واکنش رسمی لژیونر ملی پوش به شایعه فارسی شدنش

واکنش رسمی لژیونر ملی پوش به شایعه فارسی شدنش

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی به چارچوب دروازه بانی تیم ملی بازگشت. او در هر سه بازی تیم ملی در جام جهانی روسیه به میدان رفت و حالا آرزوی حضور در جام جهانی 2022 قطر را دارد و انگیزه زیادی برای این جام دارد. آخرین صحبت های بیرانوند در مورد مسائل مختلف فوتبال ایران را در ادامه می خوانید:

* پیش بینی من اتحاد با کرواسی و بلژیک بود که نشد. مطمئنا، میلیون ها نفر در سراسر جهان پیش بینی های خود را داشتند، اما ما در گروهی قرار گرفتیم که به نظر من جذاب است.

* فکر می کنم خیلی از فوتبالدوستان ایران دوست داشتند با تیمی همگروه شویم که سابقه بازی با آن تیم را نداشت و در نهایت به مصاف انگلیس رفتیم. در جام جهانی 1998 فرانسه هم با آمریکا روبرو شدیم و خاطرات خوبی از آن بازی داریم. تیم چهارم این گروه با سه تیم ولز، اسکاتلند و اوکراین مشخص می شود. در کل، گروه جذاب خواهد بود.

* پیش بینی سخت است اما صعود هر تیمی آسان نیست. اگر تیم های قدرتمند و ممتاز را در نظر بگیریم، برای بقیه باید گفت که این جام جهانی برای اکثر تیم ها سخت است. با این حال کیفیت بازی ها بالاست و هر تیمی دوست دارد بهترین عملکرد را داشته باشد. تیم ما هم خوب است و می‌توانیم چیز خوبی ارائه دهیم.

* انگلیس یکی از تیم های خوب و مغذی اروپاست و قطعا بازی سختی داریم. معتقدم اگر بازی خوبی مقابل انگلیس انجام دهیم، قطعا شرایط تیم برای دو دیدار آینده بهتر خواهد شد. تمام هدف ما باید این باشد که نمایشی شایسته مقابل انگلیس داشته باشیم. در جام جهانی قبلی مقابل پرتغال و اسپانیا عملکرد خوبی داشتیم و واقعا حیف شد که به مرحله حذفی نرسیدیم.

* آمریکا هم تیم خوبی است و بازیکنان باکیفیتی در مسابقات قهرمانی اروپا دارد. اتفاقا دو بازیکن از این تیم در بواویستا حضور دارند و همه یک تیم هستیم. به آنها می گویم منتظر تیم ملی ایران باشید.

* در فوتبال همیشه هیچ بازیکنی نمی تواند از وضعیت خودش مطمئن باشد و مربی تصمیم می گیرد با چه کسی بازی کند. خیلی ها در این مورد از من می پرسند و فکر می کنم دلیلش این است که مدتی است برای تیم باشگاهی ام بازی نمی کنم، اما روزهای سختی را در فوتبال پشت سر گذاشتم و همیشه یاد گرفتم که بجنگم و برنده شوم. تمام هدف من بازی در این جام جهانی و درخشش است.

* من کارشناس و مفسری نیستم که درباره سرمربی تیم ملی نظر بدهم و تصمیم گیرنده در این زمینه نیستم. دیدید که فدراسیون از سرمربی حمایت کرد و انتخاب اردوی تیم ملی در قطر هم بر عهده اسکوچیچ بود. اکنون زمان زیادی تا جام جهانی باقی نمانده و اسکوچیچ با شرایط تیم ملی آشنا شده است. به نظر من دست زدن به نیمکت تیم ملی در این شرایط ریسک بزرگی است و نباید فراموش کرد که اسکوچیچ در شرایط سختی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت اما آمار خوبی از خود به جای گذاشت.

* صادقانه می گویم هیچ چیز درباره بازگشتم به ایران مشخص نیست و باید فصل تمام شود تا ببینیم چه می شود. تنها نکته مهم این است که بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. فصل آینده برای من بسیار مهم و تعیین کننده است و قطعا بهترین تصمیم را برای داشتن بهترین شرایط در سطح ملی و باشگاهی خواهم گرفت.

* این اواخر شایعه شده بود که روی پرسپولیس شرط بندی می کردم اما من به این شایعات و دروغ ها می خندم. رابطه من با آقا یحیی را همه می دانند. او برای من بسیار محترم است.

دیدگاهتان را بنویسید