غرب پشت شهادت دو روحانی در حرم رضوی است/ فعالان فضای مجازی باید برای خنثی کردن عملیات رسانه ای ضدانقلاب وارد عمل شوند.


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820426

ائمه جمعه لرستان غرب و حامیان منطقه ای آن را پشت سر شهادت دو روحانی در حرم رضوی دانستند و گفتند: فعالان فضای مجازی باید محتوای فاخر تولید کنند و عملیات رسانه ای ضدانقلاب را خنثی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر بهشت،خجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهروحی در خطبه های نماز جمعه این جمعه خرم آباد گفت: . ما در حرم رضوی دیدیم که برای دفاع و حمله به چنین دشمنی باید مطابق آن عمل کرد.

وی افزود: در راستای توطئه های منکر، امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت شفاهی و با هماهنگی نیروی انتظامی انجام شود و جامعه نیز با برنامه ریزی و هماهنگی با طرفداران امر به معروف و نهی از منکر، در مقابل این گونه دشمنی ها قرار گیرد. بپیوندید و سعی کنید این توطئه های دشمن را خنثی کنید.

امام جمعه هرم آباد گفت: دست ناپاک جهل و تکفیر در معبد رضوی باعث شهادت دو روحانی جهادگر و مجروح شدن یکی از روحانیون شد. برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان، اما ملت شریف و بصیر ایران با علم دقیق، امور را زیر نظر دارند و از امام پیروی می کنند تا در دام تفرقه نیفتند.

وی با اشاره به روزه داری در ملاء عام گفت: افرادی که به دلایلی نمی توانند روزه بگیرند در ملاء عام از روزه گرفتن خودداری می کنند، مردم استان لرستان متدین و انقلابی هستند و توجه داشته باشند که تظاهر به روزه گرفتن عملا حرام است. مجازات کسانی است که عمدا روزه می گیرند.

شاهروحی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرستان ها شورای امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شده است که یکی از وظایف آن امر به معروف و نهی از منکر و ماه مبارک رمضان امر به معروف و نهی از منکر است. شرارت را باید در نظر داشت تکلیف و هماهنگی با نیروی انتظامی این است که شوراهای محلات به عنوان بخشی از نظام مستقر و سیستمی که به سامانه فرماندهی معروف است دارای کدی باشد که با نیروی انتظامی مرتبط بوده و در روزهای تعطیل از حمایت قانونی و قضایی برخوردار شود. موفقیت آمیز بود، زیرا همان روش باید در طول سال تمدید شود.

امام جمعه هرم آباد با بیان اینکه 23 فروردین روز وفات حضرت خدیجه (س) است، گفت: بانویی که جزء کانون اصلی اسلام بود و اولین ویژگی این بانو این بود که اگر چه هست باقی مانده است. هر کس در خدمت آرمان ها و ارزش های اسلام بود و به دلیل موقعیت اجتماعی خود در محضر این بانوی با فردیت از دنیا رفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن گفت: در کشور و استان ما افرادی هستند که در کپر زندگی می کنند و باید با برنامه ریزی دقیق برای این افراد مسکن تهیه کرد زیرا این افراد همین ها هستند. که در زمینه کشاورزی و دامپروری کار می کنند، خدمات آنها خدمات تولیدی است.

وی با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای گفت: 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای است که به نوعی با پرونده برجام مرتبط است. ایران اسلامی در برجام به دنبال یک توافق قوی با تضمین رفع تحریم ها در کنار همسویی با طرف مقابل است، در این توافق باید منافع ملت حفظ شود، ضمانت رفع تحریم ها و همسان سازی باید محقق شود، اما این، آن چه از شیطان بزرگ می شنویم و استکبار جهانی این شبهه را ایجاد می کند که غرب به دنبال پیچیده کردن روند مذاکره و فرار از مسئولیت است.

شاهروحی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به دانش هسته‌ای دست یافته و دانش هسته‌ای را حق خود می‌داند، این روز ملی را گرامی می‌دارد و شهدای هسته‌ای را گرامی می‌داریم که در این راه جان خود را فدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تنظیم بازار را ضروری دانست و گفت: یکی از ناکامی های دولت قبل این بود که نتوانست بازار را تنظیم کند که باید از اولویت های دولت جدید باشد. اولویت های دولت و مسئولان استانی و مردم باید ساماندهی بازار انبوه را ببینند و موفقیت دولت سیزدهم این است که همه دستگاه ها باید با جدیت موضوع تنظیم بازار را سرلوحه کار خود قرار دهند.


لیالی قدر شب قدر انسان است

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های این هفته نماز جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان مقدمه ای برای لیله قدر است زیرا عظمت شب قدر در آن شب بیش از هشتاد سال است. .

وی افزود: قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نیستند، هرچند اهل بیت(ع) از عصمت و طهارت خود قرآن صحبت می کنند.

امام جمعه کوهدشت گفت: لیالی قدر، شب قدر و قدر انسان است و قرآن نیز کتاب سرنوشت انسان است، بنابراین باید در شبی نازل شود که اعمال انسان در آن اتفاق می افتد.

وی افزود: باید در مسائل برنامه داشته باشیم، مدیری که هیچ نمی داند و برنامه ندارد راه به جایی نمی برد، که برنامه دارد، برنامه دارد، هدف نباید فقط سیاست بازی باشد، اصل این است که خدمت خالصانه به مردم.”

طهماسبی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: ما نیز باید خیرخواه باشیم، درمان درد کوهدشت همدلی، معنویت و اخلاق است و در عین حال باید به این موضوع پرداخت. اقتصاد.

طهماسبی با اشاره به اهمیت جهاد گفت: جهاد زبانی در کنار خدمت به مردم بسیار مهم است، اکنون در کوهدشت 50 گروه آماده انتخابات هستند و همدیگر را قبول ندارند و ورود به این موضوع برای ما بسیار خطرناک است. بازی های سیاسی و انتخابات.» همین که کلید زدیم باید اخلاق و وحدت و معنویت حاکم شود.

امام جمعه کوهدشت گفت: باید خدمات نظام را ارائه دهیم; موج رسانه های خصمانه در توییتر، اینستاگرام و تلگرام شروع شد و آنها شروع به حمله به نهادهای انقلابی کردند.

وی با اشاره به اطلس رسانه ای جدید افزود: نباید جوانان انقلابی را طرد کنیم، باید برای نسل جدید برنامه داشته باشیم و عاقلانه عمل کنیم.

طهماسبی با اشاره به دیدار قاریان قرآن با رهبر معظم انقلاب گفت: هر مسجدی باید پایگاه قرآنی باشد و باید برنامه های جذاب و جدید را به نسل جدید آموزش دهیم.

امام جمعه کوهدشت با تاکید بر اهمیت تقویت شرکت های دانش بنیان گفت: در عرصه مذاکرات، تیم مقابل در حال فرافکنی است در حالی که باید بدانند ایران نیروی برتر منطقه است و خط مقاومت را پیشروی می کند. بسیار مهم است و در یمن، عربستان سعودی آتش بس را نقض می کند.

طهماسبی با اشاره به حادثه حرم رضوی در مشهد گفت: روحانیانی که در این ماجرا به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند در مناطق فقیرنشین بسیار فعال بودند. ما این جنایت فجیع را که کار آمریکا و اسرائیل بود محکوم می کنیم و برای روح مطهر این روحانیون شهید علو درجات دعا می کنیم.

امام جمعه به کوهدشت گفت: این روزها مدیران زیادی در حال تغییر هستند. در این زمینه باید معیارها را در نظر گرفت. دین، تعهد و تخصص باید ملاک انتصاب مدیران باشد. مشکل کوهدشت با برادری و اتحاد همه گروه ها حل می شود. این وظیفه دولت است «مدیر و نماینده خوب مردم نظارت کند و من خادم مردم هستم، هر جا لازم باشد صحبت می کنم و بحث نمی کنم.


شهید اصلانی در جریان سیل پلدختر به مردم خدمت رسانی کرد

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی در خطبه‌های این هفته خود با اشاره به کارشکنی‌های غربی‌ها در توافق وین، گفت: کار غربی‌ها و آمریکا در توافق وین قطع و کارشکنی شده است، همانطور که سخنگوی آمریکا گفت. لیست تروریست ها مانعی بر سر راه پیشرفت غیرهسته ای است و آمریکایی ها اذعان دارند که حملات ایران در دیرالزور، اربیل و عین الاسد چهارصد برابر شده است و نشان می دهد که ایران در حفظ امنیت خود با کسی شوخی نمی کند. .

وی افزود: حادثه تروریستی اخیر در حرم رضوی در صحن پیامبر اکرم (ص) که منجر به شهادت دو روحانی جهادگر زبان روزه شد را به شدت محکوم می کنیم.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه جهادگران در کنار بسیجیان و اقشار مختلف مردم در مواقع حساس حضور فعال دارند، گفت: این حرکت را محکوم می کنیم.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با قاریان قرآن گفت: برنامه های قرآنی متنوع تر در شهرستان داریم.

موسوی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب گفت: این نهاد انقلابی گام ارزشمندی در توسعه مسکن روستایی و ایجاد حساب 100 لایحه ای در بنیاد هزینه های مسکن برای محرومیت زدایی برداشته است.

امام جمعه پلدختر گفت: با گذشت 3 سال از وقوع سیل، اجرای طرح هادی در روستاهای چم مهر، بابا زید و روستاهای سیلازده، ساکنان چهار هکتار از شهرستان پلدختر برای دریافت سند مالکیت با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: مسکن مهر در حوزه خدمات شهری و آسفالت معابر مشکل دارد و سند مالکیت باعث گلایه مالکان شده و انتظار داریم بخشدار، شورای شهر و شهرداری وارد شوند.

موسوی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: و صندلی.

امام جمعه پل دختر یادآور شد: از دستگاه های مسئول، پلیس و دادستان انتظار داریم پس از طی مراحل راهنمایی و اخطار برخورد قانونی کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در مورد کرونا عادی سازی شود، گفت: با توجه به اینکه مردم واکسینه شده اند و سطح بیماری عروق کرونر قلب کاهش یافته و ایالت پلدختر زرد است، اما نکات بهداشتی باید بیشتر رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید