سازمان ها از واگذاری زمین به سازمان راه و شهرسازی خودداری می کنند


ساعت: 17:01
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885188

علی حاجی زاده گفت: برنامه 4 ساله اعلام شده ما ساخت نزدیک به 103 هزار واحد مسکونی است که تاکنون در استان کرمان 42 هزار و 233 نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شده اند که از این تعداد 39 هزار و 427 نفر تایید شده و 17 در هزار مردم سرزمین معینی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، جلسه شورای مسکن ظهر امروز به ریاست محمد مهدی فداکار استاندار و دبیر راه و شهرسازی در تالار پیامبر اعظم استان کرمان برگزار شد.



بر اساس اطلاعات شورای عالی مسکن 71 هزار و 844 نفر در نهضت ملی مسکن در کرمان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 67 هزار و 284 نفر هنوز زمین دریافت نکرده اند.

در شورای عالی مسکن که پیش از ظهر امروز به ریاست استاندار کرمان تشکیل شد، بر نیاز به 673 هکتار زمین برای شهر کرمان تاکید شد که از این میزان تاکنون تنها 24.85 هکتار زمین برای این شهر تامین شده است. .

در این جلسه تاکید شد که بر اساس دستورالعمل کشوری هیچ متری از زمین وقفی برای این امر در نظر گرفته نشده است.

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 180 هزار و 876 نفر از استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: این در حالی است که سهم چهار ساله استان کرمان در این طرح 102 هزار و 986 نفر است. عدد

وی تاکید کرد: برنامه 4 ساله اعلام شده ما ساخت نزدیک به 103 هزار واحد مسکونی است که تاکنون در استان کرمان 42 هزار و 233 نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شده اند که از این تعداد 39 هزار و 427 نفر تایید شده و برای 17 الف. هزار نفر زمین دریافت می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان بیان کرد: تعداد واحدهای تکمیل شده که جزو برنامه اقدام ملی بوده یک هزار و 728 واحد است که تاکنون تکمیل شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت رونق مسکن ملی به دنبال زمین هستیم بنابراین به دنبال الحاق نیستیم، 98 درصد متقاضیان قبلا تعیین تکلیف شده اند و تاکنون 11 هزار و 790 متقاضی سپرده گذاری کرده اند و 10 هزار و 660 نفر از متقاضیان نیز معرفی شده اند. پروژه ها

حاجی زاده اذعان داشت: در حال حاضر زمین برای 55 درصد متقاضیان ایمن شده و با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی گفت: در برخی استان ها شاهد افزایش 150 درصدی عرضه زمین هستیم که خراسان شمالی یکی از این موارد است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان تاکید کرد: تنها 41 درصد زمین در استان کرمان برای 103 هزار نفر تامین شده است و با توجه به اینکه رتبه اول کشوری را در تعیین تکلیف متقاضیان داریم، رتبه داریم. 14- آن مکان در کشور هنگام اعطای زمین.

سازمان ها از واگذاری زمین به سازمان راه و شهرسازی خودداری می کنند

حاجی زاده ادامه داد: بر اساس ماده 10 قانون انتقال مسکن، سازمان ها باید زمین های خود را به سازمان راه و شهرسازی واگذار کنند و این امر باید سریعاً انجام می شد، اما برخی سازمان ها استدلال می کنند که زمین مازاد را در اختیار سازمان راه و شهرسازی قرار دهند. قانون .آنها نمی کنند.

وی ادامه داد: شهرستان کرمان به 673 هکتار زمین نیاز دارد که هنوز از سوی مسئولان واگذار نشده است، میزان اعطای زمین به کسانی که دارای شرایط اولیه در استان کرمان هستند 55.3 درصد و انعقاد مشارکت مدنی برای زمین 2.4 است. درصد که میانگین کشوری است و از این نظر 5.6 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: ماده 10 قانون جهش مسکن باید از ظرفیت تمام دستگاه های استانی برای تامین زمین برای ساخت مسکن استفاده کند و زمین های مورد نیاز در اسرع وقت به سازمان راه و شهرسازی تحویل شود. .

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با طرح این سوال که هم اکنون شهر کرمان به چه میزان زمین نیاز دارد و چه میزان سپرده گذاری کرده است؟ وی گفت: طرح ساخت بلوک های مسکونی باید آغاز شود زیرا 12 هزار نفر کمک کرده اند و برای این تعداد باید ساخت و ساز آغاز شود.

حاجی زاده در پاسخ گفت: تاکنون ۲۲۱ هکتار ایمن سازی شده اما ۷۱ هزار نفر در استان کرمان ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: تنها 2 درصد از متقاضیان در کرمان نسبت به کل کشور حق مسکن دارند.

محمد توکلی مدیرعامل سازمان جنوب کرمان از ابتدای طرح جهش تولید مسکن تاکنون 33 هزار نفر و 63 درصد در جیرفت ثبت نام کرده اند که از این تعداد نزدیک به 2 هزار نفر واجد شرایط هستند اما هنوز واریز نشده و در 20 هزار ثبت نام انجام شده در 5 هزار هکتار زمین تضمین شده است که برای متقاضیان کافی نیست.

وی ادامه داد: 64 درصد تغییر کاربری در شهرستان جیرفت انجام شده است، در زمینه واگذاری زمین جیرفت پروژه های 288 واحدی، 350 واحدی و 180 واحدی در حال اجراست، اما جیرفت به دلیل اینکه هر دو محصور است، جای توسعه ندارد. در منطقه آبی و در رودخانه مسیل، بنابراین ما باید به ساخت یک شهرک ادامه دهیم. البته در زمان ساخت و ساز برای صدور پروانه مشکل داریم و سایر بانک ها از پذیرش متقاضیان طرح ملی مسکن خودداری می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید