واکنش پلیس به 26 هزار نقطه بلاتکلیف پایتخت/ سردار رحیمی: باید سند ارائه کنند

ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801195

شاهد کاهش جرایم سنگین بودیم که علاوه بر آن قدرت پلیس صوفیه برای کشف و دستگیری افزایش یافت و در 9 ماهه امسال شاهد افزایش 2.7 درصدی در کشف جرم و دستگیری مجرمان بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرمانده انتظامی تهران به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر وجود 26 هزار نقطه مبهم در پایتخت واکنش نشان داد و آنها را رد کرد.

اواسط دی ماه امسال زهرا شمس احسان، یکی از اعضای شورای شهر تهران از وجود 26 هزار نقطه مبهم در تهران خبر داد، خبری که واکنش های بسیاری را در پی داشت. از جمله این واکنش ها، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت و مقام ارشد امنیتی پایتخت بود.

وی به اظهارات این عضو شورای شهر تهران واکنش نشان داد و گفت: نمی دانم این اظهارات چگونه بوده و بر چه مبنایی عدد 26 هزار مطرح شده است، باید سندی برای گفتن داشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه وضعیت امنیتی شهر تهران خوب است، گفت: وقتی می خواهیم در مورد امنیت تهران صحبت کنیم باید به مسائلی مانند جمعیت، وسعت و … توجه کنیم. در شهر تهران با توجه به این مولفه ها باید بگویم که تهران در وضعیت امنیتی مطلوبی قرار دارد و با وجود اینکه این شهر جرایمی مانند سرقت و کلاهبرداری دارد اما تعداد این جرایم از نظر جمعیت و وسعت بسیار کمتر از شهرهای دیگر است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تهران یکی از استان‌های دارای بیشترین اختیارات در کشف و برخورد با جرایم در کشور است، خاطرنشان کرد: در 9 ماهه اول از 1400 فقره جرم، دو درصد افزایش داشته‌ایم که عمدتاً مربوط به جرایم خرد بوده است. جرایم و کاهش جرایم سنگین را شاهد بودیم، علاوه بر این، قدرت کشف و دستگیری پلیس صوفیه را افزایش داد و شاهد افزایش 2.7 درصدی در کشف جرم و دستگیری مجرمان در 9 ماهه نخست امسال بودیم.

رحیمی با بیان اینکه تهران یکی از بهترین استان های کشور در کشف جرم بوده است، گفت: خوب است مردم بدانند در بررسی های انجام شده توسط سایر دستگاه ها، پلیس از نظر کارآمدی نیز رتبه خوبی دارد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید