در پاسخ به تاثیر FATF بر روابط اقتصادی خارجی تاکید کرد: دو لایحه از سوی دولت قبل در مجلس مطرح شد و با اصلاحاتی به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید و اکنون در مجمع به مصلحت تلقی می شود. در صورت نهایی شدن این دو لایحه، گشایشی در روابط بانکی کشور ایجاد می شود. اثرات آن با لغو تحریم ها بیشتر نمایان می شود.

وی در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه دولت روحانی اقتصاد را به خارج گره زده است، تصریح کرد: تمام تلاش دولت این بود که برنامه ریزی و امیدواری داشته باشد که در دوران تحریم و فشار حداکثری که مصادف با کرونا بود، اقتصاد کشور با همه چیز. محدودیت ها با اتکا به امکانات محلی باید توسعه یابد، هزینه ها باید محدود شود و اشتغال باید افزایش یابد. البته فشار آمریکا برای تحریم هزینه زیادی داشت که بارها از مردم عذرخواهی کرده و سعی در مهار آن داشته ایم. سوال اینجاست که چرا با وجود شعارها، اقتصاد کشور در این دولت بیشتر از زمان روحانی به گازهای گلخانه ای، ارز و طلا گره خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید