وحدت امت اسلامی یکی از آثار اصلی حج است


ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881640

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یکی از آثار اصلی حج است، گفت: مسلمانان در زمان حاضر بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیاز دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردای قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در همایش بین المللی نقش حج در تقویت همگرایی اسلامی; فرصت ها و چالش ها که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، تصریح کرد: حج دارای امتیازات فراوانی است به گونه ای که امام هشتم امام مهربانی در این باره فرمودند: حج دارای امتیازاتی است که شرق را در بر می گیرد. و غرب عالم و همه کسانی که به حج آمده اند و نیامده اند از این مزایا بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: وظیفه همه مسلمانانی است که از نظر مالی در زندگی خود یک بار به حج بیایند و مشکلات را درک کرده و برای رفع آن چاره اندیشی کنند.
قاضی عسکر به ویژگی های حج اشاره کرد و گفت: رویکرد معنوی و اخلاقی و رویکرد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از ویژگی های حج است که می تواند کشورهای مسلمان را به هم نزدیک کند.

وی افزود: این یک بحث آزاد است که همه مسلمانان با یکدیگر آشنا شوند و با بیان مشکلات خود سایر مسلمانان را در جریان آن قرار دهند، علاوه بر این بحث، نشستن فرهیختگان جهان اسلام در کنار هم مهم است. و برای نظم دهی برنامه ریزی و چاره اندیشی شود. و جایگاه مسلمانان در جهان بالا خواهد رفت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: کشورهای مسلمان در بحث اقتصادی حرف های زیادی برای گفتن دارند زیرا کشورهای اسلامی دارای بالاترین ذخایر انرژی هستند که می توانند برنامه ریزی های گسترده ای بین خود انجام دهند و در حوزه ها با یکدیگر تعامل داشته باشند. تولید و فروش محصولات

وی گفت: وحدت امت اسلامی یکی دیگر از فواید حج برای رفع شبهات است زیرا هنوز شبهات قدیمی وجود دارد و در این میان اگر مکه و مسجدالحرام وسیله رفع شبهات و آگاهی ملت‌های مسلمان شود، وجود دارد. ما می خواهیم کشورهای اسلامی در نگاه خود به حج تجدید نظر کنند.

قاضی عسکر درباره حاکمان سرزمین وحی نیز گفت: حکومت در اینجا باید در دست انسان های متقی باشد که از هیچ چیز جز خدا نمی ترسند و راه پیشرفت جهان اسلام را فراهم می کنند.

وی تاکید کرد: تفاوت در حج اهمیتی ندارد تا همه برابر و برابر باشند و این اهمیت در اعمال حج نیز مشهود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید