واگذاری انشعابات غیرمجاز آب در شهرستان نور/ قرارداد 330 میلیاردی فولاد در حوزه تامین آب شرب


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834785

بهزاد برادرزاده با اشاره به نگرانی از حضور مسافران و ساختمان اداری در منطقه نور گفت: انشعابات غیرمجاز شناسایی نشده در شهر نور باعث اختلال در خدمات رسانی و تامین آب شهر نور می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهزاد برادرزاده در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: مازندران 12 درصد از آب های سطحی و 88 درصد از آب های زیرزمینی را استفاده می کند که دارای 740 حلقه چاه و 330 چشمه است.
وی گفت: از مجموع 740 حلقه چاه مازندران 56 حلقه چاه در مناطق چمستان، نور و رویان است و شهرستان‌های نور از نظر آب و آب شرب عقب هستند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به پیک پرمصرف افزود: سال گذشته با کاهش سطح آب و چاه ها در چمستان 19 درصد کاهش دبی داشتیم و این نشان می دهد که باید به آب های سطحی بروید.”
این مقام مسئول با اشاره به جفای استاندار و نمایندگان مجلس برای تسریع در خط لوله آب شرب هراز گفت: باید در کنار احداث سد به فکر تصفیه خانه و انتقال آب از حوزه هراز باشیم.
برزاده در خصوص حفر چاه در این منطقه گفت: با خط آبرسانی از هراز به چمستان و حفر چاه در امامزاده عبدالله می توانیم 100 لیتر در ثانیه آب دریافت کنیم و این تمهیدات تا ساخت سدراز رصد شد.
وی گفت: 12 حلقه چاه در شهرستان نور بهسازی شده است که 50 لیتر در ثانیه به آب نور، رویان و چمستان افزوده شده که نگرانی مردم را کاهش داده است و در حال حاضر برای تامین آب نور در چمستان دو حلقه چاه حفر می کنیم. و رویان حلقه چاه دیگری است و به زودی تکمیل می شود و تا 30 خرداد دو حلقه چاه در پیک مصرف وارد زنجیره می شود.
رویان چمستان مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به نگرانی از حضور مسافران و ساختمان های اداری در منطقه نور گفت:
این مسئول با اشاره به کمبود مخازن در این شهرستان افزود: 20 هزار مترمکعب در نور و رویان و 4 هزار مترمکعب در شمستان با کمبود مخازن مواجه هستند.
برادرزاده با اشاره به مخزن 10 هزار مترمکعبی شهر نور یادآور شد: با کمک نماینده شورای شهر توانستیم ابلاغیه مخزن 10 هزار مترمکعبی را دریافت کنیم که این مخزن در کردآباد ساخته می شود.
وی از احداث مخزن 2000 مترمکعبی در ایزدشهر خبر داد و افزود: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و اراضی تحت پوشش منابع طبیعی، یک مخزن 2000 مترمکعبی در این شهر احداث می شود.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به تصمیم به اصلاح شبکه رویان گفت:
این مسئول در ادامه با بیان اینکه آب در استان برای کنترل کیفی بررسی می شود، خاطرنشان کرد: کیفیت آب استان خط قرمز ماست و کنترل کیفی روزانه در آزمایشگاه های مرجع و 22 شهر مازندران انجام می شود و مشکلی وجود ندارد. کیفیت آب
برزاده تاکید کرد: تغییر رنگ آب مربوط به تصفیه خانه خانگی است که باید هر 6 ماه یکبار تخلیه شود و منابع آب زیرزمینی مملو از املاح مفید است که تصفیه خانه املاح مفید را از آن خارج می کند.
وی افزود: مازندران در حوزه محرومیت زدایی 19 مجتمع آبرسانی و 128 روستا را از روستاهای کمتر توسعه یافته حذف کرده است که در طرح محرومیت زدایی سال گذشته مجلس شورای اسلامی 7 هزار میلیارد به 10 هزار روستا اختصاص داد.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: 330 میلیارد تن به حوزه استحفاظی مازندران اعتبار داده شده است و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به فرماندهی سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و بسیج این پروژه را بر عهده گرفته است. .
این مسئول با اشاره به اینکه 150 روستای عقب مانده در آب داریم که باید از این مزیت بهره ببرند، خاطرنشان کرد: شوراها و دهیارانی که برای درآمد به آب نگاه می کنند در حق روستاییان و دهیاران و شوراهایی که به دلیل حضور خود به آب نگاه می کنند ظلم می کنند. پولی که از این منطقه به دست می آید، مجبور نیستند درآمد حاصل از حوزه آبی را در مناطق دیگر هزینه کنند.
برادرزاده خاطرنشان کرد: روستاهایی که تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند از نظر کمی و کیفی رسیدگی نمی شود اما با توجه به اینکه آبفای مسئولیت دارد این روستاها باید تحت پوشش آبرسانی و فاضلاب قرار بگیرند تا بتوانیم آبرسانی کنیم تا بتوانیم آبرسانی کنیم. ما می توانیم به مردم خدمات ارائه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید