“واکسیناسیون”؛ شورش آشکار علیه مسئولیت های اجتماعی / پنهان کردن “امپولوفوبیا” در پشت ژست های شیک واکسن!

ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783892

روند کند واکسیناسیون امروز به دلیل عذرخواهی گروهی از هموطنان بنی اسرائیل علیه واکسن است. این افراد ژست های فکری می کنند و از عواقب واکسیناسیون صحبت می کنند که روانشناسی فوبیا یا طب سوزنی برای بسیاری از آنها ممکن است در حالی که این افراد به وضوح از مسئولیت های اجتماعی خود فرار می کنند!

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ اگرچه واکسیناسیون در همه جوامع جنبه ملی دارد و به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب، وظیفه هر شهروندی است که از سلامت سایر شهروندان و همچنین جلوگیری از عود بیماری یا ایجاد فشارها و امواج بعدی جلوگیری کند. بالفور باید واکسینه شود.

از آنجایی که امتناع از تزریق واکسن بی توجهی به مسئولیت اجتماعی است که به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت و در صورت امتناع شهروندی از تزریق واکسن، باید نهادها و دستگاه های مسئول برای حفظ سلامت سایر شهروندان و جلوگیری از تکرار آن وجود داشته باشد. یک بیماری رفتاری منفی با آن دارید.

برای اثبات اینکه افرادی که باعث فرآیند واکسیناسیون شده اند، باید تعریف مشترکی از مسئولیت اجتماعی در جوامع مختلف ارائه شود.

در ایبندا این سوال مطرح می شود که مسئولیت اجتماعی چیست؟

این سوال مهمی است که پاسخ درست به آن در هر جامعه ای در عمل شرایط بسیار خوبی را برای جامعه ایجاد می کند، مشکلات بهتر و آسان تری حل می شود و جامعه به سمت توسعه حرکت می کند. مسئولیت اجتماعی و تعهد در واقع عامل مهمی در ایجاد احساس مسئولیت در جوامع مختلف است. شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که چرا کشورهایی مانند ژاپن اینقدر سریع پیشرفت می کنند و در هر زمینه ای موفق و درخشان به نظر می رسند.

7623fe2c b81a 4d85 83a3 4b0811212d3f خبر خاکستری

پاسخ به این سوال در اکثر کشورهای توسعه نیافته وجود ندارد. عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی!!

با این حال مسئولیت اجتماعی یک چارچوب و حیطه اخلاقی است در جایی که وظایف مختلف که همگی برای جامعه مفید است به فرد، سازمان یا موسسه خاصی محول می شود. به عبارت دقیق تر، این مفهوم به معنای انجام تعهدات فردی توسط هر یک از اعضای جامعه است که این تعهدات را انجام می دهد تا تعادل مناسب بین تمام اجزای جامعه برقرار شود. استفاده از واژه تعهد نشان می دهد که هر فرد معمولاً باید به تعهدات اجتماعی خود آگاه باشد و نقش خود را در حفظ این تعادل به وضوح بپذیرد و ایفا کند.

البته در اکثر جوامع این مفهوم یک حوزه قانونی الزام آور نیست و بیشتر در حوزه اخلاق است. در جوامع توسعه یافته تر که در چارچوب اخلاق تعهدات فردی اهمیت بیشتری دارد، مسئولیت اجتماعی مفهومی الزام آور و البته مورد قبول اکثر افراد جامعه دارد. اما در جوامع دیگری که از نظر فرهنگی فقیر هستند، چنین مسئولیت هایی اهمیت چندانی ندارد و افراد کمی احساس می کنند که موظف به انجام و احترام به آن هستند.

ad0f520b f204 4268 bcc5 21e710cdc8dd خبر خاکستری

حال با این مفاهیم و تعاریف مسئولیت اجتماعی، نگاهی به پیوندهای شناسایی شده در مقوله واکسیناسیون تاج ملی می اندازیم.

با توجه به اینکه کم و بیش شهروندان از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی از خودداری برخی از هموطنان از دریافت واکسن کرونا مطلع شدند، این اقدام هم اکنون منجر به تداوم بیماری کرونا و قربانیان بیشتر شده است. از سوی دیگر، همانطور که رسانه ها با مخالفان واکسیناسیون مصاحبه کردند یا این افراد شخصا نظرات خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند، اکثر نظرات مخالف واکسیناسیون در این نظر خلاصه می شود که اگر واکسن مصونیت ایجاد نکند و واکسن کرونا اعتباری ندارد. برای اطمینان از ایمنی مادام العمر فرد واکسینه شده؛ پس چرا مردم باید واکسینه شوند؟

پاسخ این افراد قبلا توسط پزشکان و متخصصان علوم پزشکی و آزمایشگاهی داده شده است.

علم پزشکی واکسن های تزریقی و خوراکی برای بیماری های خاص مانند آبله، سرخک، فلج اطفال و … را کشف و تولید کرده است که گاهی با یک بار مصرف مصونیت دائمی ایجاد می کند. اما واکسن هایی برای بیماری هایی مانند آنفولانزا ساخته شده است که با شروع فصول سرد سال، افرادی که مستعد ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی هستند، باید هر ساله واکسینه شوند.

متخصصان عفونی و بیماری های ریوی بارها اعلام کرده اند که فردی که با واکسن کراون واکسینه شده است ممکن است پس از دریافت واکسن کراون دوباره به این بیماری مبتلا شود. اما بیماری او با تزریق واکسن خطرناک نخواهد بود و خطر مرگ، بدبختی، بستری شدن در بیمارستان و از همه مهمتر طوفان سیتوکین عروق کرونر را نخواهد داشت.

واکسن تاج از عفونت جلوگیری نمی کند

6c754bf7 68a6 410a 929e cbcf505d30b6 خبر خاکستری

به عنوان مثال، شب گذشته پیام طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری کووید 19 در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: واکسن تاج نمی تواند از عفونت جلوگیری کند.

وی همچنین افزود: جامعه بین المللی به این نتیجه رسیده است که تنها واکسیناسیون می تواند از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری کند و نشان داده شده است که واکسیناسیون به میزان قابل توجهی مرگ و میر را کاهش می دهد. به عنوان مثال، واکسیناسیون پرسنل پزشکی که در تماس 24 ساعته با بیماران کرون هستند، مرگ و میر آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

طبرسی گفت: نمونه دیگر تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر، مسافرت و تعطیلات در دهه 40 بود که پس از آن شاهد افزایش مرگ و میر نبودیم. اما ما معتقدیم که واکسن کراون قادر به پیشگیری از عفونت نیست، در بریتانیا 85 درصد افراد واکسینه می شوند، اما روزانه 30 هزار نفر تاج را دریافت می کنند، در حالی که تعداد مرگ و میرها 60 تا 50 نفر است که نشان می دهد واکسن در کاهش مرگ و میر بسیار موثر است.

بیماری عروق کرونر قلب در افراد واکسینه شده در حد سرماخوردگی است

کلیه اظهارات جامعه پزشکی به ویژه متخصصان عفونی و ریوی در بیانیه های مشابه ذکر شده است. فردی که واکسن کراون را دریافت می کند در نهایت اگر دوباره به این بیماری مبتلا شود، دچار سرماخوردگی یا آنفولانزای خفیف می شود.

علاوه بر این، یکی از مهم ترین پیامدهای بیماری عروق کرونر، بحث تامین دارو و تامین هزینه های درمان است. طبق شواهد و اظهارات افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند و تحت درمان قرار گرفته اند، میانگین هزینه درمان یک بیمار کرونری حدود 40 میلیون تن خواهد بود. در حالی که فردی که قبل یا بعد از ابتلا مجدد به بیماری عروق کرونر واکسن کرونری دریافت کرده باشد به اندازه سرماخوردگی هزینه خواهد کرد و مهمتر از همه از دردهای طاقت فرسای جسمی و روحی در امان خواهد بود.

اما با کمال تعجب، مخالفان واکسیناسیون و مخالفان واکسیناسیون با استناد به ادعاهای پوچ خود که فاقد هرگونه توجیه علمی است، چنین استدلال ها و استدلال های روشنی را رد می کنند. توجیهاتی که از این ایده حمایت می کند که توسط رسانه های خاصی برای اهداف خاص دیکته می شوند.

رسانه هایی که حتی در بحبوحه تحریم های دارویی غرب در رسانه های اجتماعی چنین افرادی را تحریک می کردند، تمایل به خرید واکسن داشتند. به منظور افشای ناتوانی دولت در واردات واکسن به جهان.

12edc9c1 f4d5 452d 8e84 f231e814d1a2 خبر خاکستری

اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و واردات باورنکردنی بیش از 180 میلیون دوز واکسن به کشور، بازی با شایعاتی مبنی بر عوارض طولانی مدت این دارو تغییر کرد. بازیگران بدون دستمزد رسانه های اجتماعی را متقاعد می کنند که واکسن را رد کنند.

حال اگر همین افراد دچار بیماری عروق کرونر قلب شوند و در این مخمصه جان خود را از دست بدهند، چه کسی پاسخگوی آنهاست؟ آیا گردانندگان رسانه های خصمانه و شبکه های اجتماعی متخاصم مسئول دروغگویی و انحرافات فکری کاربران خود هستند یا در راه رسیدن به اهداف شوم و غیرانسانی خود آنها را قربانی کرده اند؟

پاسخ دیگر مخالفان این واکسن این است که طبق گفته مسئولان بهداشتی کشور، ایمنی زمانی برقرار می شود که تعداد واکسینه شده ها به 80 درصد برسد، بنابراین ما (واکسینه نشده ها)، 20 درصد باقیمانده، ترجیح می دهیم واکسینه نشوند. .

مطمئناً این افراد یک سوء تفاهم جدی از معنی دارند. زیرا 80 درصد جمعیت نباید واکسینه شوند. بلکه کارشناسان می گویند که شروع کنترل و ایمن سازی واکسن تاج زمانی حیاتی خواهد بود که تعداد افراد واکسینه شده که دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند به 80 درصد کل جمعیت برسد. بنابراین اظهارات اینچنینی مسئولان بهداشتی کشور در مقاطع مختلف به معنای معافیت 20 درصدی برای هموطنانی نیست که شخصاً و شخصاً از چرخه واکسیناسیون خارج شده و به تمثیل مرگ درخواست همسایه کرده اند.

قهرمانان واکسیناسیون که از آمپول می ترسند!

363907b1 0d86 4fdd 92c8 65584d9002fa خبر خاکستری

اما جالب‌تر اینکه افرادی که پشت چهره‌های روشنفکر خود پنهان می‌شوند، به تمام اثرات مثبت واکسیناسیون عروق کرونر و ریشه‌کنی آن از طریق واکسن اعتقاد دارند، اما گروه بزرگی از این افراد از تزریق و به اصطلاح فوبیای آمپول می‌ترسند.

این جمله ممکن است برای برخی عجیب به نظر برسد. اما اگر در اینترنت و به طور خاص در ویکی پدیا عبارت “آمپول فوبیا” یا “فوبیا از سوزن” را جستجو کنند، متوجه می شوند که این جمله درست است.

در بخشی از اطلاعات ویکی پدیا آمده است: ترس از سوزن (به انگلیسی:ترس از سوزنطب سوزنی یا ترس شدید از روش های پزشکی شامل تزریق با سوزن های معمولی یا سوزن های زیر جلدی است. گاهی اوقات اکوموفوبیا نامیده می شود (آیهوموفوبیاهمچنین ذکر شده است که ترس از اجسام نوک تیز بیشتر است. از اواسط سال 2000، این وضعیت تریپانوفوبیا نامیده شد.تریپانوفوبیا) شناخته شده است، اگرچه اصل و کاربرد صحیح این اصطلاح بسیار بحث برانگیز است.

25c424f8 a088 494d 9a1b 95d5fa7d0def خبر خاکستری

این یک وضعیت پزشکی است که 20 تا 23 درصد از جمعیت بزرگسال را تحت تأثیر قرار می دهد و دریافت مراقبت های پزشکی لازم را برای فرد دشوار می کند. در بیشتر موارد، ترس از سوزن فراتر از یک ترس ساده و پیش پا افتاده است. ترس از سوزن یا فوبیا از سوزن همانطور که از نامش پیداست احساس ترس از ورود سوزن به بدن است.

ترس از آمپول و “طب سوزنی” شایع ترین فوبیا هستند!

سمیه شاهمرادی، مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تهران در اردیبهشت 95 در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص طب سوزنی گفت: ترس و این فوبیا یکی از رایج ترین ترس ها حتی برای افرادی است که دندان های بسیار ضعیفی دارند. به عصب رسیده، اما فرد با مسکن های قوی آرام می شود، اما به پزشک مراجعه نمی کند.

اخرین حرف

با این حال، بسیاری از واکسیناتورها بدون شک ترس های نهادینه شده خود را پشت ژست های ضد واکسیناسیون و کمپین های “نه به واکسیناسیون” پنهان می کنند، اما برای دیگران نیز تجویز می کنند. شاید اگر واکسن تاج به صورت قرص و شربت در بازار دارویی کشورها عرضه می شد، این همه مقاومت در برابر آن وجود نداشت و این همه کمپین راه اندازی نمی شد و این همه سفسطه می شد. بافته نشده اند؛ شاید…!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید