وجود ظرفیت امیدبخش معدنی در بزرگترین استان کشور / تأسیسات فرامرزی در سیستان و بلوچستان مورد توجه ویژه دولت است.

ساعت: 08:37
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800348

رضا مختشم پور با اشاره به وجود تأسیسات امیدبخش معدنی در سیستان و بلوچستان، گفت: ظرفیت فرامرزی این استان پهناور مورد توجه ویژه دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا مختشم پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر کشور در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از معادن و کارخانه های فرآوری عسل استان ها در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: استان های مختلف جای بررسی مشکلات خود را دارند. از نزدیک تجربیات فعالان این حوزه و مشکلات حوزه معدن را مستقیماً از زبان کارشناسان بشنوید و با امکانات مناطق آشنا شوید.


وی حضور میدانی در استان را یکی از این برنامه ها دانست و افزود: به دلیل امکانات خوبی که در حوزه معدن در سیستان و بلوچستان وجود دارد، افق امیدوارکننده ای را برای این منطقه و یکی از جبهه ها می بینیم. «کار اصلی در سال های آینده.

این مسئول بیان کرد: محرومیت این استان در سایر بخشها نیز توجه به معدن را جلب می کند که خوشبختانه مشکل عدم هماهنگی و درگیری دستگاه ها در این منطقه بسیار ناچیز است که به دلیل این مهم ما را بسیار قابل اعتمادتر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: رشدی که سیستان و بلوچستان در سال های اخیر در حوزه معدن داشته است با همین سرعت ادامه داشته باشد و شاهد شکوفایی آن باشیم.

محتشمپی پور اذعان داشت: در حوزه استخراج معادن فرامرزی، پتانسیل های خوبی در نزدیکی مرزهای سیستان و بلوچستان وجود دارد که اگر باید در این بخش کار کنیم، بر اساس ظرفیت این استان خواهد بود، زیرا این ظرفیت وجود دارد و در آینده ایجاد خواهد شد، فرصتی که امیدوارکننده است.

باید بگویم؛ در این بازدید معاون امور معادن و فرآوری مواد به همراه داود شهرکی معاون امور اقتصادی استاندار و محمودرضا رحمتیان معاون امور معادن و معدن سازمان صمت استان از سیاستمداران معدن مس بازدید کردند.

این معدن در 182 کیلومتری شمال غربی زاهدان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید