پذیرش پیشنهاد میرکاظمی توسط واعظی؛ انتشار تمامی آمارهای اقتصادی دولت روحانی/ برای ماندن در قدرت به دولت قبل حمله می کنند

پذیرش پیشنهاد میرکاظمی توسط واعظی؛  انتشار تمامی آمارهای اقتصادی دولت روحانی/ برای ماندن در قدرت به دولت قبل حمله می کنند

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در واکنش به اظهارات مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از وی برای بررسی نتایج اقتصادی دولت قبل دعوت کرد و گفت: مسئولان دولت سابق آمادگی دارند با حاکمان فعلی شاخص های اقتصادی دوره خود را برای رفع هرگونه ابهام، تنویر افکار عمومی و مردم به صورت شفاف در جریان این امور قرار دهند.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در واکنش به اظهارات مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: دکتر روحانی و اعضای دولت به اتفاق آرا تصمیم گرفتند پس از پایان کار سکوت کنند. دستور کار، برای اینکه دولت جدید در فضایی آرام شروع به کار کند و حتی با توجه به انتقادات و یا برخی نکاتی که در انتقادات دولتمردان دولت قبل آمده است، به آنها گفته می شود که پاسخ ندهید و در صورت وجود اشتباه در آمار و اطلاعات، باید از طریق مکاتبه یا تماس خصوصی اشتباهاتی را در اطلاعات ذکر می کردند و حتی از آن فراتر می رفتند. اما حمله به عملکرد اقتصادی دولت روحانی به یک رویه برای اعضای دولت سیزدهم تبدیل شده است، به ویژه زمانی که برای فرار از پاسخگویی و حتی ماندن در سمت های خود به دولت سابق حمله می کنند.

واعظی بیان کرد: پس از گذشت یک سال و نیم از مسئولیت خود، ضعف های موجود را به دولت قبل نسبت می دهند و تمامی موفقیت ها حتی دستاوردهای دولت قبل را به نمایندگی از خود ارائه می کنند. بنابراین برای تنویر افکار عمومی باید سکوت را بشکنیم و پاسخ دهیم.

وی از پیشنهاد رئیس سازمان برنامه و بودجه برای انتشار آمارهای اقتصادی دولت قبل استقبال کرد و گفت: امیدوارم کارکنان فعلی عملکرد دولت یازدهم، دوازدهم و سیزدهم را به تفکیک در همه حوزه ها و با رعایت شرایط گزارشی منتشر کنند. . در این صورت مشخص خواهد شد که عملکرد دولت یازدهم برای مهار تورم، ایجاد آرامش در بازار ملتهب سرمایه، جذب و اقناع بخش خصوصی و ایجاد رونق در فضای کسب و کار و رشد اقتصادی در 15 ماه پس از آن چیست. شروع j عملکرد دولت سیزدهم در 15 ماهه اول کار خود را برای جذب سرمایه و مهار تورم و وضعیت بازار سرمایه، سکه و ارز و… مقایسه کرد، هرچند حتی اگر آمار منتشر نمی شد، مردم به وضعیت آنها در ابتدای دولت روحانی و رئیسی نگاه کنید آنها می توانند موفقیت دو دوره را قضاوت کنند.

واعظی با اشاره به اینکه در قضاوت عملکرد دولت ها باید شرایط کشور را نیز در نظر گرفت، افزود: در 15 ماهه نخست دولت یازدهم رشد اقتصادی درخشان و کنترل تورم و آرامش در فضای کسب و کار و سرمایه ایجاد شد. ، سکه و بازار ارز در حالی است که به نظر می رسید تحریم ها همچنان پابرجاست و این نتایج مثبت تنها در سایه ایجاد امید در جامعه رخ داده است. در آمار و ارقام ماه‌های پایانی دولت دوازدهم که به آن اشاره می‌شود و اغلب نقطه ضعف عملکرد دولت روحانی محسوب می‌شود، باید دو متغیر مهم جنگ اقتصادی و همه‌گیری کرونا را در نظر گرفت و سپس ارزیابی کرد.

وی افزود: آقای میرکاظمی در جلسه اخیر خود حرف تازه ای نزدند، اما همان اظهارات دو سال گذشته را تکرار کردند که با توجه به شایعات اخیر نقل و انتقالات دولت، دلیل آن مشخص است. ایشان مسائلی از جمله نامه من در مورد خالی بودن بیت المال را مطرح کردند که بارها در رسانه ها توضیح داده ایم که این نامه فقط مربوط به حساب خزانه برای اتمام یک پروژه عمرانی در آبیک قزوین بوده است نه اینکه کل خزانه خالی باشد. . انتظار می رفت او از همکارانش که این نامه را منتشر کرده اند بپرسد که چگونه چنین نامه ای بدون مهر محرمانه مخفی نگه داشته شده است زیرا آنچه آنها کشف کرده اند قبلاً به مقامات مربوطه ارسال شده است.

واعظی در پاسخ به میرکاظمی مبنی بر اینکه این دولت هزینه ها و هزینه های دولت قبل را جبران می کند، تصریح کرد: این اوراق برای تکمیل پروژه های عمرانی استفاده شد. دولت برای خودش هزینه نکرد، بلکه تبدیل به سرمایه شد و صرف ساخت راه آهن، بزرگراه و پتروشیمی شد. دولت قبل در اوج جنگ اقتصادی هر هفته پنج شنبه افتتاحیه برگزار می کرد که در این دولت تعطیل شد و خبری از افتتاح و تکمیل پروژه های عمرانی در استان ها نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق گفت: آقای میرکاظمی گفت در مرداد 1400 که سازمان برنامه و بودجه تحویل گرفت، 532 هزار میلیارد اوراق سررسید بوده و باید تا سال 1405 پرداخت شود، بهتر است خود یا همکارانش محاسبه کنند. سود حاصل از فروش این مقدار اوراق قرضه آن وقت چقدر می شود؟ آیا دو برابر شدن قیمت تبدیل به سهام نمی شود؟ و اگر این دولت برای بودجه 1402 برای فروش اوراق پیش بینی نکرده باشد، سررسید این اوراق در دوره دولت سیزدهم نیست.

واعظی در پایان از میرکاظمی برای بررسی عملکرد اقتصادی دولت قبل دعوت کرد و افزود: مسئولان دولت قبل آمادگی دارند با مدیران فعلی در خصوص عملکرد اقتصادی دوره خود برای رفع ابهامات، برای تنویر افکار عمومی گفتگو کنند. و مردم به صورت شفاف از این بحث ها مطلع خواهند شد. اگرچه مردم خود بهترین قاضی هستند و نتایج عملکرد اقتصادی دولت ها را به وضوح بر سر میز خود می بینند و می سنجند. اگرچه وجود جنگ اقتصادی و همه گیری کرونا را نادیده نمی گیرند و می دانند دولتی که آمریکا را مجبور به اعتراف به شکست حداکثری فشارها کرد، دولت قبل بود. امیدوارم دولت سیزدهم بتواند در عرض دو سال و نیم تورم را مانند دولت قبل تک رقمی کند و حتی رشد اقتصادی دو رقمی را برای رفاه مردم تجربه کند. در این صورت ما نه تنها سکوت می کنیم، بلکه دولت را تشویق می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید