واگذاری محدوده سیل بند یزد از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت نگرفت.


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835880

آقای معاون عمرانی شهرستان یزد گفت: اداره کل راه و شهرسازی یزد نباید زمینی را در محدوده سد سیل زده واگذار می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون عمرانی استاندار یزد در گفتگو با یزدرسا، بازرسی و نظارت بر سیل بندهای محدوده شهری را بر عهده شهرداری دانست.

وی ادامه داد: متأسفانه اداره کل راه و شهرسازی بخشی از زمین های محدوده این سد را واگذار کرده که باعث برداشت از سد شده است و دلیل شکسته شدن سد احتمالاً همین برداشت ها است.

آقایی گفت: تمامی دستگاه های مسئول مانند آب منطقه ای، شهرداری و غیره. موظف شدند هر 1 تا 2 ماه یکبار از این سدها و رودخانه ها بازدید و مشکلات پیش آمده را برطرف کنند که متاسفانه انجام نشد.

معاون عمرانی استانداری یزد با اشاره به اینکه خوشبختانه دیشب باران نبارید و سد شکسته شد، ادامه داد: البته اگر چنین حادثه ای دوباره تکرار شود و اقدامات لازم انجام نشود میزان خسارات مالی بیشتر می شود. و احتمالاً تلفات هم خواهد داشت.» ما هم خواهیم داشت، چون حجم آبی که وارد یزد شد واقعاً زیاد بود.

وی ادامه داد: برخی از واگذاری ها و ساخت و سازهای انجام شده در مناطقی مانند طوبی و مهرآوران در مسیر قدیم رودخانه یزد بوده و این واگذاری ها شکل زمین را تغییر داده و امروز شاهد چنین مشکلاتی هستیم.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان یزد در پایان درباره میزان خسارت وارده گفت: میزان خسارت هنوز به طور دقیق خلاصه نشده است اما تاکنون بیش از 500 واحد مسکونی خسارت دیده اند که از این تعداد 250 واحد مسکونی در یزد است. و 250 در سید.«میرزا و محمدآباد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید