واکسن مننژیت برای زائران اجباری و واکسن آنفولانزا اختیاری است

واکسن مننژیت برای زائران اجباری و واکسن آنفولانزا اختیاری است

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: دریافت واکسن مننژیت برای هر زائری الزامی است و دریافت واکسن آنفلوآنزا با هزینه بیش از 200 هزار تومان اختیاری است.

محسن امینی هرندی با اشاره به اعزام 7 هزار و 400 زائر از اصفهان گفت: نیمی از این آمار را زائران شهر اصفهان و اطراف و مابقی زائران شهرستان های استان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه هزینه واکسیناسیون هر زائر 600 هزار تومان است و به عهده خودشان است، تصریح کرد: دریافت واکسن مننژیت برای هر زائری الزامی است و دریافت واکسن آنفولانزا با هزینه بالای 200 هزار تومان اختیاری است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: از سوی دیگر نوعی واکسن مربوط به عفونت ها و بیماری های تنفسی نیز وجود دارد که تزریق آن داوطلبانه است.

امینی درباره واکسن کووید 19 نیز خاطرنشان کرد: طبق اعلام عربستان، زائران باید حداقل 2 دوز واکسن کووید 19 را از شرکت های آسترازنکا، سینوفارم، اسپوتنیک، فایزر یا بهارات هند دریافت کرده باشند.

وی افزود: زائرانی که واکسن ایرانی دریافت کرده اند نیز باید حداقل 2 دوز واکسن سینوفارم دریافت کنند تا برای حضور در حج مشکلی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید