واکنش رسمی فدراسیون به تمدید قرارداد کی روش

واکنش رسمی فدراسیون به تمدید قرارداد کی روش

مهدی محمدنبی در خصوص آخرین وضعیت کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران و احتمال ادامه کار کارلوس کی روش با وجود محرومیت از جام جهانی 2022 قطر، گفت: سابقه تاریخی به ما می گوید که ما حتی دریغ نکرده ایم. مربیان ملی در تیم ملی. آیا کالانوی سرمربی تیم ملی نبود؟ چرا بعد از باخت ما در جام ملت های آسیا اخراج شد؟ علی دایی و افشین قطبی هم بودند. در آن دوره ها آنقدر فضا را برای فدراسیون تنگ کردند که قلعه نویی به تنهایی آمد و گفت من نمی خواهم. ما نباید اینطور رفتار کنیم ما می گوییم ثبات خوب است. چرا مایلی کوهن باید برود؟ چرا او را وادار کردند که برود؟

وی ادامه داد: باید تیم ملی را به ثبات برسانیم. بدون ثبات شخص دیگری، ما موفق نخواهیم شد. می دانید دلیل ناکامی تیم ملی چه بود؟ در چهار سال گذشته کجا جوان شدیم؟ این تیم ملی که به مسابقات جهانی قطر رفت همان تیم ملی روسیه در سال 2018 بود، ما حمایت نکردیم. با تمام این تفاسیر طبق آمار فیفا ایران تیم پنجم بود. همه چیز به آمادگی بچه ها برمی گردد. چه کسی روشی را برای تمرکز ذهنی و آمادگی جسمانی آنها ایجاد کرده بود. من نمی خواهم از کسی دفاع کنم. منظورم واقعیت هاست توقعات بالا بود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی در پاسخ به اینکه کی روش در سبک بازی دفاعی خود تجدید نظر نکرده و این می تواند مشکل ساز باشد، گفت: شما نمی توانید سبک تیم ملی آلمان را تغییر دهید! گاهی با تیم ضعیفی در آسیا بازی می کنیم و می گوییم دفاع لازم نیست. دفاع جزء ضروری فوتبال است. آیا ایتالیا دفاعی نیست؟ فرانسه مقابل مراکش دفاع می کرد و روی ضد حمله گل می زد! سیستم دفاعی در فوتبال رایج است. اگر می‌خواهیم فوتبالمان بهتر و شاداب‌تر شود، نیاز به حمایت داریم. تیم زیر 23 سال باید تشکیل شود.

نبی در پاسخ به این سوال که «با این حساب کی می ماند؟» گفت: من به تنهایی تصمیم نمی گیرم. هر تصمیمی توسط هیئت مدیره اتخاذ خواهد شد.

وی در خصوص ایرانی یا خارجی بودن سرمربی تیم ملی، تصریح کرد: به این موضوع فکر نکرده ام.

نبی در پاسخ به سوالی درباره مدت زمان قرارداد سرمربی بعدی تیم ملی به برنامه ورزشگاه گفت: مدت قرارداد تا جام جهانی چقدر بود؟ اگر مربی دیگری بیاید قراردادش تا پایان جام ملت ها در سال 2023 است البته همزمان با جام ملت های آسیا که ژانویه 2024 در قطر برگزار می شود، مسابقات مقدماتی جام جهانی را هم داریم. 2026 آقای

به گفته نبی، هیئت فدراسیون فوتبال تا دو هفته آینده برای رسیدگی به وضعیت تیم ملی و انتخاب سرمربی تشکیل جلسه می دهد. گفت: این هفته به خاطر دربی سرمان شلوغ است!

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال حضور کی روش به عنوان مدیر فنی در تیم ملی نیز گفت: کی روش صاحب کتاب و روش است. ما باید در بخش های مختلف از آن استفاده کنیم. این هم یک پیشنهاد است.

دیدگاهتان را بنویسید