وام احیا و بازسازی قنوات در خراسان جنوبی شش برابر شد


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809214

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: وام های مصوب احیا و بازسازی قنوات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته شش برابر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران گفت:

وی در ادامه با اشاره به وجود 6 هزار و 984 رشته قنات در خراسان جنوبی، گفت: قنات های استان حدود 4 هزار کیلومتر طول دارند که تاکنون 1118 کیلومتر آن مرمت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در صورت اعطای 100 درصد وام مصوب امسال حدود 140 کیلومتر از قنوات استان اصلاح می شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 900 کیلومتر از قنوات استان نیاز به تعمیر دارد، افزود: در مجموع تاکنون بیش از 25 درصد از قنوات خراسان جنوبی مرمت و احیا شده است.

جعفری با اشاره به آبگرفتگی قنات های امسال گفت: سه قنات بزرگ روستای گز شهرستان سربیشه، قنات دادران و قنات وازی گزیک در اواسط امسال با همکاری بسیج سازندگی و مالکان مرمت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این کانال ها با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال افتتاح، بازسازی و مرمت شده است که در حال حاضر در مجموع 90 لیتر در ثانیه رهاسازی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید