واکنش عاشقانه به دریافت مالیات بر صادرات برخی محصولات معدنی و پتروشیمی

ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802872

رئیس سازمان بورس در نامه ای فوری از رئیس کمیسیون تلفیق لوایح در مجلس خواست تا در دریافت مالیات بر صادرات برخی محصولات معدنی و پتروشیمی تجدید نظر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه ای فوری از رئیس کمیسیون تلفیق مجلس خواست تا اخذ مالیات از صادرات برخی محصولات معدنی و پتروشیمی را به جامعه میلیونی سهامداران موکول کند.

در نامه ای عاشقانه جدید و فوری، پس از اعلام مالیات بر صادرات برخی محصولات شرکت های معدنی و پتروشیمی از قبیل قیر، متانول، اوره، پلی اتیلن و… از هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401. .، نوشت، فرستاد و برای حمیدرضا حاجی بابایی فرستاد. اعلام شده است که این تصمیم منافع جامعه میلیونی سهامداران بویژه سهامداران عدالت را تحت تأثیر قرار می دهد و به بعد از بررسی جوانب بازار سرمایه موکول می شود.

گفتنی است، بیگی نژاد با اشاره به مصوبات کمیته تلفیق بودجه 1401، لایحه ای در حوزه انرژی را ابلاغ کرد: بر اساس تبصره 6 این لایحه، دولت مکلف شد از درآمدهای حاصل از صادرات مواد اولیه و مواد اولیه مالیاتی بگیرد. محصولات نیمه تمام – مواد معدنی و شیمیایی خام مقررات پیشنهادی مواد اولیه ای مانند متانول، اوره و پلی اتیلن را فهرست نمی کند. در حالی که حدود 80 درصد صادرات پتروشیمی شامل این سه محصول می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید