گشت و گذار در رسانه های غربی برای گرم کردن فضای کشور/ایجاد امید، جهاد امروز است


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911346

سوری با اشاره به موج سواری در رسانه های غربی برای ملتهب کردن فضای کشور گفت: امروز دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و در این زمینه تلاش زیادی می کند، بنابراین ایجاد امید امروز جهاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صفیفلک، سرهنگ مجید سوری صبح امروز در افتتاحیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج لرستان اظهار داشت: امیدواریم این رویداد منشأ خیر و برکت و در راستای انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در پیدایش تحولات اخیر افزود: اهمیت فضای مجازی به قدری است که باید بگوییم امروز حکمرانی در بستر فضای مجازی صورت می گیرد، دولت های موفقی هستند که می توانند زمام امور را در دست بگیرند. و این بستر مهم را اداره کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش لرستان گفت: با این ناآرامی ها اگر بخواهیم دلایل متعددی را برشماریم یکی از دلایل آن مدیریت نشدن بستر فضای مجازی است. به دلیل عدم حضور گسترده و موثر در این بستر، امروز باید شاهد اتفاقاتی در بستر فضای مجازی باشیم تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و گردان‌های سایبری بسیج در این سال‌ها نقش موثری داشتند و اگر این تلاش‌ها نبود اوضاع بدتر می‌شد.

سوری توضیح داد: کمبود عزت نفس در سطح وسیعی اتفاق می افتد و به نظر می رسد هیچ اتفاق خوبی در این کشور نمی افتد. متأسفانه این یک تحریم خودخواسته است به گونه ای که دستاوردهای انقلاب و نخبگان نادیده گرفته می شود و خیل عظیمی از جوانان ما به جایی رسیده اند که احساس می کنند کشور ما نمی تواند کاری انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: این روزها دستاوردهای انقلاب به چشم نمی آید. اگر تاریخ را از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز مرور کنیم و به آمارهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول مراجعه کنیم، می بینیم که در این دهه ها چه دستاوردهایی داشته ایم، اما متأسفانه دشمن افکار عمومی به گونه ای تحت تاثیر قرار گرفته است که هیچ دستاوردی دیده نمی شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش لرستان با اشاره به بحث تغییر مرجعیت فکری گفت: این مراجع فکری به جای اینکه الگوی جوانان ما دانشمند، استاد دانشگاه، شهید و نخبه باشند، به سلبریتی های بی سواد تبدیل شده اند و متأسفانه در شرایطی این اتفاق افتاده است. این اتفاق افتاده و به جایی رسیده است که یک فوتبالیست بی سواد و بی سواد، مرجع فکری نسل جوان ما شده است.

وی افزود: در این فضای مجازی با کم کاری ما جای شهدا و منافقین عوض شده است. منافقین که خیانتشان به میهن در جنگ تحمیلی ثابت شده و در دنیا کم است، اکنون در فضای مجازی چهره منافقین را تطهیر می کنند.»

سوری تصریح کرد: در این بستر فضای مجازی دروغ های باورنکردنی را به خورد مردم می دهند. آنها بر افکار عمومی تأثیر گذاشتند و به دنبال موج سواری و شکاف های کوچک بین مردم بودند.

وی یکی از نکات ناآرامی های اخیر را این است که نسل جدید بسیار متفاوت فکر می کند و گفت: به جایی رسیده که نسل امروز اساساً متفاوت فکر می کند و به تعصبات ملی و مذهبی روی آورده است.
و گشت و گذار عجیبی در فضای مجازی شکل گرفت و غرور هموار و حلال در سرها شکل گرفت.

جانشین فرمانده ارتش لرستان گفت: سبک زندگی غربی در این زمینه ترویج می شود و شاهد اتفاقاتی هستیم که امنیت و فرهنگ و اعتقادات دینی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. اینجاست که اهمیت کار شما به عنوان افسران جنگ نرم و حضور شما در این زمینه مهم می شود. بسیار مهم است و اگر خوب بازی کنید قطعا شاهد شکست دشمن در نقشی که به شما محول شده است خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در تولید محتوا باید به چند موضوع توجه کرد که یکی از این مسائل پایایی است. امروز دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و در این عرصه تلاش زیادی می کند، امید آفرینی امروز جهاد است.

سوری خاطرنشان کرد: نکته دیگر نداشتن سواد رسانه ای مردم است و به راحتی هر دروغی را می پذیرند و اعتبار هر دروغی نهادینه می شود بنابراین افزایش سواد رسانه ای کار مهمی است.

وی گفت: دشمنی و نقشه دشمن یکی از مسائل مهم است، نقشه دشمن باید آشکار شود، دشمن جز نابودی برای این ملت چیزی نمی خواهد.

جانشین فرمانده کل ارتش لرستان یادآور شد: یک نمونه حضور آمریکا در کشورهای مختلف است. رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که آنها می خواهند ایران را آزاد کنند. هر جا آمریکا حضور داشته جز ویرانی چیزی به ارمغان نیاورده است.»

وی بیان کرد: نمونه دیگر تجهیز گروهک های تجزیه طلب است، آنها در سراسر کشور گروهک ها را تجهیز می کنند تا اگر در کشور ناآرامی شد، بیایند و این ناآرامی ها را تشدید کنند در این مدت بیش از 100 گروهک منافقین دستگیر شده اند.

سوری با بیان لزوم تقویت دستاوردها افزود: دستاوردها باید تبیین شود و ملت بدانند از کجا می آییم، اگر بتوانیم دستاوردها را به درستی تبیین کنیم امید ایجاد می شود.

جانشین فرمانده سپاه لرستان با اشاره به اینکه امروز کار فعالان در فضای مجازی کمتر از جهاد نیست، گفت: امروز نبرد در فضای مجازی است و شک نکنید که شما افسران در این عرصه اجر و اجرتان کمتر از بودن نیست. در مناطق جنگی حفاظت مقدس و تأثیر شما. بیشتر از این است.

وی به برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج اشاره کرد و گفت: این رویداد در سطح استان موثر بوده و منجر به افزایش سواد رسانه ای و تبیین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید